motor 1.0 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zlobizlob
*
Příspěvky: 28
Registrován: 20 říj 2017, 14:18

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od zlobizlob »

- snad jen jednou jsem zahlédl šipku dolů... a poslední dobou se mi nezobrazuje už žádná šipka, možná už jsem se s tím zžil a nebo se to naucilo na me :D
Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI Best Of Czech Club, rok 10/2017, 88kw (120PS)

Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, rok 2000, 66kW (90 PS)
Peugeot 106 New Look 1.0, rok 1995, 33kW (45 PS)
Škoda Favorit 135L, rok 1990, 43kW (58 PS)
Trabant P601, rok 1985, 19kW (26 PS)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Tudy »

zlobizlob píše:- snad jen jednou jsem zahlédl šipku dolů... a poslední dobou se mi nezobrazuje už žádná šipka, možná už jsem se s tím zžil a nebo se to naucilo na me :D
U mě svítí šipky nahoru pořád, dost mě to štve (ale nechci motor podtáčet- držím motor nejméně na 2 000 ot.), bohužel se to nedá vypnout jako u i30 II. generace
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Zx604
*
Příspěvky: 15
Registrován: 25 lis 2011, 08:31

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Zx604 »

Chasnik píše:
Zx604 píše:
Chasnik píše:Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.
Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.
Ale ty jsi nepsal o teplotách, pouze o cyklování a o faktu, že už auto lépe topí. Z toho jsem usoudil, že máš teplotu kapaliny teď vyšší a trápí tě kolísání v běžném rozsahu cca 10°C.

A co ti mám poradit?
a) zkus jiný servis, třeba budou mít jiný nápad. Ukazuje vůbec teploměr správně? Dá se to nějak zkontrolovat?
b) pokud na věčné otravování servisu nemáš čas a náladu (to bych pochopil), můžeš zkusit vlastní jednoduché řešení, např. zimní zakrytí chladiče, jestli to pomůže.

Tak poslední příspěvek na téma ohřívání motoru v zimě a propady teplot. Minulý týden jsem absolvoval roční prohlídku v Hyundaii a konečně jsem si promluvil s člověkem který tomu rozumí. Bylo mi řečeno ,že vyzkoušeli dvě jiné i30 se stejným motorem a chovaly se úplně stejně jako v mém případě. (tzn. propady teplot i o více než 20°C).
Na mojí otázku zda má motor 1.0 T-GDI dva termostaty mi sdělili že nemá, dva termostaty má až 1.4 T-GDI. To vysvětluje ty propady teplot v motoru se dvěma okruhy chlazení,ale jen jedním termostatem. Po zahřátí motoru se teploty okruhů vyrovnají a vše funguje jak má. Nezbývá než se s tím smířit popř. zkusit nějakou clonou zakrýt chladič. Pro zajímavost: motor 1.0 T-GDI nemá elektrické dochlazování turba jako 3válec od Peugeotu 1.2 , takže dochlazovat alespoň 1 minutu na volnoběh před vypnutím motoru.
twarr58
Příspěvky: 4
Registrován: 05 dub 2018, 16:14

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od twarr58 »

To Eco, co se mi teď začalo ukazovat na PP mi někdo prosím vysvětlete :)) 1.0tgdi, takže manuál. Chápal bych to u automatu :))
Přílohy
IMG_20180405_162242.jpg
IMG_20180405_162242.jpg (103.5 KiB) Zobrazeno 4143 x
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mirus30 »

Jezdis jak po.ranej :mrgreen: :mrgreen:

Sorry, nedalo mi to :lol: tezko rict, zkus procist manual :-k
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
twarr58
Příspěvky: 4
Registrován: 05 dub 2018, 16:14

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od twarr58 »

tak stahnul jsem si eng manual (https://carmanuals2.com/get/hyundai-i30 ... ual-104420), protoze ceskej jsem nenasel a stejne je nekde v aute :))
mody normal-eco-sport jdou samozrejme volit jen cudlitkem drive mode, ktery samozrejme v "socialu" (BoC) nejsou :D

tak pokud to nebude vykazovat nejake divne chovani, tak si to tam asi necham jako raritu :D
Uživatelský avatar
zlobizlob
*
Příspěvky: 28
Registrován: 20 říj 2017, 14:18

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od zlobizlob »

twarr58 píše:tak stahnul jsem si eng manual (https://carmanuals2.com/get/hyundai-i30 ... ual-104420), protoze ceskej jsem nenasel a stejne je nekde v aute :))
mody normal-eco-sport jdou samozrejme volit jen cudlitkem drive mode, ktery samozrejme v "socialu" (BoC) nejsou :D

tak pokud to nebude vykazovat nejake divne chovani, tak si to tam asi necham jako raritu :D
Ještě vyzkoumej jak zapnout ten Sport :D
Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI Best Of Czech Club, rok 10/2017, 88kw (120PS)

Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, rok 2000, 66kW (90 PS)
Peugeot 106 New Look 1.0, rok 1995, 33kW (45 PS)
Škoda Favorit 135L, rok 1990, 43kW (58 PS)
Trabant P601, rok 1985, 19kW (26 PS)
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mirus30 »

No hele bylo by to vtipny, kdyby to ukazoval tvuj "styl" jizdy.... zkus na to ted nejakej cas dupat a treba se ti rozsviti SPORT :mrgreen: :mrgreen:
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
twarr58
Příspěvky: 4
Registrován: 05 dub 2018, 16:14

motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od twarr58 »

Tak. Jsme prej 3 v ČR. Opravdu jde o nejakej bug, kdy je v sw část z verze pro DCT. V Nošovicích prý neví a budu poskytovat auto ke zkoumání :D doufám, že jako zapujcku dostanu něco lepšího, abych se namlsal :D

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
hafush
**
Příspěvky: 272
Registrován: 25 srp 2017, 22:51

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od hafush »

Možná i proto se během gerančky dnes přehrává u 1,0 T-GDI software. Změny mi v servisu nedokázali říct. Prý tyto informace nedostávají.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Uživatelský avatar
posledni
*
Příspěvky: 41
Registrován: 30 lis 2017, 19:46

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od posledni »

Taky se vám motor na volnoběh klepe??(celkem dost na nové auto)
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od asd111 »

Myslím,že ty vybrace jsou vlastnost toho motoru.Zrovna u té i30 je dle mého ten motor utlumen ještě poměrně dobře,ale úplně na 100% asi ty vybrace odstranit nelze.Možná by stačilo se svézt v Dacii s jejich tříválcovým turbomotorem 0.9Tce :-) V Cliu poměrně dobře odizolován,ale v té Dacii vám na volnoběch drnčí ruce na volantu a klepe se tam kde co jak se přenáší vybrace dovnitř.Jinak Dacia s tímto motorem jela fakt dobře.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

4-takt - 3-valce. :shock: Vibrácie proste budú. :cry:
Zvlášť na voľnobeh.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Tudy »

Najezdil jsem s tímto motorem asi 80 km a nebylo to zlé, výkon na běžnou jízdu zcela dostačující, ale to dunění kolem 2 000 ot./min bylo pro mě dost nesnesitelné, raději jsem se držel lehce nad, při 6-tce mimo město cca 105 km/h tacho.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
twarr58
Příspěvky: 4
Registrován: 05 dub 2018, 16:14

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od twarr58 »

duneni pod 2k otacek je otravne, ale po chvili se s tim clovek zzije a radi jinak. mesto klasika za tri.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“