Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Moderátoři: frawd, Moderátoři

itnom
*
Příspěvky: 15
Registrován: 19 srp 2016, 21:55

Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od itnom »

Zdravím všechny!
Několikrát se mi stalo, že jsem si vypnul motor za jízdy kolenem... A pak i při brzdění... Dost mě to vystrašilo... Příčinou bylo to, že jsem kolenem zavadil o klíč ve spínací skříňce... Popsal jsem to na videu https://www.youtube.com/watch?v=wYgCJqNf9QQ . Prosím info o zkušenostech s tímto problémem do diskuse nebo SZ. Díky.
Itnom
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Hardcam »

Za me nesmyslny video. Je to jako koupit si Sko tricko, kdyz mam XL.
Imho, ix20 jsem mel nekolikrat jako nahradni, merim o 4cm mïn, mam extra long hnaty, ale takhle blbe jsem tam teda nesedel.

Asi by to chtelo auto, ve kterym se Ti dobre sedi. Tohle to evidentne uz z videa neni a dalo se tomu jednodusse predejit, pokud jsi pri koupi nemel pistol u hlavy.

Ale muze za to samozrejme auto a ty breky nad rozlitym mlikem jsou urcite opravneny. Zla a nebezpecna ix20!
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Mirus30 »

itnom píše:Příčinou bylo to, že jsem kolenem zavadil o klíč ve spínací skříňce...
Jedina pricina byla nesmyslne nastavena pozice za volantem vuci tvym "rozmerum", nikdy me neprestane udivovat cim vsim se da ztratit spousta casu, aby nekdo splodil neco takovyho....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Deegr »

Nechápu, proč máš sedadlo nastavené do nejvyšší polohy a volant hozený dolů. Já jezdím vždy se sedačkou v nejnižší poloze a volant naopak v nejvyšší. Tenhle problém by jsi pak rozhodně neměl, vhledem k tvým proporcím #-o Tvoje nastavení je asi tak vhodné pro něžné pohlaví a ne pro chlapa. Blbý auto, že umožnili si nastavit polohu i pro holky :lol:
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
marselino
*
Příspěvky: 15
Registrován: 07 led 2018, 22:35

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od marselino »

No, já sice ix20 nemám, ale mám i10 a měřím 197 cm na výšku, 112 Kg a tudíž nejsem žádný drobek. V autě to není jako v autobuse. Posez si musíš nastavit tak aby jsi měl prostor pro bezpečné ovládání auta a zároveň se Ti dobře sedělo. V i10, což je malé auto, mám na toto všechno prostor, ale samozřejmě si ho musím nastavit před jízdou.
MARSELINO : OPEL ASCONA 2,0 l ( 1990-1993); ŠKODA FAVORIT 1,3 Lxi 1993-2002 (CNG); OPEL ASTRA 1,6 LX 2002-2008 (LPG); ŠKODA FELICIA 1,3 Lxi 1997-2017(LPG); Peugeot 307 1,6 16V 2008-dosud(LPG); HYUNDAI i10 1,0 2017-dosud (LPG)
itnom
*
Příspěvky: 15
Registrován: 19 srp 2016, 21:55

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od itnom »

Díky za komentáře. Po 6 letech s Getzem jsem nečekal, že si koupím menší auto. :-) Cíleně jsem vybíral auto s co nejvyšší polohou sedadla nad vozovkou (s vyšším počtem airbagů, apod.). Do Getze se mi s bolavými zády (dlohodobě na to trpím) nastupovalo blbě. IX20 je pro nastupování a vystupování v tomto ohledu perfektní. I sedadlo je velmi pohodlné (třístupňové vyhřívání je skvělé). Proto jsem si nastavil sedadlo úplně nejvýš. Sedadlo mám úplně vzadu, víc to fakt nejde. Volant jsem míval někde ve středu výškového nastavení. Ale když je teď hodně vysoko, neřídí se mi už tak příjemně neb ruce mám relativně nepříjemně nahoře.
Mým cílem je zjistit jestli se to někonu již stalo. Je možné, že ne. Je pravděpodobné, že naprostá většina uživatelů tento problém nikdy nezaznamenala.
A to, že jsem si kolenem vypnul několikrát za jízdy motor, mi hodně vadí. Z jistých důvodů to vidím jako bezpečnostní riziko na straně výrobce.
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Deegr »

Ix20 rozhodně není menší auto, než Getz. To bylo malé auto :lol: Chápu, že se ti pak lépe vystupuje, když máš sedačku výš, ale správně kvůli řízení by to tak být nemělo. Ideální pozice je právě mít sedačku co nejníže, ne nadarmo si většina novinářů u většiny aut stěžují, že by chtěli sedět ještě níž. Neviděl bych to jako bezpečnostní riziko výrobce. Spíše to bude opravdu špatným návykem nastavení sedačky. Tenhle problém by jsi při stejném nastavení sedačky měl asi u více aut. Ale návyky se nemění snadno, řešením by možná bylo i koupi vozu se startováním tlačítkem :lol: a bylo by po problému :lol:
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
itnom
*
Příspěvky: 15
Registrován: 19 srp 2016, 21:55

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od itnom »

Když se mi to stalo poprvé, byl jsem v šoku. Mačkám plyn a nic. Naštěstí jsem jel po osvětlené silnici ve městě, kde byla i krajnice. Byla tma a říkal jsem si jak se dostanu domů? Je bezpečné pokračovat? Co když mi to chcípne třeba v protisměru při předjíždění a nezvládnu se včas zařadit do svého pruhu? Stalo se mi to když jsem vezl rodinu na výlet. Zničeho nic. Teprve později jsem pochopil jak se to děje. Bylo to naprosto nečekané. Sedadlo mám co nejvíce vzadu. To je přirozené. Sedadlo mám co nejvýše. To je rovněž obvyklé (nejem novinář). A když mám nastavený volant někde ve středu výšky nastavení je také obvyklé. Ale kdybych se třeba v náročné situaci na silnici zabil zrovna kvůli tomu? Nebo pokud bych se třeba právě při tom předjížděni nestihl vrátit do svého jízdního pruhu a zrovna vy jste seděli v autě naproti? To nikdo nechce! A přece se to může stát... Ne zrovna často, ale může se to stát.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Hardcam »

Ty meris 190cm a mas sedacku co nejvys? :lol: :lol: :lol: ja teda co nejmin, protoze cim vys, tim vic jsem v kontaktu s nezadoucimi castmi auta a klesa schopnost efektivne kroutit volantem. Promin, ale chyba je proste celou dobu mezi sedackou a volantem. Nastav si spravne sedacku a pak smaz video, protoze vinis auto z neceho, za co muzes ty.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Hardcam »

Mimochodem, vyskove nastaveni sedacky neni v primce nahoru, ale sikmo smerem k volantu, tzn, ze cim jsi vys, tim bliz jsi k volantu a tim padem i k palubce.
Uz se tady resilo spousta veci, ale tohle je top :D
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Deegr »

Promiň, ale obvyklé rozhodně není to, že si vysoký člověk nastaví sedačku co nejvýše. Právě naopak! Vysoký člověk si ji VŽDY nastaví co nejníže jak to jen jde, ne obvykle, ale vždy! A jak sám říkáš, můžeš kvůli tvému špatnému posedu za volantem zemřít, nebo hůř, vezmeš díky tomu i někoho nevinného!!!
O těch novinářích jsem to myslel tak, že oni ví moc dobře, jak se má správně sedět za volantem, ale to jsi nepochopil.
Prostě si dej sedačku co nejníže to jen jde, tak jako každý normální člověk a máš po problému. To je to tak těžké pochopit? Až se ti to stane v zatáčce a přestane pracovat posilovač řízení, tak poletíš ze silnice ven, nebo se ti uzamkne volant a poletíš stejně...
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Leendrix
**
Příspěvky: 395
Registrován: 28 říj 2009, 03:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Leendrix »

Tak otec má IX20 1,4 a já tam za volantem nemám s místem žádný problém a to měřím 205 cm. Ale jak bylo řečeno, tak je třeba mít volant co nejvýše a pro mě i co nejvíce vysunutý plus sedačku nejníže a na maximu vzadu. Potom dokonce podsunu při nastupování koleno pod volantem a ne vrchem jako u většiny aut. IX20 je pro mě subjektivně vnitřkem jedno z největších aut co jsem zkoušel :)
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Axel.Foley »

Zajímavé téma, to tu ještě nebylo.

Na jednu stranu chápu, že pro nastupování/vystupování a výhled z auta je sedačka v nejvyšší poloze příjemná. Na stranu druhou pro řízení musí mít člověk prostor a cítit se pohodlně. V tomto souhlasím s kluky přede mnou.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
itnom
*
Příspěvky: 15
Registrován: 19 srp 2016, 21:55

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od itnom »

Ano, je to zajímavé a na zdejší poměry netradiční téma. Děkuji všem za názory. A jen zopakuji, že sedadlo a volant jsem si samozřejmě přenastavil. :-)

Když jsem poprvé nastoupil do auta, poprvé jsem jej řídil, měl jsem pocit dostatečného prostoru, bezpečnosti, pohodlí. Líbil se mi vysoký posed, který mi zajišťuje lepší přehled nad dění na silnici. Cítil jsem se bezpečně. Hledal jsem bezpečnější auto neb mi jedna řidička nedal přednost a boural jsem do ni Getzem... Že se mi stane s IX20 výše uvedené, to jsem nečekal a ani nepředpokládal.

Nicméně jsem rád, že zde zaznělo i "A jak sám říkáš, můžeš kvůli tvému špatnému posedu za volantem zemřít, nebo hůř, vezmeš díky tomu i někoho nevinného!!!".
Otázka je proč. Z mého pohledu proto, protože design auta to při určité reálné kombinaci nastavení prostě umožní. Podle mě designéři podcenili "schopnosti" uživatelů používat osobní automobil. Nechce se mi čekat na okamžik, kdy mě (nebo někoho z mých blízkých) nějaký trouba, který bude mít méně štěstí než já, na silnici prostě se zabije či zabijeněkoho jiného.
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění

Příspěvek od Deegr »

Tak hlavně že si už nebudeš vypínat kolenem kliček :lol:
Jinak nejedná se o žádnou konstrukční chybu auta, ale o možnost nastavení polohy za volantem i menším lidem, kteří by bez přizvednutí sedačky neviděli skoro vůbec před sebe :lol:
:lol: :lol: :lol:
Obrázek
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Odpovědět

Zpět na „ix20“