Mild-hybrid TUCSON ?

Nový Tucson (ne Tuscon) od roku 2015+

Moderátor: Moderátoři

šobuL
*
Příspěvky: 12
Registrován: 10 lis 2019, 09:20

Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL » 10 lis 2019, 14:18

Ahoj.
Chci pořídit Tucsona 1,6 CRDi, 100kW, 4x2, manuál.
Přidali by jste si někdo 20tis. a nechali si tam dát Mild-hybrid 48V ???
Koukal jsem na nějaké testy a nevím jestli není lepší dát ty peníze do něčeho jiného. Dát ho tam jen pro dobrý pocit, že tam je něco nového ? :hyu: :idea:

Reklama
 

dibarbora
**
Příspěvky: 354
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od dibarbora » 10 lis 2019, 14:47

Začal by som otázkou, akú ma auto u teba perspektívu?
Ak je horizont záruka a potom druhé auto, tak by som si to v pohode kúpil... inak je to ďaľšia komplikácia k už aj tak zložitému pohonu.
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

šobuL
*
Příspěvky: 12
Registrován: 10 lis 2019, 09:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL » 10 lis 2019, 17:01

Díky za odpověď.
Zatím je plán nechat si ho déle. S tou složitostí motoru to je asi fakt..........A ušetřit těch pár desetinek na naftě, za to nestojí. Takže nebudu experimentovat a koupím osvědčený diesel bez ekověcí :D ......

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5454
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Mexican » 10 lis 2019, 17:10

diesel v roku 2019 bez ekoveci? whoooa? to hybridne ustrojenstvo bude to najmenej poruchove na celom systeme.. ja by som ako majitel bezporuchoveho dieslu mal jasno a vybral mild hybrid
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

šobuL
*
Příspěvky: 12
Registrován: 10 lis 2019, 09:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL » 10 lis 2019, 17:35

S tím slovíčkem (ekověc) jsem to asi přehnal :D .......Takže kromě filtru pev. částic, vstřikování močoviny atd. by to byla další složitost.
Kdyby tam byla aspoň o něco větší pomoc od toho Mild-hybridu, ale to budu muset asi pár let počkat, než to po městě pojede na elektrický pohon a mimo město na naftu :D ......
Nějaký ten střední hybrid..... :D :hyu: :idea:

dibarbora
**
Příspěvky: 354
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od dibarbora » 10 lis 2019, 18:16

Najnovšie nafťáky smart stream sú z hľadiska spoľahlivosti dosť neznáma veličina minimálne 1,6 určite. Oproti minulej generácii motorov je to úplne iný motor vrátane materiálu bloku(hliník). Riadenie spaľovania a emisného systému majú urobené poctivo, len snímačov okolo motora, DPF a SCR katu je 11 čo som sa dočítal. Výhoda pri novom aute môže byť celkom vražda po 200tkm udržovať v stave schopnom splnenia podmienok EK/TK, zvlášť pri aktuálnej podrobnosti postupov na EK/TK vrátane analýzy cez OBD diagnostiku....
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12668
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Axel.Foley » 10 lis 2019, 18:41

šobul: Za mně raději rezervu do kufru než baterii.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

tempest
**
Příspěvky: 318
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od tempest » 10 lis 2019, 19:08

Porovnej zrychlení, reálnou spotřebu (sprintmotor.de) a kolik s tím celkově najedeš, než to pošleš zase do světa. A na základě toho se rozhodni.

Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 1520
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od sarin007 » 11 lis 2019, 11:13

Je zajímavý, že za stejnou cenu jako je Mildhybrid je i běžná verze 4x4 (takže za podobný peníze existujou tři alternativy). Ale je možný, že ten hybrid trochu pomůže tomu motoru a bude o něco málo dynamičtější (když už snížili ten objem z 1,7 na 1,6)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, Full LED, barva Ara Blue
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2153
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Richard555 » 11 lis 2019, 11:35

No co jsem zatím četl v několika článcích, že prý řešení hybrid je celkem spolehlivé a bezproblémové (Lexus, Toyota hybridy bez nabíjení ze zásuvky atd.) Otázka je jak velký jsou v :hyu: baterky a jaké. Je tam li-ion blok na cca 10kw, nebo používají 4 ks AGM baterek? V tomto případě je třeba upozornit na cenu baterek a jejich relativně krátkou životnost při tomto způsobu užití a vysokou cenu :wink: Úspora by mohla být cca 0,5-1l na 100 a těžko se dá uvést víc, snad jen to, že co na autě není nemůže se rozbít :wink:

Docela mě rozsekalo, že v Autosalonu teď byl test KAMIQ a testující prohlásil, že se mu spotřeba ustálila na 7,5 l na 100 - no potěš koště, mrňavý auto s oturbeným litrem, bez pohonu 4x4 a tohle to žere?????? :shock: Mr Hyundai jezdil IX55 za 7,5 já tak do 9 :wink: a jedná se o malinko jiné auto, ano je to nafta, ale ty emise jsou skoro stejné, v něčem lepší, v něčem horší ale vždy odpovídají spotřebě :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12668
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Axel.Foley » 11 lis 2019, 12:57

Dovolím si opravu: Mr :hyu: měl ix35 1,7 CRDi a jeho dlouhodobý průměr byl tuším 5,19 / 100. Pro porovnání, u mého Tucsona 1,7 CRDi mám dlouhodobou cca 5,8 / 100.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

šobuL
*
Příspěvky: 12
Registrován: 10 lis 2019, 09:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL » 11 lis 2019, 13:18

Jinak teď mají edici IceBreaker 1,6CRDi 85kW 4x2 manuál za 549tis........100kW + 20tis......4x4 + 20tis......Mild Hybrid + 20tis.....
Mild hybrid možná trošku pomůže :?: v akceleraci, spotřeba v papírech max. 7%, to by bylo něco do půl litru na sto #-o . Baterie tam je Li - Ion 0,44 kWh.
Jde taky o to, že aby se nějaká decka ušetřila, tak se musí nechávat zapnutý Start-stop, kvůli dojíždění na křižovatkách(pod 30km/h chcípne motor). Někde psali, že to je trošku nepříjemný....chcípne motor, pak před křižovatkou šlápnete na brzdu, naskočí a je tam nějaké škubnuti......Baterie, aby dodávala generátoru musi být plně nabitá....
Ale někdo si Mild-hybrid dá, já počkám pár let, až na tom lidi najedou statisíce Km, až to bude pomáhat více a až nám výrobce nedá jinou možnost :hyu: :D

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 7036
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 11 lis 2019, 13:19

Těsně vedle Jožo, ten průměr u ix35 byl po zhruba 55.000 km 5,15 litru. Ale Richard záměrně zmiňoval svojí ix55 a mojí spotřebu s tímhle šestiválem, když jsme ho tu měli - tam jsem se pohyboval kolem těch 7,5 litru.
7,5 litru na oturbený motor ze sekačky je úlet, ale na druhou stranu mě u novinářského auta moc nepřekvapuje, tam se otáčkoměr z druhé poloviny vůbec neodstane. Já měl na 1,0 T-GDi průměr po 42.200 km přesně 5,3, u Kamýku bych se díky větší čelní ploše měl pohybovat do 5,5 litru. Nějak si nejsem schopný vzpomenout za kolik jsem jezdit tenkrát s tou litrovou Konou :-k . Zkusím se podívat po fotkách.
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

šobuL
*
Příspěvky: 12
Registrován: 10 lis 2019, 09:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL » 11 lis 2019, 13:21

Doufám, že ta 1,6 bude spotřebou podobná jako původní 1,7........ :D :idea:

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 7036
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 11 lis 2019, 13:27

Mám tu Tucsony jak 1,7 CRDi tak 1,6 CRDi s výkonem 85 kW a spotřeba těch 1,6 je o něco menší - důvod je prostý - močovina. Tím, že se oxidy dusíku nemusí zachytávat v LNT katalyzátoru, pak pracně pálit, tím zanášet DPF a ten pak vypalovat, tak klesla jak spotřeba nafty, tak se prodloužily i intervaly regenerace DPF. Já jsem se spotřebou považován za extrém, za normál bych považoval rozmezí 5,5 - 6 litrů. Spotřeba močoviny se pohybuje zhruba kolem 0,5 - 0,7 litru na 1.000 km.

Zpátky k tématu - do mildhybridu bych nešel. Problémy s možným zahořením baterií tu zatím prostě jsou a mít tohle škrtátko vedle nádrže s naftou …. ? Jsem sice šílenec, ale tak velkej šílenec nejsem. Tu dvacítku bych vrazil do pohonu 4x4.
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Odpovědět

Zpět na „NEW TUCSON“