enjoy: presne toto myslim.
deegr: nemám silnejší nafťák (teda mám, ale porovnávam s tým slabším) na zatlačenie do sedačky pri turboefekte posobia Nm, lebo jedine Nm sa zvýšia skokovo, kW stúpajú postupne. Nehovorím, že kW nemajú význam a bez nich by auto išlo rovnako, ale hovorím, že zatlačia do sedačky napr pri 2000 ot u nafty práve Nm. Nič nehovorím o rýchlosti, logicky bude 109k benzín rýchlejší než 90k nafta. Netvrdím, že viem jazdiť na benzíne- cca 20 000 km nerobí zo mňa špecialistu na benzín. Viem že ide medzi 5000 - 6000 tis. ot. fajne, len na pocit sú Nm silnejšie. Kolko z Vás jazdi
stále medzi 5- 6000 ot. aby ste zažili opretie do sedačky??? Podla mňa
ani jeden z Vás takto nejazdí, asi len teoreticky...
Ad. turbo: z 1,6 200k sa docieli turbom to ano, ale kW nejdú skokovo ako Nm. A práve tie Nm, ti urobia pocit zatlačenia s tým že sa bavíme o

do 130k a nie o M5, ktorá ma z 0-100 možno za 4s. Čísla sú čísla a pocit je pocit. Nm bez kW sú nanič, to je jasné, len viac Nm nie je nikdy na škodu... A úprimne, keby to bolo možné, radšej by som mal v i30 1,4i 109k a 250Nm, než 137Nm bez turba.
