chyba motoru - P0299

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

chyba motoru - P0299

Příspěvek od patriknet »

Ahojte, spis tak pro info, kdyby to nekoho zajimalo.

Vcera se mi rozblikala kontrolka motoru (takova ta kontrolka, snazici se znazornit asi motor nebo prevodovku nebo co to je). Stalo se to na dalnici, predbihal jsem, plynule zrychloval z rychlosti asi 110 na cca 140, bylo to v mirnem kopci, auto nalozene, takze to cele trvalo asi 15-20 sekund, plny plyn venku asi -10. Zacala oranzove blikat konrolka.

Lekl jsem se, ale zustavalo dojet par km domu, tak jsem to dojel.
Doma mi to nedalo, napojil jsem diagnostiku, tak k teto chybe P0299, mi to psalo neco o nizkem tlaku turba (P0299 Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition) nebo neco takoveho.

Dnes jsem byl v servisu, tam mi rekli ze:
A) S orazove blikajici kontrolkou mororu mohu jezdit resp pokracovat v jizde, ale mel bych vyhledat servis v co nejkratsi dobe aby proverilo o co se jedna. Dale mi rekli, ze ta sama kontrolka muze svitit i cervene, a to bych nemel pokracovat v jizde. V tom pripade se i moror hodi do nouzoveho rezimu.

B) Napojili to na diagnostiku a pry ze to neni zavazna chyba, ze tam aktualne neni, je to jen v pameti a ze si mysli ze se asi mohl dosata kousek ledu do sani, do saci klapky a ta se mozna nedala uplne otevrit. Chybu vymazali, ja jsem podekoval a mazal domu (auto je v zaruce).

MOJE POZNAMKY:
1) prekvapuje mne ze dieslove autu (1.7 crdi, 104kw) ma klapku sani. Myslel jsem ze to maji jen benzinova auta.

2) ja si myslim, ze by to mohlo byt tim mrazem, ale take nemuselo. Asi se jim nechce moc rozebirat pulku motoru, no na druhe strane asi by mohli skontrolovat napr i tesnost okruhu tlaku turna vcetne ovladani (byl jsem vybaven za 15min, to podle mne neudelali - zeptat jsem se na to co presne delali mne nenapadlo).

3) na aute konci zaruka za 3mesice, tak bych to nerad pak resil za sve. Skusim situaci zopakovat, jestli se i ten problem zopakuje.

Pisu to tady napul pro ostatni, kdyby nekdo resil neco podobne at se ma na zacatek ceho chytit, a napul kdyz se nekdo v problematice orientuje budu rad za komentare.
Dekuji
Patrik

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Reklama
 

Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od Brio »

To s tim ledem se me nezdá. Máš tam filtr a za nim je jeste mrizka v tom sani, takze to by asi neslo. Spis to bude neco jineho ale tipovat nema smysl. Treba se ta závada uz nikdy neobjevi😉
Jo, a jinak mame variabilni klapky sani. Ty se casem zanaseji bordelem, tak jako EGR, skrtici klapka, vstřiky, DPF atd. Vsiml jsem si, ze zhruba po 100.000km korejci s i40 si tohle vsechno nechavaji čistit. Na youtube je hodne videi ohledne toho. Taky jsem premyslel, ze bych to nechal udelat ale pochybuju, že by se nekomu z mechosu chtělo.
Moc jsem ti nepomohl ale rad jsem te "slyšel"😁
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od Axel.Foley »

Klapka sání odešla do věčných lovišť při nájezdu cca 71000 km po 2 letech provozu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od Brio »

038391217_copy_115x155.jpg
038391217_copy_115x155.jpg (7.65 KiB) Zobrazeno 2878 x
Axel.Foley píše: 15 úno 2021, 20:31 Klapka sání odešla do věčných lovišť při nájezdu cca 71000 km po 2 letech provozu.
U Santa fe a mozna i Tucsonu tam byl udajne problém, ze se ta cast, co ty klapky otáčí, se pry lamala. U i40 ten problem pry neni. Akorat, ze se zanasi
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od Axel.Foley »

Brio: Poslední příspěvěk se necituje.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od Brio »

Axel.Foley píše: 15 úno 2021, 20:49 Brio: Poslední příspěvěk se necituje.
To je dobre :lol:
Ja měl namysli to co je na ty fotce. Variabilni sani nebo jak se tomu nadava Inlet manifold swirl flaps
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od patriknet »

hmmm, to je pravda, ze mne to v te chvily nenapadlo (ze v ceste tomu "ledu" stoji filtr). A ze takovou blbost ten technik vubec rekne. Ten pristup servisu bude asi takovy, ze to hold asi neni zavazna chyba, akutalne se nevyskytuje (je "jen" v pamwti), mozna je to neco co se sem tam nekomu i stane, a kdyz se to stane poprve tak to asi neresi... :-( Asi tak bych to videl.

Skusim udelat test, tu samou situaci, vim jak na to, a uvidim co "rekne" auto. Kdyz budu nekam cestovat, budu na to myslet a udelam to vicekrat. Kdyz tam neco je, at se to resi jeste v zaruce...

To zanaseni sani... to je asi u vsech "TDI" motoru. Ja to kdysi resil na Vectre. Rozebral jsem cele sani a vycistil ho. Nechtel bych to delat znovu. Tehda mi to zabralo cely den, ale mel jsem pomerne presny navod jak na to. Auto ma najeto nejakych 55tkm, tak to by snad jeste mohlo nejakou dobu fungovat bez zavad.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od patriknet »

Brio píše: 15 úno 2021, 20:35 038391217_copy_115x155.jpg
Axel.Foley píše: 15 úno 2021, 20:31 Klapka sání odešla do věčných lovišť při nájezdu cca 71000 km po 2 letech provozu.
U Santa fe a mozna i Tucsonu tam byl udajne problém, ze se ta cast, co ty klapky otáčí, se pry lamala. U i40 ten problem pry neni. Akorat, ze se zanasi
Ta fotka toho sani, to as nevis jakemu najezdu muze odpovidat tak zanesene sani? To snad nebude takto zanesene po tech 70tkm??

Btw: na zanaseni sani ma asi vliv i "klidna jizda" tj jizda v nizkych otackach (v tom pripade by do motoru, a teda i do sani melo jit vice spalin pres EGR)... ale to si pak nedovedu predstavit jak to musi byt zanesene u aut s automatickou prevedovkou, ktere maji tendenci radit nahoru uz kolem 1500 otacek (a po prerazeni otacky spadnou na 1300??).

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
krouzekj
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 lis 2018, 17:59

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od krouzekj »

Mám teď úplně stejný problém, jen teda nesvítí nic na palubce, ale prostě přestává turbo fungovat (stejná chyba P0299). Stalo se mi to dvakrát za minulý týden, teď to šlape normálně, chyba z jednotky zmizela a dokonce mám pocit, že to jede líp než předtím. Zítra jdu do servisu, tak jsem zvědavej, co si vymyslí ;)
Hyundai i30 2018(2019), 1.4-TGDi 103kW, Tricolor Comfort Go, White sand
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od patriknet »

jak jsi na to prisel, kdyz ti nic nesviti? Nebo to svitilo a pak zmizelo?

Jinak tady pisou
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 554/P0299/
ze ta chyba se zapise do RJ v pripade ze ten divnostav trva dele nez 15sec... tak kdyby to chtel nekdo znova nasimulovat asi je treba delsi plny kotel...

Napadlo mne jestli by to predse jenom nejak nemohlo souvyset s tim mrazem. Mozna to bude nejaka banalita, nejaka netesnost v "potrubi" sani (jak to je studene tak se to zmensi a mozna tam jsou nejake uniky) - ale to je jen takova spekulace.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
krouzekj
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 lis 2018, 17:59

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od krouzekj »

Nesvítilo nic, ale když to nejede, tak to nejede :) To se pozná hned. Taky jsem nejdřív myslel, že by to mohlo být mrazem, ale když se to stalo i za jízdy, kdy je všechno prohřátý na provozní teploty, tak nevím. Hlavně po vypntuí motoru a znovu nastartování to jede zas normálně a chybu to z jednotky smaže.
Hyundai i30 2018(2019), 1.4-TGDi 103kW, Tricolor Comfort Go, White sand
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od patriknet »

hmmm, no dej pls vedet co ti reknou v servisu. Taky by mne zajimalo co vsechno v serviu budou zkoumat. Kdyz to zjistis dej nam prosim vedet.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
krouzekj
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 lis 2018, 17:59

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od krouzekj »

Tak v servisu nezkoumali nic, v současné době se závada neprojevuje a diagnostika nenašla žádný záznam o chybě. Svedli to taky na velký mráz. Teď s tím nic dělat nemůžou, protože nemají závadu, pokud se to znovu projeví, tak mám zkusit rovnou přijet, nevypínat motor a pak by to snad tu chybu načetli...
Hyundai i30 2018(2019), 1.4-TGDi 103kW, Tricolor Comfort Go, White sand
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od patriknet »

hele, a ty vis v jake situaci se ti to stalo? Nebo to bylo u tebe tak, ze to trvalo nejakou dobu (ten nizky vykon), den dva, a pak se to samo vratilo na puvodni plny vykon?

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: chyba motoru - P0299

Příspěvek od patriknet »

jinak co se tyce pristupu servisu, ten mne neprekvapuje. Mozna chceme moc no. Obecne bych ale privital ze bych v ramci hlaseni takoveto zavady alespn zvedli auto a podivali se na mozne netesnostni vedeni vzduchu, to by zabralo tak max 20min i se zveddnutim auta. Eventualne pomoci diagostiky zkusili jestli funguje spravne regulace tlaku turba.

To bych udelal a take udelam doma sam, jestli si najdu chvilku.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“