Zdravím všechny uživatele fóra. Před několika dny jsem se stal majitelem Hyundaie Accent 1,3 (55kw verze). Jedni známí mi ho přenechali za přepis a bursíkovné. Oni sami s ním v poslední době nejezdili, pučovali ho různým kamarádům (a podle toho bohužel vypadá i stav a interiér). Za tři dny, co ho mám, jsem objevil několik závad. Když je motor studený, honí mu elektronika volnoběh na 4OOO otáček. Nevíte prosím někdo, jestli se u něj dá někde seřizovat volnoběh jako u starých aut, nebo je to spíš porucha nějakého čidla? Další problém, co mě trápí ještě daleko víc je tekoucí olej. Divím se, jak jsem vůbec první den dojel od známých domů. Po cestě klesl z maxima na minimum, a do dalšího rána zmizel skoro litr. Nežere ho to, prostě teče ven. Všiml jsem si, že za autem při přeparkování zůstala cestička z kapek. Předchozí majitel vozil v kufru kanistr oleje
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Teče to někde okolo řemene co žene alternátor. V místech řemene je olejem postříkaná kapota i celý motorový prostor. Je zima, tak jsem to už moc nestudoval, ale mám pocit že ten řemen žene i posilovač, protože mi to hvízdá, když při parkování točím volantem. Nemáte někdo tipa, kudy to může cmrndat a kolik může stát oprava? Byl to asi docela danajskej dar
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'