Příliš živý motor - 2.0i

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Gooo
*
Příspěvky: 52
Registrován: 19 črc 2014, 18:44

Příliš živý motor - 2.0i

Příspěvek od Gooo »

Zdravím

Můj problém je trochu atypický a nezvyklý, ale motor v mém IX35 2,0i (rok 2010, 122KW, 4x4, 5 stupňový manuál) je příliš živý. Jsem zvyklý na naftovou Oktávku, ale IX mám již od minulého léta a nemohu si zvyknout. Jsem ve fázi, kdy začínám uvažovat o výměně zase za nějakou naftu.

Auto je super. Vadí mi řazení 1 a 2 u studené převodovky, kdy se mi tyto stupně moc nedaří zařadit (vyměnil jsem již olej v převodovce, trochu to pomohlo. Když jedu delší trasu 5km a více, tak si to už neuvědomuji, takže je to asi tou teplotou a protože to psalo více lidí, asi je to "vlastnost").

Proto se pokouším hledat, jestli nemá řešení i ta živost motoru. Zde na fóru jsem se dočetl, že je spíš problém v plynovém pedálu, kde v první třetině přidává hodně. Problém je zase při rozjezdech, tedy při nižších stupních. Dotknu se pedálu a otáčky vystřelí k 3500 ot/m a je to doprovázeno nepříjemným hlukem. Taky když přejíždím v nízké rychlosti nerovnost, auto se zhoupne, logicky se malinko to zhoupnutí promítne do nohy, ta mačká pedál a já se začínám houpat. Pak mohu jen pustit plyn úplně, auto se uklidní a já opatrně začínám přidávat plyn znovu.

Kolega mi radil u takto silného motoru, který má otáčky řízeny elektronicky, že u rozjezdu nemám na plyn sahat vůbec. Mám zařadit jedničku, pomalu pouštět spojku, otáčky se prý srovnají samy a až bude spojka puštěná, teprve pak přidávám plyn. Něco jsem slyšel o tomto u naftových motorů, ale moc se mi nechce věřit, že tímto neodrovnám motor, nebo spojku.

Je to subjektivní, takže se rada hledá špatně, ale nevíte někdo o něčem, co by mi nějak pomohlo? Nejde nějak upravit nastavení toho plynového pedálu? Co ten rozjezd bez plynu? Je to blbost?

Update: Tak rozjezd bez plynu je blbost. Rozjezd není o mnoho pomalejší, než klasický, ale je velké riziko, že motor zdechne a navíc, stejně jsem se rozjel, sešlápl plyn a auto se rozhoupalo. Holt, neumím řídit, nebo ještě začínám uvažovat, že je něco s tím nastavením plynu...

Děkuji, G
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Příliš živý motor - 2.0i

Příspěvek od idam.i »

Nemôže byť chyba v plynovom pedále ? Myslím,že je elektronický a tam môže byť problém.Nezdá sa mi,že by to bol problém motora. :hyu: 2,0 má síce slušný výkon,no určite nie nekontrolovatelný. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš živý motor - 2.0i

Příspěvek od FISHkaa »

bavíme se tady o CVVT nebo GDI motoru? čtyřkolka?
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Gooo
*
Příspěvky: 52
Registrován: 19 črc 2014, 18:44

Re: Příliš živý motor - 2.0i

Příspěvek od Gooo »

Je to čtyřkolka. Ale jak nad tím uvažuju, kdyby bylo něco špatně, tak mi to dělá i jinde, než u 1 a 2 stupně. Já prostě neumím jezdit...
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš živý motor - 2.0i

Příspěvek od FISHkaa »

uklidním tě, teď sem měl na den půjčenou i30 1.6GDi a neuměl sem se rozjet - pořád sem hrabal. To se ti s Haldexem státi nemůže :mrgreen:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Odpovědět

Zpět na „ix35 Motor a převodovka“