Odpory svickovych kabelu

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

wait
Příspěvky: 4
Registrován: 04 lis 2007, 13:46

Odpory svickovych kabelu

Příspěvek od wait »

Dobry den, mam dotaz na svickove kabely. Mam Lantru r.v. 1997, 1.6, 84 kW. Meril jsem odpory na kablech svicek tak, ze jsem dany kabel odpojil a promeril odpor na koncich. Me namerene hodnoty uvedu dale, druha hodnota je ta, co jsem nasel na internetu,ze by mela byt:

K1 3,18 15,3
K2 6,5 12,4
K3 1,99 10,7
K4 5,38 8,8

Muj dotaz je, jestli jsem pouzil spravnou metodiku mereni, jestli jsou ty hodnoty co jsem nasel na internetu dobre. Pokud ano, je mozne, ze by tak klesly ty odpory a nemam ty kabely raci vymenit?
Reklama
 

ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Podle Tvého měření (první sloupec v pravo),tak je máš prošlehnutý :o
Co se týče kabelů jako samotných standartně se používá 7 kohmů :!:
A pak jsou lepší kabely a ty jsou dražší a používají se pro výkon a to jsou kabely s hodnotamy od 10 kohmů až 15 kohmů (mají lepší tepelnou odolnost vůči pálení pří plném zatížení motoru)
Jinak standartně všechny automobilové značky většinou používají těch 7kohmů,hodnoty jsou normálně i na kabelech vyznačeny a i z jakého materiálu a jakou má izolaci :wink:
Ale řešení je jednoduché kup nové a máš pokoj :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
wait
Příspěvky: 4
Registrován: 04 lis 2007, 13:46

Příspěvek od wait »

OK, diky.

Koupim hold nove.
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Mám pocit, že tu pleteš hrušky z jabkama!!!
Tak jak to popisuješ, tak jsi měřil ohmický odpor kabelu, tedy toho středového vodiče, pokud to co udáváš je v jednotkách ohmů. Čím nižší odpor vodiče tím větší vodivost, což je v pořádku.Pokud by byl odpor příliž velký mohl by být střední vodič kabelu poškozen, a tudíž zle vést napětí ke svíčce.
To co ti odpovídá kolega Ivan je o izolačním odporu kabelu, který se měří mezi středovým vodičem a povrchem izolace kabelu a je tudíž uváděn v kiloohmech a ne v ohmech. Čím vyšší izolační odpor tím lépe. Pokud by byl malý je izolace poškozena a kabel je tzv. prošlehlý a je nutno jej vyměnit. Takže se musíš upřesnit jaký odpor jsi vlastně měřil a jaký odpor jsi měřit chtěl.Buď odpor středového vodiče/obrácená hodnota vodivosti/ a nebo izolační odpor kabelu svíček / jeho izolace tzv. dielektrika/
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

bruno ma pravdu, zapi kabely jsou specialita, jde o vodice s velmi vysokymi naroky. Musi prevest vysoke napeti o tisicovkach voltu pri temer nulovem proudu, takze musi mit na svou delku dobre spocitany (co nejnizsi) odpor neboli rezistenci. To hlavne proto, aby vsechny svicky palily stejne pri ruznych delkach kabelu. Dalsi a snad jeste slozitejsi veci je izolace, ono udelat rozumnou sirku aby se neprorazilo 20000 voltu na kostru je kumst. Staci prasklinka a blesky litaji vsude jen ne do svicek. Asi moc kecam :)
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Dastin

Příspěvek od Dastin »

http://www.tesla-blatna.cz/cs/vyrobky-s ... ametry.php
Sady zapalovacích kabelů - parametry a značení sad
Kukni na www.tesla-blatná.cz kabely od 25-40kV a o různých izolacích,měli by ti je objednat u které koliv prodejny pro osobní automobily.
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Já se teda nechci hádat.. ale myslim že běžnym ohmmetrem nebo multimetrem se ten izolační odpor změřit nedá.. na to je potřeba poněkud vyšší napětí než těch pár milivoltů co dává mulťák.. a to daj přístroje, který se používaj hlavně k revizím.. si teď nevzpomenu, jak se jmenuje.. nebo se pletu??
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

na to jsou meraky ktery dokazou vyvinout ten proud, zvladnou to i z 9V baterie, maji nasobice napeti

edit: Napeti, ne proud, jsem holt padlej na palici :)
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Pánové :o ,nechci se s Váma hádat ,ale proměřit kabely umí každej mechoš,což znamená,že zbytečně se tu dohadujete,zkuste tohle a potom mě třeba ukřižujte :lol: :lol: :wink:
http://www.calibra.cz/servis/zapalovani_1.php
Ps: Na netu je toho plno,takže můžete studovat od rána do večera pokud máte čas :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Jestli sem to čet správně, tak tam měří jen odpor drátů a tlumící odpor v koncovkách.. o izolačnim tam nic nepíše ;)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

Izolační odpor nejde změřit normálním multimetrem ale speciáním měřidlem,měří se to v řádově X x 100 voltu...popř. na pruraz Kilovolty...
Lantra 99 J2 sedan.
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Dyk to říkám :-)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Kamil
***
Příspěvky: 634
Registrován: 22 čer 2007, 16:25
Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil »

KMBlendi píše:Izolační odpor nejde změřit normálním multimetrem ale speciáním měřidlem,měří se to v řádově X x 100 voltu...popř. na pruraz Kilovolty...
Co to je za měřidlo.Já měl za to,že izolační odpor se měří ohmetrem,nebo megmetem.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v. 96
Obrázek
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Megmet.. to je to, na co sem si nemoh vzpomenout.. podle mě tim by to mělo jít ;)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

No však ano megmetem což neni zase tak klasický ohmmetr... :-) ale jsou ruzne i modernejší, každopadně závěr je že to klasickým multimetrem nezměříš..
Lantra 99 J2 sedan.
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“