Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Farrael »

Potřebuju radu od někoho kdo rozumí topení a systémům topení.

Když jsme se nastěhovali tak byla uražená jedna termoregulační hlavice od topení (to čím kroutíte). Nakonec po trochu laborování se mi ji povedlo přidělat zpět a držela. Bohužel časem se ji přítelkyni povedlo ukroutit a ten malinkej kousíček co ji držel na kovovém kroužku se závitem se odlomil a hlavice tam už nedrží ani na heslo.

I jal jsem se shánět novou. V Hornbachu mě poslali do někam, protože tam ji nemaj. Prý musí být stejná atd. Jde o TAčko, starší model. Na jejich radu jsem navštívil firmu Ptáček a jejich velkosklad. Tam naštěstí něco měli. U Hornbachu byl hlavně problém v tom, že neměli takovou co by měla stejnej závit. Tady byla. Stála sice majlant, ale měli. Je od firmy Comap a je to tahle: http://www.vorcz.cz/termostathlav-senso ... p/d-18368/

No a teď problém.
Doma jsem to namontoval a hlavice očividně nějak funguje, neboť když ji dám na plno tak topení hučí (jak v něm teče nová horká voda), když stahnu hučení se sníží. Ne však úplně trošku jde slyšet a zde se dostáváme k problému. Topení zůstává celkem teplé. Prostě nevychladne.

Tak a teď mě zajímá, zda je to chyba toho, že hlavice není schopna tlakem zcela uzavřít ventil - zřejmě bych to teda musel asi podložit ten rozdíl mezi hlavicí a ventilem (bodcem), nebo to je tím, že hlavice je termostatická (kapalinová) a i když ji uzavřu úplně tak vlivem okolní teploty začne i přesto topit. Bavíme se o zimě.

Děkuji za všechny rady. V tomhle jsem naprostej laik co se topení týče. Sice to namontovat atd. umim, ale horší je to už s tím, když to nefunguje :mrgreen:
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Bolo »

Mám v práci podobné hlavice a pokud topení zavřeš, musí být zavřené.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Farrael »

Což tedy znamená, že pokud je to zavřené a přesto to hřeje, tak to na ventil zcela netlačí je mi to jasný :-/ Ok jdu najít desetník, abych to podložil.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od alarm »

Nie som kurenár, ale trápil som sa s tým pred dvomi rokmi vo firme.Problém si vystihol..pri zatočení stále hreje z dôvodu malého zdvihu, respektíve, zdvih je dobrý, ale posunutý smerom von. Našiel som si slov.manual, má to poistku proti zamrznutiu, ale je tam napísané ,že môžeš zastaviť aj na "0". Je tam ale uvedené, že to pasuje na protikus DANFOSS, a ten má inú dlžku trčiaceho kolíka. (tiež som sa s tým natrápil, a preto som kúpil len jeden ventil, vyskúšal ho, a potom kupoval ostatné)
Môžeš urobiť asi len jednu vec. Demontuj hlavicu,zober mincu, vlož do vnutra, prilep plastelínou a daj naspäť. Zavri a pozoruj...
Minca bude možno hrubá, a môže sa to prejaviť tým, že keď otvoríš, bude slabo kúriť. Máš dve možnosti.Alebo to vystrihneš z tenšieho plechu, alebo vyrobíš podložku.
Nenašiel som foto z druhej strany,ako je závit, ale tento rok som tiež jednu naprával, lebo aj po zatiahnutí stále kúrila. Mal som ju zle narazenú na závite, a tým pádom som mal krátky zdvih.

http://sk.danfoss.com/PCMPDF/PRO_leafle ... SK_web.pdf
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Spajky007
**
Příspěvky: 347
Registrován: 13 úno 2011, 12:36
Bydliště: Praha 9 Vinoř

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Spajky007 »

může být chyba ve ventilu že nefunguje dřík ale když dáš hlavici na minimum a pustíš na topení zimu otevřeš okno nebo tak tak musí začít topení topit i když je na minimum hlavice je to zámrzná pojistka. Převzdušni systém žádné hučení by nemělo být slyšet. ale takhle nadálku se to opravit nedá. :cry:
Hyundai Galloper II 2,5 TDI 4x4 rv.99 186.000 km spotř. 12L/100km prodáno
Hyundai Santa Fe 2,7 V6 4x4 rv. 06 automat 64.000 km spotř. 9,9-14,5L/100km dle nálady -- a je prodaná
Octavia II Combi 4x4 1,9TDI a další auta
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Farrael »

Takže mám pravdu Spajky, že i když je topení zavřené a na topení jde zima, že to stejně začne topit že? Jinak to jdu skusit podložit desetníkem. Uvidíme co to udělá :-)
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
Spajky007
**
Příspěvky: 347
Registrován: 13 úno 2011, 12:36
Bydliště: Praha 9 Vinoř

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Spajky007 »

jo je to zámrzná pojista máš to v garaži topení netopí otevřeš vrata a jedeš ven zavřeš a topení je okamžitě teplé tak to má fungovat.
Hyundai Galloper II 2,5 TDI 4x4 rv.99 186.000 km spotř. 12L/100km prodáno
Hyundai Santa Fe 2,7 V6 4x4 rv. 06 automat 64.000 km spotř. 9,9-14,5L/100km dle nálady -- a je prodaná
Octavia II Combi 4x4 1,9TDI a další auta
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Farrael »

Ok. I když předpokládám, že při zavřeném okně a okolní teplotě nad dvacet je při zavřeném pořád něco špatně. Každopádně jsem to podložil desetníkem a voala topení přestalo úplně hučet, tedy do něj nic neteče :-)
Co se týče odvzdušnení. No to by chtělo. Topení po celym bytě má tendenci cvakat (takový to tnd tnd tnd, a když ho pustím tak je slyšet jak hučí voda v něm). Bohužel u tohodle modelu tak trošku nevim jak ho odvzdušnit. U rodičů vím, že na druhym konci než je regulátor byl vypouštěcí ventil. Tady je to hladký.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od alarm »

skus aj opačnú polohu...
Daj ventil ma max, nechaj zohriať, a potom nemontuj ventil.Ak bude radiator teplejší, má podložka velkú hrúbku. Zdvih ventilu je len cca 3mm, takže by som to vyskúšal.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Farrael »

Zatím nechávám vychladnout. Topí to méně, ale ještě to zcela nevychladlo. Tak uvidíme jestli náhodou nebude až moc slabá
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od jaroslav5 »

Odvzdušnováky bývaju väčšinou na horných poschodiach. Ak je ten radiator v nižších podlažiach tak má hladký koniec bez odvzdušnováka,teda vzduch v systéme vytláča do horných poschodí. Väčší hluk v potrubí môže zapríčinovat aj velká rýchlost čerpadla na daný systém.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Nexus »

mě se hlučnost projevuje pokud běží málo radiátorů. Mám nový elektrokotel 21kW a pokud přes noc nechám puštěný jenom 1 radiátor u sebe v pokoji, vždy to značně hučí /čerpadlo mám na nejnižší rychlost/, pokud otevřu v patře v obýváku starý litinový radiátor, který má tuším 37 článků tak je naprosté ticho - nahoře i dole. Co se týče termoventilů, když ho vypnu tak radiátor zůstane naprosto studený, ale teplota k nule mi neklesá,takže nemůžu posoudit jestli by začal propouštět vou, jelikož přes den přitopím krbem a to má teplotně trošku jiný grády :mrgreen:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od jaroslav5 »

Ono ked na noc nechavaš otvorený len 1 radiator tým pádom,skrátiš oheh a tak sa ti zrýchly prietok a môže to hučat aj na najnižšej rýchlosti. Ked potom otvoríš další tak sa obeh predlži a prietok spomalí a hukot ustáva.Pri čerpadle býva namontovaný filter na okruh.Z času na čas je ho dobré vyčistit.Lebo pri jeho zanesení tiež počut šuchot v sustave aj pri otvprení všetkých radiatoroch.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Farrael »

Tak momentálně to vypadá asi takhle. Hlavice zavírá topení po podložení desetníkem lépe. Když to zavřu tak to není vůbec slyšet. Tedy by to mělo být vypnuté. Bohužel topení je stále teplé. Udržím na něm ruku, ale pořád nevychladá. Kde je teď chyba? :-( Herdek docela mne to štve. Je možné, že je topení opravdu vypnuté, ale buhví z jakého důvodu nevychladá? Když otočím hlavicí zase k otevření tak se samozřejmě topení rozhučí a s vyšším otevřením i více hučí.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Rada od někoho kdo rozumí topení a jejich systémům

Příspěvek od Bolo »

Možná je špatnej ventil čili i když je zavřený tak propouští. Dej více podložek , aby ten ventil byl co nejvíce zaslepený, pokud by i tak byl teplý, je špatný ventil.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Odpovědět

Zpět na „Pokec“