Stránka 1 z 3
svět motorů Speciál
Napsal: 26 lis 2014, 18:10
od trafika
Kluci četli jste svět motorů Speciál?
Je tam (mimo jiné)i30 v kombiku,a docela ji chválí,ale totálně sepsuli motor 1,6GDI!
Prý ho nemohou nikomu doporučit,a raději by zvolili naftovou 81kw verzi,
Co vy na to?Máte také tento názor na 1,6GDI?

Re: svět motorů Speciál
Napsal: 26 lis 2014, 20:27
od Swordfish76
To psal určitě nějakej fanatickej chrochtofil, kterej přesednul z turbochrochtu a nerozdejchal benzínovou atmosféru. No tak jasně, vespod to moc nejede, musí se to točit, ale to je prostě vlatnost všech atmosferických motorů, ne jen tohohle motoru. 1.6 GDI je momentálně nejsilnější a nejrychlejší motorizace pro i30, kdo chce nižší maximálku, pomalejší zrychlení 0-100, ale větší pružnost v nízkých otáčkách, ať jde do dieselu. Ale 1.6 GDI nemá turbo, DPF filtr a podobný jiný kurvítka a lidi, co si kupujou i30 nejsou většinou závodníci, takže pro ně je tenhle motor optimální.
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 26 lis 2014, 20:55
od idam.i
Trúfam si tvrdiť,že 1,6GDI je momentálne špička medzi aktuálnymi atmosférami.Jasne,že má inú charakteristiku ako turbo,ale pokial s tým vieš správne jazdiť,tak vie ponúknuť velmi príjemné zvezenie.
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 26 lis 2014, 21:08
od trafika
Si to přečtěte,psali tam,že v nízkých otáčkách výkon nic moc,a ve vysokých hlučný a žíznivý.tak nevím
nejlepší atmosféra to je velmi odvážné tvrzení nic proti

otec má getze 8let a bez chybičky ani žárovka.
Nicméně bych do "nejlepší"atmosféry zařadil nové motory Mazdy Skyactiv toť můj názor
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 26 lis 2014, 22:44
od Bofors
Bez turba to bude vždycky jen hučet v otáčkách a skutek utek...
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 06:19
od trafika
Bofors píše:Bez turba to bude vždycky jen hučet v otáčkách a skutek utek...
to si nemyslím,spíš je to i o objemu,si myslím že ten 2litr od Magdy pojede supr má i dobrou spotřebu,a turbo nemá.
Turbomotory jsou bohužel ekologicky vynucené,
nyní jezdím již radu let s passatem 1,9TDI 4motion,ale do nového tdi se mi moc kvůli DPF nechce i když vím,že CR je na tom již lépe než PD přece je to o tu jednu drahou součástu problematičtější.
Ale to jsme se dostali od 1,6GDI úplně jinam

Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 06:55
od thornych
Já osobně jsem s 1,6 GDi velmi spokojený. Poslední roky jsem jezdil pouze s turbodiesely takže je to rozdíl, ale mně charakteristika GDi naprosto vyhovuje. Při klidné jízdě není co řešit a když potřebuju tak podřadím a potom je dynamika velmi slušná. Navíc je běh motoru výrazně klidnější a zvuk mnohem příjemnější než u dieselů. Takže já bych neměnil.
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 08:58
od zajic
Mám I30 combi, 1.6 GDI už skoro 2 roky. Za ty dva roky jsem řešil v rámci záruky jen maličkosti typu odpadlá chromová lišta zadního okénka, což byla svého času klasika. Právě když jsem byl na záruční opravě s tou lištou, dostal jsem v rámci garance mobility na dobu opravy zadarmo půjčenou I40 s 1,7 CRDI (ta silnější verze). Po pravdě - zátah z nízkých otáček měla v porovnání s GDI famózní. Nicméně na základě mých zkušeností tvrdím, že 1,6 GDI je dobrý motor, pouze se k němu musí člověk chovat jako k atmosféře - když chce výkon, holt musí podřadit (a to mě nevadí). Pak umí být GDičko hodně svižné. Půjčil jsem si od kolegy předmětné číslo speciálu Světa motorů a některé další uváděné informace mi přijdou dost úsměvné. V článku např. uvádí, že při rozvážném jízdním stylu je průměr spotřeby 7,5l v případě dynamičtější jízdy pak přes 8l. Nejsem žádný závodník, ale ani brzda provozu, má dlohodobá spotřeba za posledních cca 4.000 Km je dle PP 6,9, a to mám v současnosti velký nájezd ve městě s krátkými pojížďkami a mnoha starty. Netvrdím, že GDi je nejlepší benzínový motor v dané třídě, ale dobrý motor to nepochybně je. V článku je také uvedeno: "Už v době uvedení na trh působil interiér trochu pouťově a nevkusně. S přibývajícími léty se tento dojem jen prohlubuje. Přístroje ve zvláštně tvarovaných tubusech jsou nicméně přehledné" a dále "Hlavně přístrojová deska s dost lacině působícím modrým podsvícením stačila rychle zestárnout, novější konkurence dokáže udělat daleko hodnotnější a poctivější dojem... Trochu se nám okoukala také fluidní, všelijak porůznu zakroucená, karoserie. Nadčasový designový styl si tedy Hyundai zrovna nevybral." No, nevím, design je čistě subjektivní dojem, rozhodně ale nemám dojem, že by interiér působil pouťově či nevkusně, a to nejen ve verzi style, ale i vnižších výbavách. Jestli je design nadčasový či ne se teprve ukáže. Nejsem z těch, kteří by pěli slávu na Hyundai jen proto, že v ní zrovna jezdí, myslím, že kvalitní auta dělají i další automobilky a třeba nová Oktávka se mi vysloveně líbí, jenže v porovnání cena/výkon prostě není s Hyundaií při podobné ceně prostě srovnatelná. Kdybych si dneska měl vybrat nové auto šel bych do I 30 s motorem GDI opět.
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 10:15
od motolukasz
přesně jak napsal zajic. Taký mam od dubna GDI, včera skočilo 15k km. Jezdím normálně, hlavně do práce 20km (8km okreska 100km/h + vesnice 50km/h , zbytek dvouproudí silníce 110 – 120km/h. Trochu po Brně – spotřeba PP 6,4, skutečna 6,7 l/100. Jak jedu za našimi do PL (Brno – Svitavy, Trutnov, Horní Mala Upa a na PL stranu) cca 300km, skutečna spotřeba 6.2 – 6.3 l/100 (v městě 50, mimo do 120 km/h + na horách si to užívám). Klima běží cely rok.
Je pravda, že ve vysokých (od cca 4000) motor je hlučnější ale není to nic hrozného. Navíc v takové otáčky používám pří předjížděni. Co mohu napsat, podle mně je celkem velký rozdíl mezí novém autem a teď, pří 15k km. Motor je mnohem pružnější o ochotně jde nahoru.
"Už v době uvedení na trh působil interiér trochu pouťově a nevkusně“ – všude jinde (CZ nebo PL časopisy) všichni chválili interiér a hlavně jeho kvalitu. Mí vadí jedině podsvícení radia ale klik a už nesvití. Nicméně volil bych jinou něž modré barvu. Design libí se mí furt ale přiznávám, že většinou hranata auta neokoukají se tak rychlé jak té designové. Co bych měnil to řízení – není přesné, to mí trochu vadí.
Nicméně pokud srovnáme cenu/kvalitu z ostatníma + 5-leta záruka, tak dle mého názoru je to jedna z lepších nabídek na trhu (i když je ještě prostor na zlepšení).
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 11:33
od trafika
Kluci myslíte si,že rozdíl v ceně mezi

a škodou je "jen"v tom,že platíte za "značku"?
To by byla velká cena za okřídlený šíp

Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 11:51
od trafika
A kluci není lepší vzít motor 1,6 88kw verzi
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 11:58
od Mexican
skusal som slabsi skyactiv v mazde 3 a bohuzial pre GDI musim povedat, ze Mazda je vpredu. Voturbenu malu atmosferu - nein danke (ci to ma remen alebo retaz ma netrapi)
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 12:28
od zajic
trafika píše:Kluci myslíte si,že rozdíl v ceně mezi

a škodou je "jen"v tom,že platíte za "značku"?
To by byla velká cena za okřídlený šíp

Jestli narážíš na kvalitu, tak netvrdím, že Škodovka nemůže být lepší, nicméně z mé zkušenosti zatím (a doufám, že to tak i zůstane) nemám pocit, že by I30 byla nekvalitní či nějak ošizené auto. Na Hyundai dával importér 5 let záruky (byť některé věci jsou z ní vyňaty) v době, kdy Škodovka sveřepě dávala pouze 24 měsíců.
Motor 1,6 88 kw jsem nezkoušel a tedy nemohu soudit, ale tuším, že z řad majitelů tady na fóru na něj stížnosti také nebyly.
Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 12:56
od FISHkaa
odpověď je již v názvu plátku kde to vyšlo: Svět ŠkodaMotorů...

Re: svět motorů Speciál
Napsal: 27 lis 2014, 13:08
od trafika
zajic píše:trafika píše:Kluci myslíte si,že rozdíl v ceně mezi

a škodou je "jen"v tom,že platíte za "značku"?
To by byla velká cena za okřídlený šíp

Jestli narážíš na kvalitu, tak netvrdím, že Škodovka nemůže být lepší, nicméně z mé zkušenosti zatím (a doufám, že to tak i zůstane) nemám pocit, že by I30 byla nekvalitní či nějak ošizené auto. Na Hyundai dával importér 5 let záruky (byť některé věci jsou z ní vyňaty) v době, kdy Škodovka sveřepě dávala pouze 24 měsíců.
Motor 1,6 88 kw jsem nezkoušel a tedy nemohu soudit, ale tuším, že z řad majitelů tady na fóru na něj stížnosti také nebyly.
já to beru dle mých zkušeností,měl jsem octávii I 81kw TDI najel na ni 330 000km.a kromě spotřebáku.a tlumičů jsem nic neměnil(spojka,turbo,vstřiky,čerpadlo,altík atd.)vše vydrželo.jen startér jsem ve cca 200 000 repasoval.
nyní mám passat 1,9tdi 4motion najeto 200 000km a zatím taky jen brzdy,a altík,jinak vše ok.Ale chápu,že nový stál jak 3 i30
