tlačitko 4 WD

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
stesarovic
*
Příspěvky: 29
Registrován: 21 zář 2008, 10:38

tlačitko 4 WD

Příspěvek od stesarovic »

Vlastnim SAFe 2CRDí 4WD r.2005
Môže mi niekdo vysvetlit alebo odpisať na čo presne služi tlačitko 4WD jestli to je na zapnutie druhej napravy a nahonu alebo to služi ako uzavierka lebo v navode toho veľa nepišu .
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pavel M
***
Příspěvky: 508
Registrován: 15 srp 2005, 21:29
Bydliště: Praha

Re: tlačitko 4 WD

Příspěvek od Pavel M »

Zamčení přední i zadní nápravy v poměru 50:50.Zamčení 50:50je možné jen do rychlosti 40Km/hod pak se samočinně odpojuje.Při rychlosti40km/hod pokud je tlačítko zmáčknuté tak opět dochází k rozědělení hnací síly na poměr 50:50.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: tlačitko 4 WD

Příspěvek od Rexcor »

Ale jestli se nepletu, tak se nedoporučuje tlačítko zapnout, vyjet na silnici a pak opakovaně zrychlovat a zpomalovat nad a pod 40km/h. Prý to pak dělá neplechu a je to náchylné na poruchy. Takže v terénu to zapni, projeď a vypni. Pokud se pletu, opravte mě.
Pokud ne, můžete vysvětlit proč je to tak špatné.:-) My to na autech ještě nemáme, tak nevím.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: tlačitko 4 WD

Příspěvek od vitak »

Je to tak jak píše Rexcor - jezdit se zapnutým 4x4 na suché, nebo mokré silnici je největší blbost, jakou můžeš dělat - rozdíl otáček mezi diferenciálem přední a zadní nápravy se někde musí projevit - prokluzem některého kola, prokluzem na mezinápravové spojce, nebo destrukcí pohonného ústrojí - to je vystaveno enormnínu zatížení - SF totož nemá mezinápravový diferenciál !
Starý SF má stálý pohon 4x4 díky mezinápravové viskózní spojce, nový SF má lamelovou spojku Haldex - trvale je poháněna přední náprava, při prokluzu kola (asi 45 stupňů) řídící jednotka sepne spojku a připojí zadní nápravu - takže trakce je zajištěna v obou případech.
K zapnutí tlačítka 4x4 je důvod jen v případě, že dochází k intenzivnímu prokluzu kol na blátivé, zasněžené, nebo ledové cestě - prostě když se potřebuješ odněkud, nebo někam vyhrabat. V některém jiném tématu jsem četl, že při jízdě v terénu se objevuje smrad - konstruktér zřejmě nadimenzoval přítlak lamelové spojky tak, aby při extrémním zatížení proklouzla a tím chránila pohonné ústrojí před destrukcí - nicméně obložení spojky se pálí. Je dobré si uvědomit, že SF je SUV a ne VRC. Doveze tě kam potřebuješ, ale sportovní hrátky v terénu tě mohou vyjít dost draho.
Osobně dávám přednost viskózní spojce starého SF pro její jednoduchost, spolehlivost a jemný záběr - nerad spoléhám na elektronické systémy, stačí ten na motoru.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Elektronika“