Ryclostní index.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
George
*
Příspěvky: 37
Registrován: 24 pro 2008, 22:16

Ryclostní index.

Příspěvek od George »

Ahoj všichni,

mám problém nebo spíš dilema a pokud někdo víte odpověď, rád ji přivítám .

Byl jsem nyní na technické s MATRIXEM na první po čtyřech letech, všechno O.K., ale měl jsem na autě letos zakoupené (ještě letní) pneu 185/64 R14 s rychlostním idexem 86T.
Ve velkém TP na technické zjistili, že mám mít 86H. Nedusili mě za to, spíš upozornili z hlediska bezpečnosti jízdy atd., že bych měl mít 86H dle TP.
Já sám si toho nevšiml.
O dva dny později jsem teď měnil kola za zimní, mám ještě původní Nokiany a vidím, že na nich je taky 86H a ty jsem k autu dostal tenkrát jako bonus.
Tak jak to tedy s těm symboly je ?
Vím, že "T" znamení pneu pro nižší rychlost než "H", ale jak je to povinně.
Víte někdo? Nebo letní musím dodržet a u zimních je to jedno ?

Díky za názor nebo odpověď.
MATRIX 1,6I ACTIVE 2008
Reklama
 

Uživatelský avatar
Lucas
*
Příspěvky: 22
Registrován: 18 črc 2012, 12:39
Bydliště: Brno

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od Lucas »

letni bys mel mit podle tp a na zimu muzes mit o jeden min :wink:
michal2828
**
Příspěvky: 131
Registrován: 06 úno 2008, 14:36

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od michal2828 »

Matrix 1.6 i má maximálku 170 km/h. T je do 190 km/h, tudíž z hlediska bezpečnosti naprosto dostačující. Taky mám v TP H, ale jezdím na T. Z hlediska TP to nevyhovuje, ale z hlediska předpisu a bezpečnosti jo.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Uživatelský avatar
Uzi77
**
Příspěvky: 225
Registrován: 21 srp 2008, 23:13
Bydliště: Bystřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od Uzi77 »

ptal sem se na to u policie neřeší to pak sem se ptal na pojišťovně pov rucení i havarijní pojištění taky to neřeší pouze sjetý dezén
já taky nejezdím na H ale na T jak psal kolega nademnou rychlostní index je dostacující na nase auto i T-éčkovej dokonce sem si to zjistoval uz pred 4 rokama a zjistil ze index rychlosti se liší u aut třeba v nemecku a u nas Něm T tady H teda aspon u matrixu
Matrix 1,5 CRDi R.V. 2008
George
*
Příspěvky: 37
Registrován: 24 pro 2008, 22:16

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od George »

Díky za odpovědi, hlavně, že tedy nebudu muset příští rok měnit nové letní Brilantisky s T.

Abych se přiznal, nevím teda už co bylo za letní gumy na Matrixovi od koupi v roce 2008 než jsem je letos na jaře vyměnil (myslím jaký index),
ale neměl jsem nikdy žádný problém s jízdou.
Nejezdím jak "prase", občas na dálnici to vytáhnu na 150 (v létě), ale to je asi tak maximum, takže ty Téčka bych mohl mít i nadále, alespoň teď
než je obojí sjedu.
MATRIX 1,6I ACTIVE 2008
Uživatelský avatar
Uzi77
**
Příspěvky: 225
Registrován: 21 srp 2008, 23:13
Bydliště: Bystřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od Uzi77 »

z toho nemusís mít vubec strach pocinaje rychlostí a nebo kontrolou. origo kola ja mel pirelky index H ale jde o to ze oni ti to nesmi prodat s kolama ktery nejsou uvedeny v technicakuja. Jak sem psal ja jezdim na T uz co sem to koupil zimní byly první T a jak se sjel H letní tak sem dal taky T
Matrix 1,5 CRDi R.V. 2008
cmd
*
Příspěvky: 58
Registrován: 20 lis 2011, 19:15
Bydliště: Praha

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od cmd »

Také jsem to řešil, koupil jsem ojetého Matrixe, a protože na předchozím přibližovadle jsem žádné indexy neřešil, nenapadlo mě to ani teď. Až před technickou jsem zjistil, že ve velkém TP je předepsán rychlostní index "H", a na autě mám letní gumy s "T". Striktně podle zákona je to špatně, a kdokoliv včetně policie, STK nebo pojišťovny to může řešit, pokud mu to za to stojí (záleží, na koho padneš). Údajně by to mělo jít změnit, ale musel by to v TP přepsat výrobce, Psal jsem na Hyundai Motor cz, ale tam evidentně buď maily nečtou, nebo jsou jim zákazníci s takovými problémy ukradení, nikdo se mi ani po 3/4 roce neobtěžoval napsat ani že to nejde. To "H" tam podle mě dává výrobce z čistého alibismu, protože můj Matrix má maximálku podle TP 170 km/hod, jede o něco málo víc, ale ty "T" by podle mého, pravda, laického, názoru měly stačit (aspoň na nich už téměř rok bez problémů jezdím, a protože na autě už byly, evidentně s nimi neměl problém ani předchozí majitel). Takže na léto by měly mít "H". Na zimu platí výjimka, můžeš mít o jeden stupeň nižší rychlostní index, tedy "T", ale pozor, aby to bylo "tip ťop", je potřeba mít v zorném poli řidiče nálepku, která nemá předepsaný vzor, ale informuje, že máš na autě gumy s omezením maximální rychlosti, na té nálepce by rychlost měla být napsaná. V zimácích se ty "H" jednak špatně shánějí, je tam hodně omezená nabídka, a navíc, samozřejmě, na jednu gumu je to o pár stovek víc...... nemluvě o tom, že alespoň já na sněhu a ledu s Matrixem opravdu ani těch 190 nejezdím :-).
Matrix 1,5 CRDi VGT
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od enjoy »

To je Dobrý..a je to přesně ten důvod,proč na technickou příští rok pojedu na zimákách.. na letních mám index ZR,to by asi dost čuměli :mrgreen: ,ale bohužel ten 17" ráfek by mi neprošel určitě :D
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
George
*
Příspěvky: 37
Registrován: 24 pro 2008, 22:16

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od George »

Kolegové,

když jsme u těch indexů, já samozřejmě taky nepojedu nikdy 210km/hod (H) a ani to tolik nevytáhnu, takže (T) nechám a nebudu to asi řešit, holt mě za dva roky na technické třeba zase řeknou, že
bych měl mít (H) a já zahraju nevědomého.
Ale my se tady bavíme dost o rychlosti a já se ptám : nejsou ty předepsané indexy taky kvůli něčemu jinému ? Já nevím, např. kvůli bezpečnějším jízdním vlastnostem, hlučnosti, není pneumatika "H" třeba dělaná v jiné technologii a tudíž vhodnější z nějakého důvodu pro vůz Hyundai atd ..?

Díky.
MATRIX 1,6I ACTIVE 2008
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Ryclostní index.

Příspěvek od Chasnik »

Hard kdysi psal, že "háčka" jsou tišší proti "téčkům". Je možné, že když jsou méně hlučné, že mají i menší valivý odpor a tím pádem se podílí na nepatrném snížení spotřeby. Ale to je jenom dohad, nevím, jestli tohle někdo exatně zkoušel a přišel s měřitelným výsledkem...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „MATRIX“