Vlastnim SAFe 2CRDí 4WD r.2005
Môže mi niekdo vysvetlit alebo odpisať na čo presne služi tlačitko 4WD jestli to je na zapnutie druhej napravy a nahonu alebo to služi ako uzavierka lebo v navode toho veľa nepišu .
tlačitko 4 WD
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Re: tlačitko 4 WD
Zamčení přední i zadní nápravy v poměru 50:50.Zamčení 50:50je možné jen do rychlosti 40Km/hod pak se samočinně odpojuje.Při rychlosti40km/hod pokud je tlačítko zmáčknuté tak opět dochází k rozědělení hnací síly na poměr 50:50.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlačitko 4 WD
Ale jestli se nepletu, tak se nedoporučuje tlačítko zapnout, vyjet na silnici a pak opakovaně zrychlovat a zpomalovat nad a pod 40km/h. Prý to pak dělá neplechu a je to náchylné na poruchy. Takže v terénu to zapni, projeď a vypni. Pokud se pletu, opravte mě.
Pokud ne, můžete vysvětlit proč je to tak špatné. My to na autech ještě nemáme, tak nevím.
Pokud ne, můžete vysvětlit proč je to tak špatné. My to na autech ještě nemáme, tak nevím.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: tlačitko 4 WD
Je to tak jak píše Rexcor - jezdit se zapnutým 4x4 na suché, nebo mokré silnici je největší blbost, jakou můžeš dělat - rozdíl otáček mezi diferenciálem přední a zadní nápravy se někde musí projevit - prokluzem některého kola, prokluzem na mezinápravové spojce, nebo destrukcí pohonného ústrojí - to je vystaveno enormnínu zatížení - SF totož nemá mezinápravový diferenciál !
Starý SF má stálý pohon 4x4 díky mezinápravové viskózní spojce, nový SF má lamelovou spojku Haldex - trvale je poháněna přední náprava, při prokluzu kola (asi 45 stupňů) řídící jednotka sepne spojku a připojí zadní nápravu - takže trakce je zajištěna v obou případech.
K zapnutí tlačítka 4x4 je důvod jen v případě, že dochází k intenzivnímu prokluzu kol na blátivé, zasněžené, nebo ledové cestě - prostě když se potřebuješ odněkud, nebo někam vyhrabat. V některém jiném tématu jsem četl, že při jízdě v terénu se objevuje smrad - konstruktér zřejmě nadimenzoval přítlak lamelové spojky tak, aby při extrémním zatížení proklouzla a tím chránila pohonné ústrojí před destrukcí - nicméně obložení spojky se pálí. Je dobré si uvědomit, že SF je SUV a ne VRC. Doveze tě kam potřebuješ, ale sportovní hrátky v terénu tě mohou vyjít dost draho.
Osobně dávám přednost viskózní spojce starého SF pro její jednoduchost, spolehlivost a jemný záběr - nerad spoléhám na elektronické systémy, stačí ten na motoru.
Starý SF má stálý pohon 4x4 díky mezinápravové viskózní spojce, nový SF má lamelovou spojku Haldex - trvale je poháněna přední náprava, při prokluzu kola (asi 45 stupňů) řídící jednotka sepne spojku a připojí zadní nápravu - takže trakce je zajištěna v obou případech.
K zapnutí tlačítka 4x4 je důvod jen v případě, že dochází k intenzivnímu prokluzu kol na blátivé, zasněžené, nebo ledové cestě - prostě když se potřebuješ odněkud, nebo někam vyhrabat. V některém jiném tématu jsem četl, že při jízdě v terénu se objevuje smrad - konstruktér zřejmě nadimenzoval přítlak lamelové spojky tak, aby při extrémním zatížení proklouzla a tím chránila pohonné ústrojí před destrukcí - nicméně obložení spojky se pálí. Je dobré si uvědomit, že SF je SUV a ne VRC. Doveze tě kam potřebuješ, ale sportovní hrátky v terénu tě mohou vyjít dost draho.
Osobně dávám přednost viskózní spojce starého SF pro její jednoduchost, spolehlivost a jemný záběr - nerad spoléhám na elektronické systémy, stačí ten na motoru.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004