len porovnanie:xyz123 píše:Vdaka DIGIT. Pocitam ze nabeham cca 15tis km/rok a isto to bude tak 50 % mesto ale aj tak ma ten diesel taha viac.... neviem preco ked som mal vzdy benzin....diosko píše:Plus sa doba navratnosti este predlzi o drahsie servisne prehliadky pre diesel.digit píše:Takže si zober calculator a počítaj. Rozdiel medzi benzín vs nafta je 25000SKK. Najazdíš povedzme teda 20000/rok. Na palive ušetríš povedzme 1,5litra/100km za cenu povedzme 38SKK. To predstavuje úsporu cca. 200×1,5×38=11400SK/rok. Takže nafta sa ti začne rentovať po cca. 25000/11400= 2,2 roku. Samozrejme ak skracuješ max.km za rok, zväčšuje sa doba od ktorej je nafta rentabilná. Tak si to premysli sám
Inak myslim ze realna uspora oproti benzinu je 2 litre a nie 1,5 alebo je to prehnane????? Jedna sa o to ze vo stvrtok idem zajednavat auto a chcem mat istotu ze vyberem dobre...
a o kolko sa cca predrazia prehliadky oproti benzinu?
mozete prosim napisat realnu spotrebu nafty oproti benzinu pri rovnakom style jazdy?????
DAKUJEM
mal som puňťo 1,2i 44kW a v meste mi papal 7,5 - 8 litra. mimo mesto sa mu to podarilo stiahnuť na cca 5,5 - 6 litrov. samozrejme, že s tak slabým motorom som musel zabudnúť na predbiehacie manévre, nehovoriac o tom, že do kopca ani 5 rýchlosť nemožno použiť - toť malý točitý moment (benzín). teraz mám 1,5 CDRi VGT, spotreba v meste do 5,3 litra, mimo mesta 4,3 - 5litrov. a tých 235 Nm robí na päťke hore kopcom divy, hold diesel. a zahrabať na križovatke? aj na dvojke hrabe ako hladný pes - pri benzíne by auto muselo mať pomaly biturbo a spotrebu pri obsahu 1,5 l aspoň 10 litrov aby bolo schopné konkurovať - i tak hore kopcom a naložené, no neviem, neviem - kruťák je kruťák - toť vsio ku benzín versus diesel
