dekarbonizacia ano ci nie?

1996 - 2002

Moderátoři: Tringi, Moderátoři

Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Accentdevil »

Zdenku dik za navod,mam jeste otazku,kdyz se teda doporucuje rovnou vymenit olej tak mam to delat kdyz jsem ten olej ted menil? tlaky mam dobry tak co?? jako jestli to ma cenu kdyz jsem ho ted menil,protoze jestli se to doporucuje udelat pred vymenou tak to delat nebudu protoze olej mam novej...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Reklama
 

dolezz
**
Příspěvky: 138
Registrován: 15 zář 2009, 16:57

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od dolezz »

chalani co mi to robili mi tvrdili ze to s tou vodou je zle, oni mi to napajali priamo jeden koniec na palivovy filter a druhy na niaku hadicku. Moc sa tomu nerozumiem, aby spravili, okruh.

potom sme tiehadicky dali na taku masinu kde sa nalial benzin z niakou cistiacou blbostou, uz si nepametam pomer a nastartovali sme, sice to chvilku skapinalo ale potom to islo, cca kazdych plus minus 7 min. sme slapali na plyn, aby ten bordel vysiel vyfukom, tiez ze skusali hento s tou skatulou pod vyfuk a ze bola za.... .

Hovorili ze najlepsie je potom hned vymenit olej, co sme aj spravili, a zatial spoko. Ide tak akoby hladsie. Menil som vzduchovy, palivovy a olejovy filter, olej castrol magnatec 10w 40, sme zohnali na nete strasne lacno, cca. jedna 4litrovka, jedna litrocka toho oleja s postov 35euro
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od zdenek76 »

ta výměna oleje není nutná, jen prostě když je starej vylítanej motor, kde je riziko, že voda proteče do oleje, tak je lepší to čistit před výměnou. Já jsem to dělal na svým autě ve 190t km a olej jsem neměnil
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Accentdevil »

A kde ze Ti to delali? ze bych si to nechal udelat vis od ´´profesionalu´´ jinak ja si to klidne udelam sam s tim rozprasovacem,jde mi jen o to,ze jsem ted olej menil tak se do toho nechci poustet kdyz se to nedoporucuje...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
dolezz
**
Příspěvky: 138
Registrován: 15 zář 2009, 16:57

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od dolezz »

chalani ja som zo slevenksa cize asi vam to moc nepomoze, ale robili mi to v Ba, vsak pockaj najazdi cca 15000 na tom oleji a pred vymenou to sprav :D

neviem ale oni mi tvrdili ze to s tou vodou je blbost, ze to v niakom tuning casopise ci kde skusali na bmv a ze tam nieco pokazili, tusim vahadla ale neni som si isty
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Accentdevil »

Ja nevim,blbost to asi neni,je to celkem logicky voda se premeni ve valcich na paru a ta rozpusti ty usazeniny a pod plynem vylitaj ven,ze by to neco znicilo nevim no,kdyz Zdenek rika,ze to delal na ctyrech autech tak se toho nebojim,ale dokud nevyzkousim tak nepoznam...

Roli taky hraje to,ze neverim,ze moje mazda ma nalitano 120tkm jak je na tachometru,ale jezdi tak si neztezuju...tuk tuk tuk
Doufam ze se k tomu dostanu,kdyby nahodou jsem se do toho pustil pred vymenou tak se snad nic nestane ne kdyz to potom udelam jeste jednou pred vymenou? prace na chvilku tak ze bych to udelal ted a i pred vymenou,ale mozna je to zbytecnost...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
frufer
*
Příspěvky: 88
Registrován: 23 úno 2009, 15:26
Bydliště: Levice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od frufer »

jasne, ze odpalili vahadla, ked tam naliali vela vody... blbci...

ide o to naliat tam primerane mnozstvo, ktore stihne skondenzovat na paru. preto je lepsie to tam striekat rozprasovacom a nie inak.
ked das vela vody, ktora nestihne skondenzovat - voda nie je stlacitelna vo valci a ohne ti aj ojnicu.
Obrázek
Audi A4 1,8T 20V QUATTRO 110KW made 11/95
Lantra 1,5GLS 63KW made 11/95 - darovane
Audi 80 1,8S 66KW made 11/91 - predane
Civic 1,4i 16V 66KW made 4/95 - predane
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Melkor »

Dle staré dobré rady: NESER SE DO NIČEHO CO FUNGUJE !!! to dělat nebudu, ale ptám se:
Má smysl něco takového dělat? Proč by něco takového nedělali v orig servise pravidelně řekněme každách 100.000 km?
Co třeba vzdušná vlhkost? Například když prší? To už je vlhkost docela slušná... a nestačilo by trošku namočit vzduchový filtr? Aby si zase člověk zbytečně neničil auto.
Lidi neblázněte a držte se staré dobré rady :-)
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
R.e.d.m.a.n.
**
Příspěvky: 480
Registrován: 20 úno 2009, 16:07
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od R.e.d.m.a.n. »

a nevite nekdo co to stoji v servise orientacne?
/-/Yundai Accent 1997 , třídvéřko , 1.3i 12 ventil , tmavě červený , uz to valim přes 205 000
dolezz
**
Příspěvky: 138
Registrován: 15 zář 2009, 16:57

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od dolezz »

cca. mesiac potom auto mi ide v poho, celkom spoko.
johnyklec
**
Příspěvky: 226
Registrován: 13 lis 2008, 22:57
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od johnyklec »

ta dekarbonizace ma vliv na spotrebuje oleje?kdyz se mi to procisti tak by mi treba nemer zratolej nebo se aspon snizit spotreba oleje
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od slabostka »

Tiež som sa zaujímal o dekarbonizáciu aj keď mám relat. zánovné auto... ale tankujem lacné benzíny... Tak dumám a mám tieto otázky- to že sa usadeniny tvoria je asi pravda, ale za aký čas.... v akej miere.... ako to spoznám?- zrejme kým sa nepozriem nebudem vedieť. Za ďalšie- voda sa premení na paru, asi tam bude aj nejaký tlak ale rozpustí to tie úsady? Voda je síce rozpúšťadlo ale nie na všetko....predstavujem si ako vodou rozpúšťam pripáleniny na sporáku... Overil to niekto objektívne? Viete hodiť niečo na youtube a ukázať potom nový agregát je tiež možné... Pokiaľ nejaká solídna inštitúcia neurobí pár testov pri ktorých otvorí starší motor- pár motorov, posladá ho spať, dekarbonizuje, znova ho otvorí - dovtedy budem o tom dumať asi tak že možno to funguje ale neviem či isto.
Najviac ma znepokojujú vety typu- nejakí profíci, niekde v BA, vraj to funguje....
Myslím na stránkach lantry? je jeden foto príbeh čistenia agregátu takým klasickým sposobom- ručne, mechanicky....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
montogrin
*
Příspěvky: 53
Registrován: 02 črc 2009, 23:07
Bydliště: Bratislava

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od montogrin »

Podľa môjho názoru, pokiaľ sa dodržuje pravidelný interval výmeny oleja (15k km/1 rok), tak žiadna dekarbonizácia nie je potrebná. Prikladám linky na test jedného výrobcu oleja. S autom najazdili 1,6 milióna km, pravidelne vymienali olej, ale o dekarbonizácii sa nič nepíše:

Kód: Vybrat vše

http://mr2.com/ARTICLE/Mobil1.html

Kód: Vybrat vše

http://www.mobil1.com.au/performance/miles.aspx

Kód: Vybrat vše

http://forum.autobazar.eu/ze-najazdene-kilometre-1-6miliona-km-za-styri-roky-t9149.html
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Accentdevil »

slabostka píše:Tiež som sa zaujímal o dekarbonizáciu aj keď mám relat. zánovné auto... ale tankujem lacné benzíny... Tak dumám a mám tieto otázky- to že sa usadeniny tvoria je asi pravda, ale za aký čas.... v akej miere.... ako to spoznám?- zrejme kým sa nepozriem nebudem vedieť. Za ďalšie- voda sa premení na paru, asi tam bude aj nejaký tlak ale rozpustí to tie úsady? Voda je síce rozpúšťadlo ale nie na všetko....predstavujem si ako vodou rozpúšťam pripáleniny na sporáku... Overil to niekto objektívne? Viete hodiť niečo na youtube a ukázať potom nový agregát je tiež možné... Pokiaľ nejaká solídna inštitúcia neurobí pár testov pri ktorých otvorí starší motor- pár motorov, posladá ho spať, dekarbonizuje, znova ho otvorí - dovtedy budem o tom dumať asi tak že možno to funguje ale neviem či isto.
Najviac ma znepokojujú vety typu- nejakí profíci, niekde v BA, vraj to funguje....
Myslím na stránkach lantry? je jeden foto príbeh čistenia agregátu takým klasickým sposobom- ručne, mechanicky....
Zdenek tady pise, ze karbonizaci NEKOLIKRAT delal a rikal, ze je to ok, takze to asi nejaky smysl ma a nic se tim neskazi a nic na tom neni, po troskach strikas rozprasenou vodu do sani a davas plyn, az budu mit pred vymenou tak na to hupsu...

Montogrin: kdyz mas ale dost jete auto, tak nevis co s nim delal majitel, jinak samo ze interval dodrzuju, ale nevim jak ten minulej majitel o to pecoval
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
montogrin
*
Příspěvky: 53
Registrován: 02 črc 2009, 23:07
Bydliště: Bratislava

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od montogrin »

Len mi to príde divné, hlavne to čo píše dolezz:
dolezz píše: aby ten bordel vysiel vyfukom, tiez ze skusali hento s tou skatulou pod vyfuk a ze bola za.... .
Keď ten bordel išiel výfukovým potrubím, tak ten potom logicky musel zase zas*ať katalizátor a tlmiče.
dolezz píše:Ide tak akoby hladsie. Menil som vzduchovy, palivovy a olejovy filter, olej castrol magnatec 10w 40
No pokiaľ tam mal predtým 5w40, tak je samozrejmé, že motor ide tichšie a hladšie. Obľúbený trik bazáristov.

Keď tak, ako dekarbonizáciu by som bral rozobrať motor, vyčistiť ručne a potom poskladať.
Odpovědět

Zpět na „COUPE 1G“