Stránka 1 z 1

mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 30 črc 2025, 18:23
od mrkef
Rok: 2023
Najeto při koupi: 23 900 km
Cena: 500 +- 100 :-D
Barva: Sunset Red
Převodovka: 7stupňové DCT (automat)
Motor: 1.5 TGDi, mild-hybrid

Auto jsem vlastně kupovat neplánoval – přijel jsem se podívat na šedou verzi s manuálem a nakonec odjel s červeným automatem. Léta jsem byl zarputilý zastánce manuálu, ale nakonec jsem si řekl proč ne. Určitě bych nekupoval starší ojetinu s automatem - to je pro mě pořád trochu strašák z hlediska spolehlivosti. Toto je ale relativně nové auto, které snad chvilku vydrží.

Co mě potěšilo:
Design a výbava N-line posouvají i30 o kousek výš – pořád je to „jen Hyundai“, ale v tom lepším slova smyslu. Vypadá sportovně, ale nepůsobí přehnaně.

Motor má výkonu dost na běžné i svižnější svezení, převodovka řadí rozumně.

Interiér N-line mě příjemně překvapil – černé provedení, sportovní sedáky, fyzická tlačítka (!) a hlavně analogová přístrojovka, což oceňuju jako konzerva.

I na 18" kolech je komfort solidní.
Co se týče prostoru, podélně je to velmi dobré, na šířku pro 5 lidí už je to vzadu slabší zejména s instalací 2 sedaček.


Co mi vadí:
Do TP jsou zapsaná jen 18" kola, což omezuje možnosti přezutí.

Instalace tažného zařízení je u N-line komplikovanější.

Kvůli mild-hybridu chybí rezerva, což mi dost vadí – v běžném světě se s tím asi dá žít, ale rád cestuji směrem na východ, Rumunsko apod a nedokážu si představit někde uprostřed hor bez signálu shánět asistenci. Mám i druhou zimní sadu a vidím to tak, že na takovou cestu by holt šel zimák do kufru i za cenu omezení prostoru.

Spotřeba je zatím spíš vyšší, uvidím po několika nádržích, jak se to usadí.

Hluk od kol je poměrně výrazný a velmi závislý na typu asfaltu.

A nakonec věc, která mě trochu štve – reálně nelze do nádrže dostat více než cca 43 litrů při dojezdu kolem 0 km. I když papírově má mít 50 l. Na toto téma jsem zde našel i pojednání a rád bych si nějak ověřil, kolik reálně se tam vejde - nejjednodušší cesta je ale nechat dojít palivo, což se mi úplně nechce :).

Dále nechápu proč je start-stop neaktivní v poloze řadičky P a kdykoliv pustím brzdu. Například při delším stání chci vyřadit a nechat motor vypnutý se zataženou ručkou. Ale jakmile pustíte nohu z brzdy, motor vždy startuje. Je takový problém přidat podmínku ruční brzdy? Pokud chci nechat motor chcíplý nezbývá než stát na brzdě nebo vypnout klíčem. Stání na brzdě nemám rád, jelikož navíc v kolonách toto oslňuje řidiče vzadu, zejména v noci - na to málokdo myslí.

Na tečku mezi oči je neschopnost vypnout couvací senzory při tažném. Tažné sice zatím nemám, ale mám ozkoušené z jiné i30 a je to obecně známý fakt.

Shrnutí:
Hyundai i30 N-line kombi ve verzi DCT je příjemným vozidlem. Auto je slušně praktické, svižné a designově přitažlivější než klasická verze. Některé ergonomické a praktické nedostatky zamrzí. Uvidíme, co přinese delší soužití.

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 30 črc 2025, 19:42
od Fry
Ahoj, tak snáď budeš spokojný s :hyu:

väčšinou jazdievam do nuly, pár krát som išiel aj cca 10-15km cez a vtedy mi tam možno vošlo 44L? už to bolo nejaký čas, neviem presne, paliva je tam asi dosť ale z dôvodu chladenia čerpadla je lepšie to úplne nevysávať až na dno

koľko je vyššia spotreba? asi záleží na trasách, či dlhšie, či kratšie

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 31 črc 2025, 06:30
od Axel.Foley
mrkef: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů.

Cedulička "Cenový hit" pobavila 8) :lol:

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 31 črc 2025, 08:41
od idam.i
mrkef,gratulujem a prajem veľa spokojných kilometrov.👍

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 31 črc 2025, 09:53
od mrkef
Axel.Foley píše: 31 črc 2025, 06:30 mrkef: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů.

Cedulička "Cenový hit" pobavila 8) :lol:
Jo to byla slušná náhoda, jsem si toho všiml až na fotce a taky mě to pobavilo :-D.


Jinak celkově musím říct, že se mi líbí ta trochu stará škola interiéru. Tlačítka na asistenty, startstop apod. Tlačítka a kroutítka na klimu, hlasitost. Ručičková palubka - co jsem měl možnost vidět digi štít, tak nic moc.

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 31 črc 2025, 10:17
od Felotron
Mas k tomu COC?

Ja v mem mam v poznamkach toto:

52. Remarks:
13:1407*30:A1:1565:A2:1573*35:205/55R16 91H,6.5Jx 16/ET50:225/45R 17 91W
7.0Jx17/ET53;225/40ZR18 92Y,7.5Jx18/ET55*35:LM-Rad*Vehicle equipped w
ith a 24 GHz short-range radar equipment/Narrow band only)

Predpokladam, ze bys tam mel mit to samy…

Co se tyce spotreby, tak ja mam nechteny rekord na ceste cca 210km 5,3/100; pak cesta na dovcu 850km s prekvapenim 5,6/100 a dlouhodobe mi to ukazuje cca 6,6

Edit: couvaci senzory+ tazny - musis vypnout tlacitkem
Edit2: ma vubec n-line homologaci na tazny? … aby to pak za ty prachy nebyl jen drzak na kola :-k

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 31 črc 2025, 11:32
od Axel.Foley
mrkef píše: 31 črc 2025, 09:53 Jinak celkově musím říct, že se mi líbí ta trochu stará škola interiéru. Tlačítka na asistenty, startstop apod. Tlačítka a kroutítka na klimu, hlasitost. Ručičková palubka - co jsem měl možnost vidět digi štít, tak nic moc.
S poznámkou ohledně digitálních budíků souhlasím - vypadají otřesně :? a to jak zpracováním tak (ne)možnostmi zobrazení [-X

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 01 srp 2025, 12:22
od mrkef
Felotron píše: 31 črc 2025, 10:17 Mas k tomu COC?

Ja v mem mam v poznamkach toto:

52. Remarks:
13:1407*30:A1:1565:A2:1573*35:205/55R16 91H,6.5Jx 16/ET50:225/45R 17 91W
7.0Jx17/ET53;225/40ZR18 92Y,7.5Jx18/ET55*35:LM-Rad*Vehicle equipped w
ith a 24 GHz short-range radar equipment/Narrow band only)

Predpokladam, ze bys tam mel mit to samy…

Co se tyce spotreby, tak ja mam nechteny rekord na ceste cca 210km 5,3/100; pak cesta na dovcu 850km s prekvapenim 5,6/100 a dlouhodobe mi to ukazuje cca 6,6

Edit: couvaci senzory+ tazny - musis vypnout tlacitkem
Edit2: ma vubec n-line homologaci na tazny? … aby to pak za ty prachy nebyl jen drzak na kola :-k

COC bohužel nemám, vycházím z toho co je v TP. Máš verzi N-line? Zřejmě N-line homologovali jen na 18" kolech.

Když jsem jel z bazaru domů do Liberce jel jsem dle PP za 5.3. Po prvních 4 nádržích mám ale zjištěné, že PP lže minimálně o 0,4-0,5l i více. Měřím tankováním a zadáváním km. Když jsem teď jel Budapešť a zpět, tak jedna nádrž dle PP za 6,4 realita 6,85. Další nádrž dle PP za 5,9 a realita 6,21. Úplně první nádrž bylo podle tankování 7,94 a pp ukazoval asi 6,7 - ale nutno říct, že jsem dost zkoušel co to umí, jak to jede a moc úsporně nejezdil 8).

Zde záznamy - zatim toho moc neni :) https://www.spritmonitor.de/en/detail/1652964.html

Couvací senzory vím, že to nevypne - v roce cca 2020 +- by tohle mělo bejt standard. Navíc při každým zařazení R se opět pustí.

Jinak tažný tam bejt může. V TP zapsaný je, problém je s vedením výfuku u N-line, který jde rovně skrz nárazník a je přiznaný. Normální verze ho mají zalomený dolů pod nárazníkem. Tažné od firmy MVG je na Nline možné dát, ale stojí ranec - 18 000 jen tažné bez ele a práce.

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Napsal: 01 srp 2025, 22:53
od Felotron
N-line nemam - vedel jsem, ze potrebuju tazny 8)

Jinak ja se spotrebou nejak nazabyvam, psal jsem to jen pro tvou orientacni predstavu

A na ty kola ti bud odpovovi nekdo tady, nebo se zeptej u dealera…

Edit: v portalu obcana/vozidla mam napsany taky jen 18”; papirovy technicak nemam…