Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

Až si to všechno sedne tak určitě. :D
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od petzl62 »

Ahoj Vočiku...řešil jsi to stejně jako Hardcam...nebo jsi volil jinou alternativu?Popř. se rozepiš kterou,není-li to tajné...taky nad něčím podobným výhledově uvažuju... :wink:
Díky.T.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

Chtěl jsem to jednu chvíli řešit jako Hardcam a došel jsem se zeptat do servisu KIA na označení pružin ze C´eeda SW 2.0 CRDi, ale jak jsem zjistil tak jsem byl samozřejmě "první" kdo se o to zajímá. Bohužel se tam vše dělá podle VINka tak mi pouze našel 3 druhy pružin různého barevného značení, ale už mi nebyl schopen říct které jsou nejtvrdší. Cena u nich byla samozřejmě astronomická. Tak jsem to odložil k ledu.

Nakonec se mi podařilo sehnat zátěžové pružiny MAD. Jsou sice na kombi, ale cena byla zajímavá tak jsem si řekl, že to risknu. Hlavně jsem to viděl jak to na kombi vypadá namontované a rozdíl hmotnosti mezi krátkou a dlouhou i30 je přibližně 50 kg. Samozřejmě záleží na výbavě atd. Auto samozřejmě trochu ztvrdlo, ale zatím se to nezdá nějak drastické. Uvidíme za měsíc.

Obrázek
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
tarcelly
*
Příspěvky: 28
Registrován: 24 říj 2011, 15:48

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od tarcelly »

Super riesenie. Ja uvazujem nad vymenou orginal pruzin pruzinami Lesjofors pre CW. Tie maju oproti kratkej verzii o jeden zavit viac. Ale tvoje riesenie sa mi paci. Prosim ta, tie zatazove sa vkladaju do povodnych pruzin, alebo sa povodne nahradia? A nejako sa mi nedari najst nejaky obchod kde sa daju zohnat. Mozes dat viac info? Dik
1,4i CVVT , comfort, crystal white, 2/2011
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od 69pavel »

ono je vicero reseni jak podporit tlumeni,ja treba mam na svem acciku podlozky mezi pruziny zavitu a muzu rict ze to je poznat kdyz nekoho nalozim do zadu(osoby) ci kufru(batoziny),proste zadek mi tolik nesedne a je to poznat i na jizdnich vlastnostech.

odkaz toto http://www.motointegrator.cz/produkty/3 ... 2-05-0001p

jspou ruzne prumery dle typu a prumeru pruziny
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

Tyto pružiny nahrazují původní pružinu.

Obchod je docela problém. Původně se pružiny MAD nechali koupit ZDE, ale to už není bohužel pravda. Tak zbývá asi jedině v zahraničí, třeba eBAY nebo jinde, ale je to drahé.

Na pružiny Lesjofors bych si dal pozor. Samozřejmě nevím jak moc to máš prozkoumané, ale na AutoKelly bylo uváděno, že pružina (myslim, že to byla značka SUPLEX) na krátkou i30 je dlouhá pouze 316 mm a na CW 331 mm. Tak jsem koupil použité originál pružiny z CW a naměřil jsem kolem 331 mm (špatně se to měří). Pustil jsem se do výměny vyndal jsem úplně stejně dlouhou pružinu pouze jinak barevně označenou. Zřejmě jiná tuhost která se vůbec neprojevila ani na zvednutí vozu ani na jízdním projevu. Nechtěl bych vidět jak by auto sedělo na pružinách dlouhých pouze 316 mm. Tak zkus spočítat závity kolik jich máš na i30 teď. Abys nedopadl jako já. Foto které uvádím o pár příspěvků výše jako před výměnou je vlastně už po výměně na pružinách z CW. Asi jsem chytil měkké pružiny z CW.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Hardcam »

tarcelly píše:Super riesenie. Ja uvazujem nad vymenou orginal pruzin pruzinami Lesjofors pre CW.
Lesjofers je to same, co mam a problem s nimi rozhodne neni (jinym zakaznikum jsem Lesjofers dodaval) :wink: meni se kus za kus, jen je trochu obtiznejsi (silove narocnejsi) je tam dostat, ostatne, to je asi jasny...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

Nechtěl jsem napadat značku Lesjofers. Asi jsem to špatně napsal. Pouze jsem chtěl upozornit, že značka Suplex uváděla délku pružiny 316 mm na krátkou i30. A tak krátkou pružinu jsem rozhodně nevyndal. Měl jsem na krátké i30 pružinu dlouhou 331 mm, která byla uváděna na CW a stejně auto sedělo. Přijde mi, že je v pružinách trochu chaos. Jak v originálech tak druhovýrobě.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Hardcam »

Chaos v nich je, protoze jen Lesjofors dela cca 5 aplikovatelnych typu na i30, ale casem se v tom da zorientovat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

MAD se nechá koupit na: http://www.stresni-nosice.cz/6655-prida ... ml#content

Mám skoro nakreslené i podložky pod origo pružinu. Tak až to bude hotové tak to sem dám.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
tarcelly
*
Příspěvky: 28
Registrován: 24 říj 2011, 15:48

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od tarcelly »

Pri vymene pruzin odmontovanim spodneho ramena je potrebne nastavit geometriu? Je skrutka, ktora drzi spodne rameno excentrická a ak ano, tak staci poznacit polohu? Alebo vo vseobecnosti zmenou vysky pruziny je potrebne robit geometriu? Chcem to robit tak, ze povolim maticu sroubu cislo 2 a nasledne odkrutim a vyberiem sroub cislo1. Pruzina by mohla vypadnut pri zdvihnuti zadnej casti zdvihakom. Po vymene hydraulickym zdvihakom natlacit rameno aj s pruzinou. Moze sa niekto vyjadrit, ci by eventualne mohli nastat nejake komplikacie? Dik.
Přílohy
naprava.jpg
naprava.jpg (218.2 KiB) Zobrazeno 4652 x
1,4i CVVT , comfort, crystal white, 2/2011
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

Já jsem si geometrii nechal udělat. Aby měl člověk klid. Jsou tam obyčejné šrouby (1 i 2). Žádný excentrický.

Jinak jsem postupoval na levé straně tak, že jsem vyndal šroub číslo 2. A rameno jde dolů. Předtím jsem si trochu pružinu stáhl. Šlo to docela dobře. Jenom, když to člověk dává pomocí heveru zpět tak si s tím musí trochu pohrát, protože se to celé kroutí a špatně se tam šroub zastrkává. Ale při troše trpělivosti to jde.

Na pravé straně mi nešel šroub číslo 2 vyndat, protože tam vadí výfuk. Tak jsem vyndal šroub číslo 1. Jenže tam je problém, že na rameni je takový záhyb a ten ho nepustí dolů. Musí se celá ta těhlice tlačit ven z auta. Pryč od spodního ramena. Asi jsem měl povolené i další to vrchní rameno. Je to takové pracnější. Musí se toho víc rozdělat. Možná bych zkusil nějak hnout z výfukem aby se dalo postupovat jako na levé straně.

Zrovna mám nejde elektrika tak píšu z mobilu a nevím jestli nemám nějakou fotku. Zítra se podívám a třeba bych sem něco dal.

Co budeš dávat za pružiny?
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
tarcelly
*
Příspěvky: 28
Registrován: 24 říj 2011, 15:48

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od tarcelly »

Voci dik. Kazda rada je dobra. A tie tvoje mi pomozu. Kupene mam lesjofors na kombik. V cechach stali menej , tak mi ich kupila dcera a zatial ich ma ona v Prahe. Tak ich este musim doniest domov .
1,4i CVVT , comfort, crystal white, 2/2011
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

Docela by mě zajímalo foto před výměnou a po výměně.


Obrázek

Je tam vidět trochu ten lem přes který to nejde a musí se těhlice vysunout do boku.



Obrázek

To je fotka po výměně. Černým heverem jsem to tlačil aby tem šel zasunout šroub. A červeným jsem to pomocí zvedání a pouštění snažil vyrovnat aby šel šroub prostrčit do nápravnice. Celé je to takové vyvrácené jak pružina tlačí proti. Ale tady už je to hotové. :)
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení podvozku na zadní nápravě

Příspěvek od Voči »

Pokud by někdo chtěl nákres podložek nad zadní pružinu:
Zkus te se podívat na: http://uloz.to/x6sYT6CW/cci21032016-jpg
Heslo: Voci

Podložky jsou odzkoušené a snad přibudou brzy i nějaké fotky.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Odpovědět

Zpět na „i30 Podvozek a řízení“