Naklonené auto na stranu

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wood Care
*
Příspěvky: 11
Registrován: 23 srp 2016, 19:34

Naklonené auto na stranu

Příspěvek od Wood Care »

Zdravím, chcel by som sa tu podeliť o skúsenosť, ktorú mám najnovšie so svojou i30. Auto mám 2 roky, má najazdené 40 000 km, v poslednom čase je zreteľne vidieť, že auto je nahnuté na pravú stravu, ak je pod záťažou je to ešte zreteľnejšie. Ešte dodám, že je to od tohto ročnej dovolenky, keď auto bolo naložené s šli sme ním 3000 km Taliansko a späť na Slovensko. Keď som sa vrátil domov z dovolenky a pozeral som naň pri bytovke tak som to zbadal, momentálne čakám na servis, som objednaný až na 5.9.2016, ale tak možno mi tu niekto poradím čo by to mohlo byť. Prípadne, či to netreba vyriešiť niekde na geometrii. Za každý postreh a radu ďakujem.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1251
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Naklonené auto na stranu

Příspěvek od Neo-Mike »

Nemohla ti prasknout pruzina?
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
Wood Care
*
Příspěvky: 11
Registrován: 23 srp 2016, 19:34

Re: Naklonené auto na stranu

Příspěvek od Wood Care »

Netuším, nevidno tam nič také, a aj keď tak na viditeľnom miete to nie, možno niekde okolo uloženia. Neviem, no musím počkať na servis, tam sú zrejme múdrejší. Ale je pravda, je dnes ráno keď som šiel do práce, už aj cítiť, že tá pravá strana je mäkšia ako ľavá. Tlmiče sú ok, lebo nerovnosti a jamy to dobre filtruje. Len ten náklon.
AleKa82
**
Příspěvky: 168
Registrován: 23 led 2012, 13:02
Bydliště: Praha

Re: Naklonené auto na stranu

Příspěvek od AleKa82 »

Pružiny dost často praskají na posledním závitu u uložení. Na zadní nápravě to většinou ani nevydává pazvuky, jen tam kus závitu prostě není. Vpředu to dělá ale pěkný kravál při zatáčení, protože se ta pružina tím lomem zareje do uložení a při zatočení to po napružení přeskočí o kus vedle. Ta pružina může být taky jen unavená, ale je divné, že by zdechla jen na jedné straně.
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Naklonené auto na stranu

Příspěvek od icu »

Pravda na jiném autě, ale také mi praskla jen jedna přední pružina a zjistil jsem to, až když udělal díru do pneu. Naštěstí - při vyjíždění z místa parkování, žádné na dálnici...

Vyměnit jsem nechal preventivně obě.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
AleKa82
**
Příspěvky: 168
Registrován: 23 led 2012, 13:02
Bydliště: Praha

Re: Naklonené auto na stranu

Příspěvek od AleKa82 »

S tím zdechnutím jen na jedné straně jsem nemyslel ten lom, ale pouze to změknutí. Zatím se mi na žádném autě v rodině nestalo, že by změkla jen jedna pružina, vždy to byl spíš pozvolný proces na obou stranách stejný. Zato zlomení pružiny na jedné straně není zas taková rarita. S jednou oktávkou stačilo najet docela pomalu na retardér a ozvala se rána, že jsem myslel, že upadl motor i s převodovkou. Paradoxně to na náklonu auta nebylo skoro poznat, protože i ostatní pružiny byly značně unavené. Nakonec se měnily všechny pružiny a zadní tlumiče. Sranda za skoro 25000,-, protože jsme tam nechali dát zátěžovky Lesjöfors a tlumiče Sachs. Chrochtavka konečně netahá zadek po zemi a i čumák se zvednul.
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Auta členů“