Stránka 1 z 1
Test off-road dovedností
Napsal: 09 srp 2025, 19:39
od hudyss77
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 11 srp 2025, 14:12
od mozecek

.. kdo by to byl rekl

ale i mnoho jinych znacek teda dost "prekvapilo"
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 11 srp 2025, 16:36
od Mexican
o Tucsonovi / Sportage - tam som si bol isty, ze to pojde
Fail su cinania, tak ako mam holt zapamatovane - nalestena bieda. Proste len aby to vyzeralo aby sa pacil infotainment. Inak je to bieda
Spominam si aj na zimny test na slovenskej Garazi a tam Tucsonovi davali solidne za usi. Ono je to vsak vsetko inak, ak je za volantom nejaky uplny tocvolant, vid Facebook. Ten ak by mal 4x4 tak skonci na streche v tych slnecniciach o 3 metre dalej. Mna vzdy "bavi" na akych miestach sa ludia dokazu sprajcnut odhliadnuc od toho ci maju 2WD alebo 4WD
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 11 srp 2025, 16:50
od dibarbora
Pre toho točvolanta je 4WD nebezpečnejšie ako 2WD... pretože 4WD ťahá lepšie za zlých podmienok ale brzdí úplne rovnako ako 2WD.
Na margo schopností Tucson-u v zlých podmienkach. Taká 4WD je v ňom povinnosť (ak sa auto často dostáva do horších podmienok)... mám 2WD a Tucson bol po rokoch prvé auto pri ktorom som musel v zime potupne do kopca cúvať.
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 11 srp 2025, 17:04
od Mexican
je to bohuzial hmotnostou. Mne paradoxne trakcia v takych tych miestach kde by som cakal ze sa nerozbehnem prijde okay. Problem je zatacanie na zladovatelej cest / ujazdenom snehu - tam to auto ide ako sanky rovno a clovek tam moze mat aj najlepsie zimne huciaky z koncernu Nokian
ked vsak porovnam Stonica, ktory ma o 600kg menej, tak vyjazd (a zjazd) k nam do neodhrnutej zasnezenej ceste je v nom uplne ina liga. Proste aj v offroade plati - cim lahsi, tym lepsi
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 11 srp 2025, 17:39
od idam.i
Off-road je pre mňa auto s klasickou konštrukciou,teda rám.Toto sú SUV.
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 11 srp 2025, 20:05
od hudyss77
Však se tam píše SUV
Klasický off-road by si je asi celkem dal.
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 11 srp 2025, 20:30
od idam.i
OK,tak sorry.
Dosť rozhoduje aj kvalita pneu.
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 12 srp 2025, 15:41
od oltcitak
hudyss77 píše: 11 srp 2025, 20:05
Však se tam píše SUV
Klasický off-road by si je asi celkem dal.
Klasicky offroad by tam na tych valcoch pohorel úplne rovnako. Dokial nemá 100% uzávierku na oboch napravach a medzinapravovu uzavierku, aby dostal točák na koleso, ktoré stojí na pevnom podklade, tak stoja všetky "OFFy"

. Ideal pri elektrických "offoch" by bolo samostatný motor na každé koleso a to by potom bola iná paráda, tam by sa mechanicky system nechytal.

Re: Test off-road dovedností
Napsal: 14 srp 2025, 11:18
od drobcek73
Pozrel som si tiež so záujmom to porovnanie stredných SUV. Samozrejme, že Tucson príjmne prekvapil v dobrom. V tom negatívno Subaru - mal som Outbacka (2,0 diesel) a lepšie auto do terénu a nerovnosti som nešoféroval...
Uvedomil som si, že asi v polovici testu im začalo pršať a tým pádom sa extrémne zmenili podmienky hlavno v tom 40% stúpaní. Aj mi napadlo, že ak by išiel do tých podmienok Tucson, tak skončí rovnako... Takže ten test vyznel pre

dobre, ale nebol objektívny... ak ste pozerali to video, tak ste videli, ako blatom oblepené pneumatiky mali po tom daždi... a to nehovoriac, že som si nevšimol, že by povedal, že všetky autá sú na rovnakých značkách pneumatík - to hrá taktiež mega úlohu...
Re: Test off-road dovedností
Napsal: 14 srp 2025, 11:36
od Mexican
ano, to zavvhlhcenie polygonu je problem a vysledky nie su uplne porovnatelne.
tema pneumatiky - ja by som to videl skor z druhej strany - uzivatel moc nedokaze rozhodnut ked si auto kupi na akych pneu to bude. Takze ak tam da vyrobca auta fakt dobre pneu, je to vlastne obrovsky benefit a vlastne celkovo doplnuje alebo znizuje jeho celkove vlastnosti.
Ja po dobrych skusenostiach pneu z prvovyroby uz nebudem spekulovat a kupim tie iste. Teda myslim letne... Zimne ani nahodou

Re: Test off-road dovedností
Napsal: 14 srp 2025, 12:22
od oltcitak
Pneu davane z prvovyroby sú vzdy kompromisom(cenovým, vykonostnym, aj rozmerovym)

. A j testu, ano nebol objektivny. Na klzkom povrchu v stúpaní sa viac podpíše negativne vysoká hmotnosť ako typ pneumatik(znacka). Ľahké kozy to v kopcoch maju vzdy ľahšie ako nazbrojene, opancierovane kravy
