Tekuté stěrače zkušenosti

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Yurii »

No zadní stěrače jsem nepoužil u žádnýho auta co sem s nim jezdil snad kromě firemního fiata... dlouho jsem jezdil s Pickupem kterej neměl na boudě průhledný skla takže sem si zvyknul jezdit bez zpětnýho zrcátka, ono na tom vlastně nic není.
U Scoupe ho sice používám ale zpravidla mne jenom prudí jak blbci za mnou maj blbě seřízený světla nebo zapnutý dálkovky takže s nim kolikrát jezdim sklopenym i ve dne. :)

Co se tekutejch stěračů týče mám nějáký sprej od Sheronu ale jeho nanesením na přední sklo sem si akorát pojebal stěrače a na zadním mi přinde že moc dlouho nefunguje... on totiž na skle vytvoří takový film po kterém ta vode stéká, problém je ovšem v tom, že ten film brání dokonale stírat stěračům a zůstává za nimi taková stopa která je třeba když jedu proti západu slunce HODNĚ nepříjemná.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Gandalf »

Dufy: Je dost dobře možné, že tam je časový limit pro auto-vypnutí je. Já přiznávám, že právě tohle jsem v manuálu nestudoval a navíc v 99% parkuju v garážích, takže vyhřívání používám minimálně, ale vždy ho po krátké době vypínám manuálně, protože si dokážu představit, že má slušný odběr z palubní sítě. Ale někdo jezdí např. se zapnutou klimou většinu roku a v zimě má zase stále zapnuté vyhřívání sedaček a třeba ještě volantu a taky to neřeší, je to věc názorů :)

K tomu, co píše Yurii - já jsem měl tekuté stěrače od různých značek i od Sheronu a mám s tím naopak dobré zkušenosti i co se týká právě zlepšení funkce stěračů, protože pak běhají klidněji, tišeji a stírají mnohem čistěji. Samozřejmě pokud někdo používá auto ke každodennímu ježdění třeba v rámci práce, je třeba aplikaci opakovat častěji a to nemusí každého bavit. Já to dělám cca 3x do roka.
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od mirpie »

na coupe je časový limit na výhřev okna tuším 15minut, pak se samo vypne.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od 69pavel »

:hyu: maji automaticke vypinani vyhrivani zad.skla a zpet.zrcatek.
standartne je nastavene automaticke vypnuti vyhrivani zadniho skla a zpet.zrcatek na 5- 10 minut(dokonce tusim ze to je 20mnin.nechce se mi to hledat presne) , pak je tam udelana vychytavka ze pokud zapnes vyhrivani a po chvili ho rucne vypnes a znovu zapnes tak vyhrivani jde potom neustale az do doby nez vypnes klicek zapalovani.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Dextrone »

Tak už jsem zase tady abych se zeptal, zda-li to dělám správně. Teď v ranních chladných hodinách mám vždy zamlžené čelní okno zevnitř Pro příklad uvedu dnešní ráno, kdy byla tady v Ústí n.L. venkovní teplota +5C. Po nastarování auta ihned zapnu vyhřívání čelního skla, ale zapne se i klimoška, což nevím, zdali je úplně na místě. Ale předpokládám, že klimoška se zapla pro regulování vnitřní vlhkosti auta, takže asi správně. Teplotu mám nastavenou na 26C, motor je však studený, takže patřičný efekt foukání teplého vzduchu na čelní sklo se dostaví až za několik málo minut (2-3 minuty). Musím zvyšit rychlost ventilátoru pro urychlení sušení vnitřní strany čelního skla a vypnu klimatizaci, protože mám nějak zafixováno že klima má chladit, což není při +5C potřeba. Po chvíli většinou cca 2 minuty už je sklo průhledné. Pak vypnu vyhřívání čelního skla a dám tam režim foukání na obličej a snížím otáčky ventilátoru. Toď vše. V manuálu jsem se dočetl že lze ještě používat funkci ofuku čelního skla, ale bohužel je naprogramovaná v kombinaci s ofukem na nohy a to mi vadí. Foukat studený vzduch na nohy, je pěkně nepříjemné. Chci se zeptat, zdali odmlžujete vnitřní čelní sklo stejně jako já, nebo máte jiné způsoby. Čelní sklo mám vyhřívané v části pod stěrači, takže asi nebude úplně možné jezdit se zapnutým vyhříváním čelního skla celou dobu. V předchozím autě jsem měl funkci (mimo jiné režimy výdechů) foukání na čelní sklo a tuto funkci jsem využíval stále, ale zde mi buď fouká zároveň na nohy nebo pouze na čelní sklo s ohřevem a to zase nevím jak zatěžuje alternátor. Jinak se Sonátou už mám najeto 4000km a zatím super, lepší než Mondeo mk.III
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Hardcam »

To, ze sepne klima je spravne, celni sklo je potreba zbavit vlhkosti a to ventilatorem neudelas.
Dulezite je v tomto pripade vyuzivat funkci Auto (vzhledem k tomu, ze na celnim skle mas senzor vlhkosti), uz nejake dva roky jiny zpusob nepouzivam, driv jsem to ruzne nastavoval atp., ale nikdy v aute nebylo tak dobre jako pri rezimu Auto. Jedine co delam je, ze menim teplotu, o dalsi se stara automatika, ktera si sama detekuje vlhkost, zacne sama foukat jen na sklo a pak dale udrzuje nastavenou teplotu automatickym prepinanim mezi vydechy. Nicmene 26 stupnu mi prijde absolutni nesmysl, pouzivam celorocne 22-23 stupnu a v lete i v zime je to akorat. Mysli trochu na zdravi a teplotni soky.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Dextrone »

To Hardcam: no právě já těch 26C nastavil pro rychlejší foukání teplého vzduchu na čelní sklo pro zbavení orosení čelního skla zevnitř. Jinak jsem od května do září měl nastaveno stabilně 22C. Vždy když jsem nastavil režim AUTO, tak se zapla klimatizace a mě někdy přišlo, že se zapla i zbytečně a tak jsem nechtěl, aby běžela nehospodárně. V podstatě jsem naučenej klimatizaci zapínat jen když je vedro a spíše jsem používal pro ofuk výdechy ventilátorů. Takže říkáš že od října do března nastavit u klimatizace režim AUTO a jen zapnout ohřev čelního skla? Nebo jen zapnout režim AUTO a čekat co se bude dít? Já ten režim AUTO nikdy nepoužíval ani v Mondeu, mám rád když mi trochu vzduchu fouká do tváře.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Hardcam »

Tim, ze zprvu nasadis vyssi teplotu, si nepomuzes. V palubce neni schovany primotop, ktery hned topis, ale vse je zavisle od teploty kapaliny. Naopak lip udelas, kdyz nastavis nizsi teplotu (tedy blizsi teplote v aute), protoze jinak v tomto pochmurnem pocasi a nasledne zime akorat docilis toho, ze cim vic pobezi vetrak a ty budes odebirat teplo, tim pozdeji dostanes auto na provozni teplotu.
V lete to samy, nesnaz se hned vetrak rozbehnout na maximum, radeji nastavit na chvilku vetsi teplotu (kdyz je na slunicku pres 40, tak nastavit treba 26) a pak ji snizuj (22-23). Jde prece o efektivitu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Dextrone »

To Hardcam: Tak ju. Děkuji za radu :wink: Vyzkouším režim klimatizace nastavit na AUTO a teplotu zpět na 22C a budu pozorovat co se bude dít. Pak podám hlášení :D A co to tlačítko pro ohřev čelního skla? Nebo stačí mít jen zaplý režim AUTO? Kurnik se uplně stydím, myslel jsem si že mám klimošku zmáknutou :lol:
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Hardcam »

Neni za co dekovat, takhle to delam ja, jen prenasim mou zkusenost. Od toho je to autimaticka klimatizace, aby se pouzivala. Spousts lidi ji ma, ale bud ji nechce vyuzivat a chteji mit pocit nadvlady nad pristrojem a nebo ji neumi pouzivat, tech podle me bude vic. Spousta lidi i tady na foru zije (nekteri clenove s i30 Elantrou) v domneni, ze automatika spociva v tom, ze misto 1-2-3-4 si nastavis konkretni teplotu diky displeji a k tomu si jeste sami nastavi intenzitu a smer a to uz je poloautomaticka klimatizace, kterou maji treba starsi BMW nebo koncern, nikoliv automaticka.Automatika je pouze o nastavene teplote a zmacknuti tlacitka Auto, tim to konci. Me byvale vozidlo (Elantra) bylo jeste tak chytre, ze v zime zacala rezim Auto pouzivat az po nejakych 3km jizdy, aby zbytecne nefoukal studeny vzduch, kdyz jsem pozadoval 23 stupnu.
Sonata ma ale vyhrivani okna pomoci vlaken, ne? To je dobry, kdyz je okno zamrzly, uvolni to sterace atp. Alespon v v i30 mam vlakna ve skle a uz se docela tesim na zimu, jak to bude fungovat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Dextrone »

Sonáta má vyhřívání pod stěrači, předpokládám že elektrická topná vlákna, víc o tom nevím. V Mondeu jsem měl celé vyhřívané sklo, v celé ploše byly malinkaté mikrodrátky. Hodně jsem tu funkci používal a kousky ledu pak sjížděly ze skla dolů. Taky jsem zvědavý na zimu jak ji Sonáta přežije :wink:
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Tekuté stěrače zkušenosti

Příspěvek od Hardcam »

Nemam pochyby, ze by zimu neprezila. Za ty prchy mas i tak skvele vybaveny auto.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“