Jesli můžu přispět jako že se zabývám prodejem a servisem nejen starovaček ,ale i trakčních baterií 7let.
Několik podstatných věcí pro ty co si stěžují že dnes baterie vydrží málo:
- dnešní vozy jsou energeticky mnohem náročnější
- automobily musí svítit i ve dne a aby se po nastartování baterie vrátila kapacita na teoretických 100% musí vůz být v provozu min 30min.Když se tak nestane a trasy jsou krátké den za dnem tak vám stále klesá kapacita baterie.Když venku přituhne tak 100% nabitá baterie má při -10° celsia kapacitu sníženou o 50%!!! (když se dá baterie do tepla kapacita se vrátí) Pokud však celý rok svítíme,jezdíme kratší trasy a baterii před zimou nedobijeme(mimo jiné je to v návodu na údržbu i bezúdržbových AGM a Gelových baterií) co pak baterie takto oslabená na kapacitu např 70% udělá při snížení teploty?Samozřejmě klesne a když jdou teploty do - hrozí že vám v baterii málo nabité zamrzne elektrolyt a ten baterii poškodí nenávratně.Stejně jako dlouhodobě podbitá baterie.
- experimenty s vylitím elektrolytu nejsou řešení.Pb desky se zkratovaly u baterií asi před 15lety,dnes se desky vkládají do kyselině odolných textílií a rozpad desek na dno baterie je skoro vyloučený.Navíc pokud se desky dole zkratují usazeným olovem dojde k úplnému zničení startovací baterie.To samé platí o výměně elektrolytu.Nepomůže baterii,která má vyčerpané cykly v případě startovaček počet startů.
Tak závěrem zásadní věc je na jaře a na podzim baterii dobít vhodnou nabíječkou,žádný šunty za 300kila z Lidlu i když i to je lepší jak nic.Vhodný nabíjecí proud je 1/10 kapacity baterie podle toho jak je baterie vybitá.
Kdyby měl někdo zájem o bezúdržbové Italské baterie FAAM nebo radu at se mi ozve na
info@batterycharger.cz