špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 18:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Příspěvek od Jirka RCK »

Zdravím všechny uživatele fóra. Před několika dny jsem se stal majitelem Hyundaie Accent 1,3 (55kw verze). Jedni známí mi ho přenechali za přepis a bursíkovné. Oni sami s ním v poslední době nejezdili, pučovali ho různým kamarádům (a podle toho bohužel vypadá i stav a interiér). Za tři dny, co ho mám, jsem objevil několik závad. Když je motor studený, honí mu elektronika volnoběh na 4OOO otáček. Nevíte prosím někdo, jestli se u něj dá někde seřizovat volnoběh jako u starých aut, nebo je to spíš porucha nějakého čidla? Další problém, co mě trápí ještě daleko víc je tekoucí olej. Divím se, jak jsem vůbec první den dojel od známých domů. Po cestě klesl z maxima na minimum, a do dalšího rána zmizel skoro litr. Nežere ho to, prostě teče ven. Všiml jsem si, že za autem při přeparkování zůstala cestička z kapek. Předchozí majitel vozil v kufru kanistr oleje :-). Teče to někde okolo řemene co žene alternátor. V místech řemene je olejem postříkaná kapota i celý motorový prostor. Je zima, tak jsem to už moc nestudoval, ale mám pocit že ten řemen žene i posilovač, protože mi to hvízdá, když při parkování točím volantem. Nemáte někdo tipa, kudy to může cmrndat a kolik může stát oprava? Byl to asi docela danajskej dar :-(
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Reklama
 

Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Příspěvek od antek »

Nejspíš gufero na klice.
Accent LC CF1 1.3 2006
Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 18:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Příspěvek od Jirka RCK »

Nevíš prosimtě, kolik může stát oprava?
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Příspěvek od antek »

Doopravdy nemám tušení
Accent LC CF1 1.3 2006
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Příspěvek od ryba »

neni to tak hrozna prace, da se to, zalezi na technikovi, chce to trochu hnout s motorem aby se k tomu dostal. Kdyz maka, tak dve hodinky prace. Pochopitelne si v servisu nauctujou hrozny veci, chce to nejakyho soukromnika a ujednat realnou cenu...ja nevim, 2-3 litry. A vymen obe gufera, jak na klice tak na vackach. Tuty tecou obe. A mrknete na vanu ci filtr jestli to tam netece. Ten volnobeh chce diagnostiku, vetsina dobrejch mechosu by to zvladla. Sit servisu je tady na foru.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 18:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Příspěvek od Jirka RCK »

Díky všem za reakce. Tak mi doporučili jednoho soukromýho mechanika, co má diagnostiku, je levnej a je i v dnesni době ochotnej bastlit. Zítra to k němu asi hodim, jsem dost zvědavej :-) Ten volnoběh bude docela problém, možná je to lambda (podle toho, co mi říkal původní majitel). Myslíte, že můžu lambdu odpojit (tady na fóru lidi psali, že vyhodili celej katalyzátor, když byl už stejně špatnej... :-D ) a vyřeší se to tím, nebo by to mohlo dělat další problémy (kromě emisí na STK)? ...gufera teda dám vyměnit obě, jak doporučuje ryba :-)
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 18:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Příspěvek od Jirka RCK »

Tak už to mám v cajku. Bylo to gufero na klice + se ještě vyměnily řemeny, protože byly namazané olejem :-) Oprava stála asi tolik, kolik tu někdo tipoval. Kolísající otáčky jsou prý způsovbeny špatným volnoběžným ventilem. Ten jsme zatím neměnili, je drahý a prý může být jenom zkarbonizovaný, tak tomu mám pořádně protáhnout pérka a pak se uvidí. Ještě ho mám v servisu kvůli dalším věcem, ale to už jsou maličkosti, tak do středy ho budu mít ok :D/
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“