i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

Dobrý deň,
mám nový Hyundai i30 kombi, 1.5 DPI atmosféru s manuálnou prevodovkou. Auto ešte nie je celkom zabehnutý, momentálne má 1200km.
Pri rozjazde, pri preraďovaní prevodových stupňov sa mi neustále objavuje taký fenomén, že keď vytlačím spojku, tak otáčky motora sa mi zdvihnú na chvíľu a následne na to klesnú. Deje sa to aj bez aj s tempomatom. S tempomatom je to zreteľnejšie. Napríklad klasika diaľnica tempomat 130km/h v šiestom prevodovom stupni. Vtedy otáčky sú niekde cca 3500-3600. Keď vytlačím spojku (bez dotknutia plynového pedálu), tak otáčky sa mi zdvihnú na 4500 a potom následne klesnú. Ak nemám tempomat a rozjazdím, tak napríklad keď preraďujem z 3-ky do 4-ky a potom ďalej, tak pri každom vytlačení spojky, sa mi na chvíľku zvýšia otáčky. Jedine sa to nedeje vtedy keď prestanem synchrónne tlačiť spojku a púšťať plyn, ale spravím to, že natvrdo najskôr pustím plyn a potom nasledne vytlačím spojku, tak vtedy sa tie otáčky nezdvihnú. Pri tempomate ale áno.
Budem rád ak mi poradíte.
Ďakujem.
Peter
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od Mexican »

a povazujes to za problem? ja by som elektronicke pridanie otacok pri radeni povazoval paradoxne za vyhodu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

Mexican píše: 29 pro 2021, 16:30 a povazujes to za problem? ja by som elektronicke pridanie otacok pri radeni povazoval paradoxne za vyhodu
Ďakujem za odpoveď. Úprimne, ja sa v tomto nevyznám, ale ešte nikdy som sa nestretol s takým fenoménom, tak prosím vysvetlite mi čo to vlastne znamená a prečo je to výhodné? Ďakujem!
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od Mexican »

vyhodne to je z pohladu uzivatelskeho v tom, ze ti tolko nepadnu otacky (tz po zaradeni vyssieho kvaltu nezacinas z nizkych otacok). nazvime to takym tym elektronickym medziplynom :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od Cecil67 »

Je to kvůli emisim. Chce to trošku guglit....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od i30mpact »

Cecil67 píše: 29 pro 2021, 16:55 Je to kvůli emisim. Chce to trošku guglit....
JJ, je to občas poznat i když vyřadíš na neutrál a pustíš plyn, tak otáčky motoru hned nepadnou, ale chvíli se drží a pak pomalu klesají.
PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

Mexican píše: 29 pro 2021, 16:44 vyhodne to je z pohladu uzivatelskeho v tom, ze ti tolko nepadnu otacky (tz po zaradeni vyssieho kvaltu nezacinas z nizkych otacok). nazvime to takym tym elektronickym medziplynom :-)
Ďakujem!
PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

i30mpact píše: 29 pro 2021, 17:42
Cecil67 píše: 29 pro 2021, 16:55 Je to kvůli emisim. Chce to trošku guglit....
JJ, je to občas poznat i když vyřadíš na neutrál a pustíš plyn, tak otáčky motoru hned nepadnou, ale chvíli se drží a pak pomalu klesají.
Ďakujem za odpoveď!
willy50
****
Příspěvky: 1096
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od willy50 »

Pomalé klesání otáček je už stará vesta - emise - ale že by mi po vymáčknutí spojky vybehly otacky, to tedy ne!
PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

willy50 píše: 30 pro 2021, 10:45 Pomalé klesání otáček je už stará vesta - emise - ale že by mi po vymáčknutí spojky vybehly otacky, to tedy ne!
Tiež máte atmosférický motor 1.5DPI? Pri Vašom sa to nedeje? A keď ste na diaľnici 130km/h tempomat? Ja keď pri tempomate pri 130-ke vytlačím spojku, tak mi otáčky z 3500 okamžite a prudko vybehnú na 4500 a potom klesne.
willy50
****
Příspěvky: 1096
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od willy50 »

To bohužel nejsem schopný teď říct. Dálnici jezdím většinou kratší trasy(do 100km) a tempomat prakticky vůbec nepoužívám. Snad odpoví nekdo jiný :)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od Cecil67 »

A to je chyba :D Ja ho používám i v dedine.... V neděli se vracím domu po dalnici, tak to zkusím.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

Cecil67 píše: 30 pro 2021, 12:49 A to je chyba :D Ja ho používám i v dedine.... V neděli se vracím domu po dalnici, tak to zkusím.
No super, ďakujem dopredu za odpoveď. Aj by som Vám poslal video o tých otackach ale neviem tu pridať video. :/
PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

Ináč tiež sa mi deje, že keď vytlačím plynový pedál, tak prvých asi 1cm akoby nereaguje a až potom "naskočí". Takže akoby som mal trošku oneskorenú reakciu plynového pedálu. Vôbec to nemám teda tak, že keby náhodou omylom len ťuknem do pedálu, tak je tam okamžitá reakcia, naproti tomu že mnohí hovoria, že ten plyn je tam citlivý..tak u mňa ten prvý centimeter aspoň rozhodne nie.
PeterG
*
Příspěvky: 16
Registrován: 29 pro 2021, 15:52

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od PeterG »

Posielam screenshoty z toho videa čo sa natočilo pri tempomate na dialnici pri 130-ke.
Pred a po vytlačení spojky.
Přílohy
vytlacenie spojky
vytlacenie spojky
Dialnica_tempomat_130_okamžite po vytlačeni spojky.PNG (203.55 KiB) Zobrazeno 1518 x
normal
normal
Dialnica_tempomat_130.PNG (246.33 KiB) Zobrazeno 1518 x
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“