Stránka 1 z 1

Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 17 dub 2024, 18:22
od mirafor
Dobrý den,

Mám Hyundai i30 1.5 DPI 09/2022 - zakoupené jako nové auto momentálně najeto 22.000 km můj dotaz prosím zní:

14.3.2024 jsem dal auto do servisu na reklamační opravu, chyba se ukázala únikem chladící kapaliny, doléval jsem za měsíc cca 1,5 litru fridexu.

14.3.2024 byl vystaven reklamační protokol a závada se začala řešit. Po týdnu jsem volal do servisu co s autem tedy je, odpovězeno mi bylo, že po tlakové zkoušce našli únik přes těsnění pod hlavou, postup mi řekli následující: zjistí se příčina, vymění se těsnění pod hlavou.

Následujících 7 dní se nic nedělo tak jsem do servisu volal znovu, odpověď: posíláme hlavu motoru na tlakovou zkoušku ozveme se.

Následujících 14 dní se nic nedělo, opět jsem volal do servisu znovu, zda mají pro mě nějaké informace, odpověď: tlaková zkouška nebyla provedena, externí firma, která zkoušky provádí jej nemohla uskutečnit (z nějakého záhadného důvodu jim to prostě nešlo) postup: objedná se nová hlava motoru a vymění se, jedna je na skladě na můj dotaz kdy to bude hotové mi bylo řečeno, že termín se neví ](*,)

Můj dotaz zní, je nějaké řešení, jak se bránit? Lze odstoupit od kupní smlouvy? 14.4.2024 to bylo již 30 dní vyřizování reklamace a o delším termínu trvání reklamačního procesu jsme se nedomlouvali.. Ve finále nikdo pořádně ani neví, co s autem je a kdy bude opravené :-k nárok na náhradní vozidlo nemám, jen za poplatek 1500,- / den prý.

Děkuji všem za jakékoliv odpovědi..

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 17 dub 2024, 20:06
od petzl62
Ano odpověděl jsi si sám. Pokud je v reklamačních podmínkách lhůta 30 dnů, tak bych inicioval odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Nicméně s ohledem na aktuální kauzu na YT s Ioniq 6, bych žádnou vstřícnost a jednoduché řešení neočekával :!:

Kdysi dávno byla v záručních podmínkách formulace o poskytnutí náhradního vozidla, stejné, nebo vyšší kategorie zdarma po celou dobu trvání ZÁRUČNÍ opravy.
Myslím, že tato formulace "už" z podmínek zcela zmizela ](*,) :oops:

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 18 dub 2024, 06:16
od Pozoris
Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je standardních 30 dnů. Je jedno jestli se jedná u auto nebo topinkovač. Poptej a možná i podej podmět k šetření na ČOIce.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 18 dub 2024, 08:34
od Georgeisin
Je to děsivé čtení. Stejně jako u kolegy, který řeší o pár vláken jinde benzín v oleji.

Nevím jestli je to specialita H/K, ale fóra se zdají být plná případů, kdy s vámi dealer a importér vyjebe, napříč značkami. S mými rodiči takhle vyjebala tenkráte Škoda u podpálených ventilů u HTP po 19tkm. Ani špetka komromisu. Všechno hezky zacálovali.

Tak nezbývá než popřát hodně trpělivosti. Anebo si zaplať konzultaci právníka a pokus se od smlouvy nějak sofistikovaně odstoupit. Nebude to jistě zcela bezbolestné, druhá strana bude právníky také mít.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 18 dub 2024, 20:09
od daves
Mám u konkurence osobní zkušenost se záruční reklamací a odstoupením od smlouvy na skrytou vadu projevenou po 3 měsících od převzetí vozu. Vše záleží na přístupu příslušného dealera/servisu. Právníci DAS zastupující mě a právníci prodejce si vyměnili několik dopisů a závěr byl, ač jsem v právu tak to je víceméně nevymahatelné. Pouze soudní cestou, která je na roky, s nejistým výsledkem, a celou dobu musí auto zůstat odstavené, ale platit pojistku atd... Nakonec jsem to nechal opravit v jiném značkovém servisu, protože v původním mi nechtěli ani zdarma půjčit náhradní auto po dobu opravy, ten kde oprava proběhla mi auto půjčil bez problémů s tím, že to u záručních oprav jde za importérem, no a nakonec jsem jejich služby využíval celou dobu co jsem to auto měl.
To že má jejich externí firma problém, Tě nemusí zajímat, to si musí pořešit oni, a určitě není jediná která dělá tlakové zkoušky.
Určtitě bych zkusil servis ať Ti dají alespoň náhradní auto, když to je víc než měsíc. Nejlépe nějakou písemnou formou, kdyby bylo potřeba ať máš důkazy. A třeba bych se zmínil, že když se tak dlouho nic neděje tak se obrátíš na importéra, to by mohlo zabrat. Importér má větší páky na servis než ty jako jednotlivec. Asi bych byl opatrnej s nějakou případnou medializací ať tě nepopotahujou poškození dobrého jména servisu.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 18 dub 2024, 21:41
od mirafor
Vyzkouším a uvidíme, mockrát děkuji.

Jméno servisu nikde veřejně nezmiňuji to se snažím být diskrétní.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 19 dub 2024, 17:55
od daves
poděl se s námi až bude známa příčina úniku kapaliny, a případně jak jsi dopadnul s reklamací.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 26 dub 2024, 16:24
od mirafor
Podal jsem podnět na ČOI a volal i psal do hyundai, budou se tím zabývat a dají mi vědět.
Auto mi půjčil zdarma nakonec jiný autorizovaný servis, protože kde jsem měl auto na záruční opravu mi auto zdarma poskytnou neuměli.

Dnes jsem si auto po opravě vyzvedl, ale pojedu tam na další opravu vozidla, protože bylo při předávání na předním nárazníku a rámečku mlhového světla poškozený. Někdo jim to tam na parkovišti orval. Naštěstí tam mají kamery, pokud najdou viníka tak si to zaplatí on a pokud se viník nenajde opravu uhradí servis.

Rekapitulace: roční auto s nájezdem 22.000 km je nejen opravovaný na záruku, ale bude vedený už i jako bouraný. Co víc si přát, to člověka potěší.
Měnila se hlava bloku motoru, původní byla prasklá. Příčina neznámá.

Foto garanční opravy

https://ibb.co/WVMR9tv

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 26 dub 2024, 17:47
od daves
To nevymyslíš. Potvrzuje se že to je hlavně o (a v) lidech, jak přístup k zákazníkům tak i to, že když někomu pocuchám auto a nechytne mě u toho tak beru čáru ](*,) . Na druhou stranu kdyby to do tebe narval někdo na parkovišti u marketu tak na 100% ujede a opravu si budeš platit sám nebo z pojistky.
Přístup toho druhého servisu mi přijde mnohem mnohem lepší, asi vím kam budeš jezdit na servis.
Ale opravené to máš poměrně rychle. Tak hlavně ať dobře slouží a už bez závad.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 29 dub 2024, 06:34
od Axel.Foley
mirafor píše: 26 dub 2024, 16:24 Podal jsem podnět na ČOI a volal i psal do hyundai, budou se tím zabývat a dají mi vědět.
Auto mi půjčil zdarma nakonec jiný autorizovaný servis, protože kde jsem měl auto na záruční opravu mi auto zdarma poskytnou neuměli.

Dnes jsem si auto po opravě vyzvedl, ale pojedu tam na další opravu vozidla, protože bylo při předávání na předním nárazníku a rámečku mlhového světla poškozený. Někdo jim to tam na parkovišti orval. Naštěstí tam mají kamery, pokud najdou viníka tak si to zaplatí on a pokud se viník nenajde opravu uhradí servis.

Rekapitulace: roční auto s nájezdem 22.000 km je nejen opravovaný na záruku, ale bude vedený už i jako bouraný. Co víc si přát, to člověka potěší.
Měnila se hlava bloku motoru, původní byla prasklá. Příčina neznámá.

Foto garanční opravy

https://ibb.co/WVMR9tv
:shock: [-o<

Přeji, ať už je auto v pořádku.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 29 dub 2024, 11:29
od mirafor
No bohužel příběh dále pokračuje, od pátku od převzetí vozidla jsem najel 200 km a jsem opět na minimu přitom při předáváni kapalina byla na maximu, to jsem kontroloval.

Servis jsem s tím obeznámil, kapalinu jsem dolil po horní rysku a uvidíme, třeba došlo jen k odvzdušnění okruhu.. ale pochybuju, podle počtu kilometru na tachometru s tím autem najezdili 60 kilometrů než mi ho předali tak to pravděpodobně dolévali.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 29 dub 2024, 11:43
od Axel.Foley
Snad to bude jen vzduch v systému. Ještě se zeptám, bylo zapnuto topení? I tam totiž může být vzduch a chvíli trvá, než ho voda vytlačí pryč. Osobní zkušenost.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 29 dub 2024, 12:00
od mirafor
Ano, topení zapnuto chvilku bylo.

Servis mi řekl, že 1.5 DPI nemá uzavřený okruh chladícího systému, někde na expanzní nádobce je prý nějaký otvor a je lepší udržovat kapalinu u tohoto motoru na rysce min.

Prý při zahřátí motoru kapalina v nádobce nabyde, ale ani po zahřátí se u mého vozu kapalina ani nehla stále byla na minimu, nepohnula se ani za studena ani za tepla tak jsem ji dolil.

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 01 kvě 2024, 22:23
od i30mpact
1,5DPi nemá termostat, ale nějaký systém ventilů, myslím, že to ani pořádně za jízdy odvzdušnit nepůjde. U těchhle systémů se obvykle auto musí v servisu připojit na diagnostiku a spustit odvzdušňovací program.

Jinak teda moje DPi už třetím rokem jezdí s hladinou chladicí kapaliny blízko min, zatím jsem nedolejval a vypadá to, že neubývá. Tobě to tam mizí pod min?

Re: Hyundai i30 1.5 DPI - reklamace

Napsal: 01 kvě 2024, 23:35
od slabostka
mirafor píše: 29 dub 2024, 12:00 Ano, topení zapnuto chvilku bylo.

Servis mi řekl, že 1.5 DPI nemá uzavřený okruh chladícího systému, někde na expanzní nádobce je prý nějaký otvor a je lepší udržovat kapalinu u tohoto motoru na rysce min.

Prý při zahřátí motoru kapalina v nádobce nabyde, ale ani po zahřátí se u mého vozu kapalina ani nehla stále byla na minimu, nepohnula se ani za studena ani za tepla tak jsem ji dolil.
- no ked to takto tvrdili 😂 okruh musi byt uzatvoreny inac to nie je okruh. A musi byt aj pretlakovy inac by voda vrela pri 100st. co nechceme. Mozno myslel ze jednoducho system netesni a dochadza k drobnym unikom. Inak v tom asi maju tiez hokej a pre majitelov nemaju odpoved.