hlobilp píše:ZdeněkSvoboda píše:Nechci tu prudit, ale při předjíždění je CRDi oproti benzínu mnohem lepší...díky velkému krouťáku. Při rozjezdu z místa mi benzín natrhne řiť...mám to odzkoušené, vím o čem mluvím

pri predjizdeni je srovnatelny benzin rychlejsi.... vim o cem mluvim.

souhlas
turbodehet má sice točák, ale nemá využitelný otáčky, který jsou na bezpečný předjetí potřeba. Prakticky u každýho dehtu se předjetí neobejde bez přeřazení, protože vedle předjížděného auta točíte už skoro max, kde to umírá a musíte řadit, což je trochu nebezpečný, protože ztrácíte čas. S benzinem si vystačím na jednu rychlost. Ve 100km/h si tam dám trojku, vystřelím, bezpečně předjedu s navrácením zpět do původního pruhu a při 150km/h řadím dál, třeba rovnou na pětku...
Vím, o čem mluvím

.
S turbonaftou 2.0DTI 74kW v Opelu Vectra mi jeden stupeň na předjietí nestačí, byť to má krouťák 210Nm, ale co z toho, když to v 1900ot/min přišlápnu, ono to teda jede, ale ve 4500ot/min mi to umře....(což na ten tenhle turbodehet je ještě supr - má to 16V hlavu, TDI od VW umíraj už ve 3300ot/min)
Tak a ted kamenujte
EDIT: nejsem zarytý příznivce benzinu. Do off roadu, kde bych tahal přívěsy, nebo s tím jezdil po loukách, bych chtěl turbodehet. Ale ať mi někdo netvrdí, že nafta je na rychlejší a ostřejí jízdu lepší, když už na průjezdy zatáčkou má srovnatelný benzin navrch v tom, že benzin má o třetinu lehčí motor a nezatěžuje tak přední nápravu, která tak ochotněji bude zatáčet)
A to jsem si říkal, že k tomu to tématu už nepřispěji ani čárku
