Hybrid a zväčšenie baterie

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátor: Moderátoři

Tom90
Příspěvky: 8
Registrován: 19 led 2022, 13:08

Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Tom90 »

Zdravím. Pred nedávnom som si kúpil Tucson hybrid s tym ze teda som ockakaval väčší prínos elektromotora na spotrebu. Mam pocit ze ta bateria ktorá tam je je stale vybita a tak mi napadlo ci je teoretická možnosť zväčšiť kapacitu tej baterie.

Predpokladám ze elektromotoru je to jedno kolko kW batériu tam ma.
Riešil to uz niekt?

Pripadne da sa ta bateria nejako dobíjať? Okrem rekuperácie?
Hyundai Tucson 2021 HEV 1.6 T-GDI
Reklama
 

devotional
**
Příspěvky: 225
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od devotional »

nedá, pretože nikdy z toho PHEV neurobíš a ak nechceš niekde zhoriet, tak nič nikam nepridávaj.
HEV je podla mojho názoru podvod nazývat hybridom. ak niesi spokojny, predaj a kup si PHEV, vyjde ta to najlacnejšie ako platlat hlavne do zanovneho auta nejaké alternatívne baterky
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

Nie nejde to vymeniť tak ako meníš štartovaciu bateriu ... nejde to ani inak dobiť - to je asi zle pochopenie auta a to je zaujímavé kúpiť auto za toľko peňazí a potom riešiť Ako a Prečo... spotreba - napíš ako jazdíš - kde - a akú máš spotrebu a akú si očakával...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

devotional píše: 10 úno 2022, 20:52 nedá, pretože nikdy z toho PHEV neurobíš a ak nechceš niekde zhoriet, tak nič nikam nepridávaj.
HEV je podla mojho názoru podvod nazývat hybridom. ak niesi spokojny, predaj a kup si PHEV, vyjde ta to najlacnejšie ako platlat hlavne do zanovneho auta nejaké alternatívne baterky
- vidíš a ja si skôr myslím že podvod je skôr PHEV hlavne ak v Hyundai skoro vždy beží aj spaľovák aj pri plnej baterke :D/
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
devotional
**
Příspěvky: 225
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od devotional »

slabostka:
PHEV (síce nie hyundai) už jazdím presne 14 mesiacov, ktorý každý den nabíjam, takže každé ráno vyrážam s plnou. má to síce len 13,5kw baterku, ale ver mi, že sa to chová ako plnohodnotne BEV pokial viem, že pojdem do 40km. ak idem dalej, rovno nahadzujem motor, auto mi necha si so sebou robit čo chce, dokonca ma upozornuje ak tomu trosku nakládam, že bude musiet nahodit motor...všetko je len o správnom používaní, alebo skutočne soft v hyundai potom nebude správne naladeny, čo sa mi vobec nechce verit
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

U :hyu: to není o SW, ale o konstrukci - topení je řešeno tak, že bez odpadního tepla spalováku od podzimu do jara umrzneš ](*,) .
Ta topná spirálka tu stodolu pod +10 prostě neohřeje :roll: .
Takže skutečně plnohodnotné PHEV to je jen pár měsíců v roce. A ještě se sakra lehkou nohou...
Naopak :hyu: HEV funguje velmi dobře.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
devotional
**
Příspěvky: 225
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od devotional »

mazec...mal som za to, že su v tom špička
v zime okrem toho že mi v mrazoch fakt klesne dojazd, to topí na baterku okamžite. už som tak sparchantel, že už si predohrievam, alebo v lete chladim interier už dopredu
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tomu rozumím :wink: .
I já považuju tohle řešení za nedotažené - takže pokud PHEV, tak hledám jinde...

K původní otázce - ne, nejde vyměnit.
Otázka je kde se jezdí a za kolik. Ono ježdění s HEV má svá specifika, pokud chce člověk schopnosti toho systému vytěžit na maximum. Pokud se tomu člověk "nepřizpůsobí", tak výhody systému nevyužije.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

problém spotreby vidím v tom že hyundai ten hybrid prilepil na turbobenzín.... ale napíšte koľko vám to berie nech si porovnám s RAVkou.
Zase pochválim toyotu - aj keď mi jazdíme len klasické hybridy tak plug in RAV4 je chválená práve preto že to funguje ako elektro kým je baterka v pluse. Ako topí aj pri vypnutom motore neviem ale asi topí dostatočne. Plus dojazd je skoro na chlp rovnaký ako v papieroch.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od stefanpilat »

Četl jsem o tom, že si někdo svépomocí dodělal externí dobíjení na 230V do Priuse HEV. Ale ten používá NiMH baterie. Jakkoliv amatérsky vrtat do Li-Ion baterií je koledování si o pořádný malér.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Mexican »

vzdy sa da do kufra namiesto subwoofru hodit do kufra 100Ah blok lifepo (robim si samozrejme srandu)

teoreticky to samozrejme urobit ide, bolo by ale treba najst buracku (aby kapacita hev baterie a typ ostali rovnake) a zapojit to paralelne dostatocne dimenzovanou kabelazou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Axel.Foley »

Navrhuji dodělat tažné, koupit vozík a osadit ho akumulátory :idea:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
druidcz
*
Příspěvky: 24
Registrován: 24 kvě 2021, 11:05

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od druidcz »

Taky uz me napadlo, klidne bych obetoval mensi palivovou nadrz na ukor vetsi baterky. Ticha a plynula jizda na elektrinu je super. Teoreticky by to slo, na netu jsou videa kde treba prestaveli Mini na elektromobil, ale bylo by to hodne prace (navic je potreba dodrzet bezpecnost ohledne vysokeho napeti, chlazeni baterie, cemuz maloktery automechanik rozumi ), takze v dusledku by se to nevyplatilo. Asi by bylo treba u upravit software, mam pocit, ze ridici jednotka je hodne konzervativni a snazi se udrzet baterii trvale ve stavu okolo 50% (asi kvuli zivotnosti). Navic ztrata zaruky muze prijit taky draho. Je treba to nejak pretrpet a jako dalsi auto uz si koupit rovnou elektromobil :)
Naposledy upravil(a) druidcz dne 11 úno 2022, 11:25, celkem upraveno 2 x.
Tucson NX4e Hybrid 4x4 Style Premium
i30 1.6 GDI
druidcz
*
Příspěvky: 24
Registrován: 24 kvě 2021, 11:05

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od druidcz »

Mexican píše: 11 úno 2022, 06:23 teoreticky to samozrejme urobit ide, bolo by ale treba najst buracku (aby kapacita hev baterie a typ ostali rovnake) a zapojit to paralelne dostatocne dimenzovanou kabelazou
Lithiove baterie se nedaji jen tak zapojit paralelne, musela by se predelat BMS elektronika
Tucson NX4e Hybrid 4x4 Style Premium
i30 1.6 GDI
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Mexican »

preto pisem teoreticky. BMS byva sucastou kazdej lithiovky.

znova sa bavime len o teorii, pretoze ak riesime len bateriu hybridu ktory sa musi dobijat bud altikom alebo rekuporaciou, ostava nam este DC/DC nabijacka. Co ale u rozdielnej voltaze systemu (hybridna/startovacia by mohlo robit paseku. Verim vsak ze ciste vedecky to urobit ide a pre odbornika v problematike je to len otazka priestoru a penazi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Úpravy (tuning)“