V skratke, motor 1,6TGDI sa síce ponukou výkonových verzii vrátil nazad k stavu pred FL ale:
- motor už nemá časovanie CVVD - ide už len v müllerovom cykle
- intercooler je vodou chladený (motor má ďalší okruh chladenia + expanznú nádobu navyše)
- motor má nové turbo s variabilnou geometriou
- v ponuke Tucson vypadol konečne mildhybrid z kombinácie s 7DCT prípadne 4x4 rsp. v ponuke bežných benzínových motorizácii je už celá paleta bez mild-hybridu.. za mňa krok rozumným smerom.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Zajímave, nikde jsem o tom moc informací nedohledal. Dle tech. specifikací jde stále o CVVD časování, což je divné. Ten CVVD actuator zmizel, zajímal by mě skutečný důvod, je to zásadní zásah do motoru. Že by jen ta změna emisní normy