spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Bindick
*
Příspěvky: 20
Registrován: 26 lis 2023, 12:05

spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Bindick »

Je možné, že je spotřeba u Mild Hibridu v režimu sport nižší než v Eco při normální jízdě skoro o 1 litr/100km?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Mexican »

to je z podstaty fungovania motoru (utlmenie a vyhladenie prejavu plynoveho pedalu a najma optimalizovane radenie pri nizsich otackach) trochu nemozne. Mne u HEV v rezime sport urco berie viac ale to je mozno aj tym, ze sa necham celkom strhnut okolnostani a 170kw :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od dibarbora »

Podľa mňa tú vyššiu spotrebu spôsobuje práve ten MHEV systém. Zrejme v režime ECO "zúrivo" rekuperuje, takže možnosti podstatne efektívnejšieho využitia získanej kinetickej energie (na pohyb aj napriek brzdeniu motorom) sú podstatne obmedzené. No a keďže zo získanej energie v 48V baterke dokáže na pohyb vozidla využiť prd, tak vo výsledku máš potom o liter vyššiu spotrebu. Pretože v režime šport si tú 48V baterku systém všíma podstatne menej....
A HEV systém práve dokáže uloženú energiu využiť na pohyb, takže tam to na spotrebe aj reálne poznať...v tom pozitívnom slova zmysle...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od pecka411 »

Tahle teorie mi přijde dost divoká. Mám teda i30, ale taky MHEV + IMT. A v ECO se auto naopak snaží spíš plachtit než rekuperovat.

Bylo by dobré, kdyby autor napsal, jak k tomu litrovému rozdílu došel - stejná trasa, stejné počasí? V obou případech na začátku studený nebo naopak zahřátý motor? Třeba první kilometry se studeným motorem je spotřeba hodně vysoká.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
zopper
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od zopper »

dibarbora píše: 03 úno 2024, 09:18 Zrejme v režime ECO "zúrivo" rekuperuje, takže možnosti podstatne efektívnejšieho využitia získanej kinetickej energie (na pohyb aj napriek brzdeniu motorom) sú podstatne obmedzené.
Ne, i30 s MHEV a DCT na eko se snazi plachtit. Je to ponekud nekonzistentni a asi v tom hraje roli i nabiti te baterky, ale je to jediny rezim, kdy to dela. U sportu naopak drzi vyssi otacky a s citlivejsim pedalem je tezsi se rozjizdet ekonomicky. Osobne ve sportu nizsi spotrebu nemam, ale je fakt, ze jet na spotrebu jsem v nem jeste nezkusil.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Storman »

Poslednú dobu jazdím už len na sporte ale spotrebu mám určite vyššiu ako na normál ale nie o moc.
Reálne podľa tankovania to vychádza o 0,2-0,3l v meste ale je to vyvážené lepšou odozvou motora.
Mimo mesto žiadna zmena lebo tempomat vždy radí najvyšši možný stupeň.
Čo ale oceňujem je rekuperácia v sporte, kedy prakticky nie je vôbec nutné brzdiť brzdami do 30kmh(pod 30 sa rekuperácia vypne/je slabšia).
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Axel.Foley »

Myslíš mezi 205 a 30 nebo mezi 30 a 0?

Poslední větu bych potřeboval vysvětlit, protože tak, jak ji chápu, část v závorkách odporuje tomu před.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Storman »

Ak píšem, že pod 30 sa vypne tak samozrejme medzi 205 a 30.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Axel.Foley »

Aha, takže při rychlostech pod 30 km/hod. brzdíš padákem, když ne brzdami a rekuperace je, jak píše, slabší nebo vyplá. Už je mi to jasné.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Storman »

Áno presne, nohy cez podlahu a brzdím patami. :lol:
Chytrému...však vieš. :-$
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: spotřeba v režimu ECO/Normal /Sport

Příspěvek od Mexican »

zaujimave, ze 30. Mne to na ukazovateli charge ukaze tak, ze od 15km/h sa vypne rekuperacia a pribrzdi sa old school brzdami. Je to tam ako ochrana brzd aby uplne "nezleniveli"
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“