Diagnostika

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Brachypelma
*
Příspěvky: 20
Registrován: 08 dub 2009, 16:47

Re: Diagnostika

Příspěvek od Brachypelma »

Nefunguje mi vyblikavani.

Vcera jsem konecne nasel diagnostickou zasuvku. Lantra 1.6 1997. Je pod palubkou asi 10-15 cm od otevirani haubny motoru (a samozrejme z vnitrni strany plastu tak, aby ji clovek nevidel, pokud si nelehne uplne na podlahu).

Zkousel jsem uzemnit '15' na nekolik sekund ('4' je spojena se zemi ... pak jsem to zkousel spojovat i 15-4) a mel jsem LEDku na '1' proti zemi. LEDka funguje (i po pokusu), jeji polaritu jsem mel spravne, pred ni odpor cca 1k (videl bych i kdyby dostala jenom 5V).

Delam neco blbe?

Chodilo nekomu to vyblikavani na tomhle aute?

Diky za odpoved.
Reklama
 

Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od KMBlendi »

Teď si nejsem jistý jak je to s pinem TCM na konektoru ale to vyblikávání funguje přes MIL kontrolku (CHECK engine) co máš v palubce. Pokud ji tam máš :-)
Lantra 99 J2 sedan.
Brachypelma
*
Příspěvky: 20
Registrován: 08 dub 2009, 16:47

Re: Diagnostika

Příspěvek od Brachypelma »

Nejsem si jist, ale mam pocit, ze tam ta kontrolka neni. Je tam tlak oleje, rucni brzda, dobijeni ...

Pokud tam neni, da se ten signal nekde najit a tu kontrolku dodelat? Nerad bych primo rozebiral
ridici jednotku, ale v pripade nutnosti by slo i to ...

Diky moc
Uživatelský avatar
mike_pn
*
Příspěvky: 10
Registrován: 26 kvě 2007, 20:03
Bydliště: Moravany nad vahom (SR)

Re: Diagnostika

Příspěvek od mike_pn »

zdravim,, mam lantru rv.93 1,6 16V ,, da sa rozbehat diagnostiku,, co ktomu potrebujem ? rad by som napojil lantru na notebook , ak by to fungovalo ,, z tych prispevkov som akosi nic nevycital ,, mate niekto skusenosti z diagnostikou na takejto lantre
Hyundai Coupe 1,6 16V vymena motora za 2.0 rv. 2000 moje kupatko
Hyundai lantra 1,6 16V GLSi Sedan 1993 (J1) (EX)
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika

Příspěvek od Jam »

Mám J2, MIL jsem neměl. Rozdělal jsem přístrojovku a kontrolku jdem tam doplnil. Evidentně funguje, když odpojím nějaký to čidlo, tak se rožne. Diagnostika taky funguje (nebo se alespoň snaží něco dělat). Většinou ale vyhlásí všechno OK, ikdyž není všechno OK. Nedá to totiž všechny chyby v paměti, ale jenom ty, který se aktuálně projevují, což je u nenastartovanýho auto na prd. Nebo se mýlím a dá se to udělat i za provozu?
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od KMBlendi »

Diagnostika funguje tak (i vyblikávání ) že hlásí uložené chyby dokud je opět diagnostikou nebo resetem jednotky nesmažete.

Jo a tu kontrolku lze dodělat jtak jak je to v příspěvku předešlém, tedy zkusit dolnit všechny řárovky v budíku, jiná možnost snad ani není.
Lantra 99 J2 sedan.
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika

Příspěvek od Jam »

Jedu, přepnu na plyn, začne to svítit. Přepnu na benzín, přestane svítit. Chod ok. Je mi jasné, že uletěl drát od odpojovače vstřikovačů (takový element pro lpg) a RJ pozná, že jsem jí vstřikovač odpojil. Přijedu domů, pro jistotu udělám diagnostiku. Diagnostika -> všechno ok. Tak rozdělám odpojovač a tam skutečně drát uletěl. Tak proč mi to vyblikalo jenom začátek->všechno ok->konec relace
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od KMBlendi »

Takže kontrolka MIL sviti ale diagnostika nevyblika kod zavady? Tak to je mi divné. Ale zase pozor ono odpojení vstřikovačů v podstatě není závada, tzn. vstřikovače nemají zpětnou vazbu do jednotky, ta pozná problém až na lambda sondě, takže pokud jedete na plyn a emise je ok, pak tu problem nevidim.
Lantra 99 J2 sedan.
Burža
**
Příspěvky: 174
Registrován: 08 srp 2005, 21:22
Bydliště: Zlín

Re: Diagnostika

Příspěvek od Burža »

KMBlendi píše:V Kroměříží je ted k dispozici také diagnostika pokud někdo z okolí chce prubnout vůz :? , problém je pouze z Háčkama který nejsou standardizovaný jako třeba moje Lantra 99. Přitom starší i novější modely bez problému, nechápu hyundai že v tom maj takový bordel :roll:

A kde v Kroměříži tu diagnostiku najdu?
Accent 1,3 63kw 2004
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od KMBlendi »

Mám ji já :) , stačí se domluvit třeba přes SZ.
Lantra 99 J2 sedan.
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika

Příspěvek od Jam »

Ale samozřejmě, že to pozná, hlídá, jestli má vstřikovač odpor 15Ohm. To nemá s lambdou nic společnýho. Nevím, co myslíš zpětnou vazbou do jednotky, prostě jednotka měří odpor těch vstřikovačů.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od KMBlendi »

No a to si zrovna nemyslím, jednotka poze spína FETem k zemi vstřikovací ventyl který je z plusu baterie. Dost pochybuji ze se snima zdali šel do zátěže či ne. Ale je to možné třeba u novějších systémů.
Lantra 99 J2 sedan.
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika

Příspěvek od Jam »

Tak odpoj vstřikovač a vyzkoušej si to. Hned ti začne svítit MILka. Je to i v chybových kódech na hmaservice. On není problém dát sériově s fetem odpor 0,1Ohm a měřit na něm úbytek.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od KMBlendi »

No problém to není ale nedělá se to., Jinak ano rozsvítí se ti ihned kontrolka ale duvodem bude to ze jednotka poznala že je někde problém ale cestou lamda sondy, váhy vzduchu , čidla klepání atd, ale už si nemyslím že z duvodu toho že jsi odpojil vstřikovač. To by pak někteří s LPG mohli mít problém protože jednotka na plyn simuluje resp. přebírá impulsy s hlavní jednotky...
Lantra 99 J2 sedan.
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika

Příspěvek od Jam »

Auta s OBD2 musí mít kontrolu připojených vstřikovačů. A Lantra II ji má. A důvodem není nic kolem lambdy ani jiných čidel. A taky na lpg se dávají odpojovače vstřikovačů a nejsou to jenom relátka, ale chytrý věci, který dělají na drátech od vstřikovačů stejný úbytek. Pokud do nich někdo nechce investovat, tak stačí tam dát relátka a odpory odpovídající vstřikovačům.
Viz hmaservice
DTC - P0201 (INJECTION CYLINDER #1 CIRCUIT MALFUNCTION)
a. 15.55-16.25 ohms @ 68°F (20°C)
CIRCUIT DESCRIPTION FAILURE CONDITIONS
Accent Elantra
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“