Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Tlumiče, odpružení, brzdy, ložiska...

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
gustavo
*
Příspěvky: 75
Registrován: 09 led 2012, 12:38
Bydliště: Plzeň - sever

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od gustavo »

ZdeněkSvoboda : v Turecku je pořád v nabídce jako Accent era s motory Euro V a podle technické specifikace by měly vzadu být kotouče
Vilda cert: moje auto je celý den venku, takže se nedá ani umýt, hned se zapráší no a o tom co nachytá ze silnice nemá smysl se šířit.... stavba R7, zemědělci a místo vínové je na autě šedohnědá...
Hyundai i30 FB 1,5 T-GDi 02/22
Hyundai i30 1,4, 01/14 - 02/22
Hyundai Accent MCT 1,5 CRDi Elegance, 12/08 Wine Red RIP 06/17 .... 287.000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
patriot93
**
Příspěvky: 118
Registrován: 29 pro 2011, 17:06
Bydliště: SLOVAKIA

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od patriot93 »

a dalo by sa prerobit bubnove za kotucove?
Uživatelský avatar
cert
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 29 zář 2008, 09:39
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od cert »

To by se asi dalo, třeba na Golfech III se měnily zadní brzdy u slabších modelů s bubnovkama celkem běžně. Ale myslím si, že to nestojí za to, oni ty bubny nebrzdí zas tak mizerně jak se říká.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od Mexican »

patriot93 píše:a dalo by sa prerobit bubnove za kotucove?
da sa a je to relativne jednoducha uprava. Na americkom KIA fore to minili na KIA Rio (de facto to iste co accent). Problem vidim v cene, ak teda clovek nenarazi na buracku (ako to robili ti chalani z fora)

Ked som zalomil odvzdusnovak hrozili mi, ze budem musiet menit cely brzdic. A za zadny (pochopitelne origo diel) chceli 4000kc. K tomu treba prirata samotny kotus + dosticky a zrejme aj zariadenie parkovacej brzdy v bubnokotuci. By voko odhadujem na 15 000kc a nejaka ta praca. A ako pise cert, pochybujem ze by to brzdilo nejak dramaticky lepsie. Stoji a pada to na pneumatikach, tlmicoch a prednych kotucoch/dostickach. Rekonstrukcia zadku bez predoslych uprav inych veci to brzdenie znatelne nezlepsi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1010
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od rokolo »

Dotaz na Vildu :arrow: jaké používáš mazivo na pohyblivé části brzdových třmenů :?:
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od Vilda »

Mám spešl jemnou vazelínu s grafitem na plovoucí třmeny ..... ale použil bych i normální plast. vazelínu. Hlavní je, aby plováky chodily volně a byly pořádně promazaný .... 2x do roka je vyčistim a promáznu. Práce při výměně zimních a letních kol na chvilku a mám klidný spaní .... a brzdy bez problémů.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
miro263
**
Příspěvky: 399
Registrován: 22 črc 2009, 19:38
Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od miro263 »

Vazelinu ee. Je tam ku**a velke teplo. Roztecie sa na kotuce. Posledne som pouzil grafit. Kamos pouziva medenu pastu.

Alebo skusti ATE Plastilube Obrázek

pekne video na vymenu je tu: http://www.youtube.com/watch?v=B_L7180RHCA
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od Vilda »

Miro, ale ty myslíš drážky destiček ..... tam grafit a nebo měděnou, protože tam je opravdu velký teplo :shock:

Mě se ale zdá, že Rokolo se ptal na plovoucí třmeny a tam zase takový horko není .... vždyť tam jsou i gumový prachovky a ty by shořely .....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
miro263
**
Příspěvky: 399
Registrován: 22 črc 2009, 19:38
Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od miro263 »

ups, mas recht prehliadol som. Lebo uz som videl expertov co drazky mazali vazelinou ...
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1010
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od rokolo »

Přesně tak, myslel jsem plovoucí třmeny. Káždopádně díky za odpovědi :wink:
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
LV-426
Příspěvky: 2
Registrován: 06 dub 2012, 08:15

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od LV-426 »

Zdravím, na podzim jsme s přítelkyní koupili Accenta r. 2007, 1,5 crdi, teď má najeto 105 tis, Km. Včera večer to při jízdě po dálnici začalo zepředu pískat, jako kdybysme jeli se zahrádkou na střeše, nebo vezli papiňák. Napřed jsem to přisuzoval odrbanýmu plastu zpodmotoru, ale při brzdění to ustalo a navíc se to pak ozívalo i v po městě i při rychlostech +-30 km/h, tudíž to přisuzuju brzdám. Co mě zaráží, tak při mírným zatočení vlevo to pískání sílí a vpravo mizí. Jsou to třeba nesouměrně sjeté desky? Ještě jsem pod to nelezl, protože není čas a nevím, jestli to mám nechat na výměnu na letňáky, nebo to řešit hned. Díky za radu, LV-426.
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1010
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od rokolo »

Určitě zkontrolvat stávající stav brzd, rozebrat, promazat, případně vyměnit brzdové destičky a to co nejdříve :!: Minimálně tím vyloučíš to, že je to brzdama a zároveň budeš mít jistotu, že brzdy jsou v pořádku :idea:
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
LV-426
Příspěvky: 2
Registrován: 06 dub 2012, 08:15

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od LV-426 »

Tak problém odhalen, čepy co hejbou s tou "podkovou" jsou namazaný, vrací se to v pohodě, ale na levým kotouči byl namotanej kus hadry. Netuším jak se to tam dostalo, ale bylo to nejspíš tím, protože jsme to rozebrali, vyndali jsme desky - ten "indikační ohnutej plechovej pásek" ještě načatej nebo ošudlanej nebyl, ale do léta půjdou desky nový. Kotouče sjetý stejnoměrně. Sice mají hranku, ale nic zásadního. Tak sme to pořádně očistili a je to v cajku.
bobku
Příspěvky: 6
Registrován: 18 dub 2012, 10:37

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od bobku »

ahojte páni na zhoodenie z. kotúča nejeké špesiálne náradie? aby ma to neprekvapkalo ako na Škodovke imbus 7mm, a kde ho v sobotu zohnať... :roll: vďaka
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)

Příspěvek od Mexican »

on ten zadny kotus je prichiteny len phillipsom (krizovym srobom). Tak to aspon je v manuale. Problem tam moze byt (a bol) ked mne menili zadne po 120 00km, ze to bolo tak zapecne (prihrdzavene) ze to chcelo vela skilu a letlampy aby to slo oddelit. Ja som si na to netroval, kedze som mal obavy ze by mi to pri tom tajtrlikovani mohlo spandut zo zdvihaku
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Podvozek a řízení“