Ryclostní index.
Moderátor: Moderátoři
Ryclostní index.
Ahoj všichni,
mám problém nebo spíš dilema a pokud někdo víte odpověď, rád ji přivítám .
Byl jsem nyní na technické s MATRIXEM na první po čtyřech letech, všechno O.K., ale měl jsem na autě letos zakoupené (ještě letní) pneu 185/64 R14 s rychlostním idexem 86T.
Ve velkém TP na technické zjistili, že mám mít 86H. Nedusili mě za to, spíš upozornili z hlediska bezpečnosti jízdy atd., že bych měl mít 86H dle TP.
Já sám si toho nevšiml.
O dva dny později jsem teď měnil kola za zimní, mám ještě původní Nokiany a vidím, že na nich je taky 86H a ty jsem k autu dostal tenkrát jako bonus.
Tak jak to tedy s těm symboly je ?
Vím, že "T" znamení pneu pro nižší rychlost než "H", ale jak je to povinně.
Víte někdo? Nebo letní musím dodržet a u zimních je to jedno ?
Díky za názor nebo odpověď.
mám problém nebo spíš dilema a pokud někdo víte odpověď, rád ji přivítám .
Byl jsem nyní na technické s MATRIXEM na první po čtyřech letech, všechno O.K., ale měl jsem na autě letos zakoupené (ještě letní) pneu 185/64 R14 s rychlostním idexem 86T.
Ve velkém TP na technické zjistili, že mám mít 86H. Nedusili mě za to, spíš upozornili z hlediska bezpečnosti jízdy atd., že bych měl mít 86H dle TP.
Já sám si toho nevšiml.
O dva dny později jsem teď měnil kola za zimní, mám ještě původní Nokiany a vidím, že na nich je taky 86H a ty jsem k autu dostal tenkrát jako bonus.
Tak jak to tedy s těm symboly je ?
Vím, že "T" znamení pneu pro nižší rychlost než "H", ale jak je to povinně.
Víte někdo? Nebo letní musím dodržet a u zimních je to jedno ?
Díky za názor nebo odpověď.
MATRIX 1,6I ACTIVE 2008
- Reklama
Re: Ryclostní index.
letni bys mel mit podle tp a na zimu muzes mit o jeden min
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
Re: Ryclostní index.
Matrix 1.6 i má maximálku 170 km/h. T je do 190 km/h, tudíž z hlediska bezpečnosti naprosto dostačující. Taky mám v TP H, ale jezdím na T. Z hlediska TP to nevyhovuje, ale z hlediska předpisu a bezpečnosti jo.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Re: Ryclostní index.
ptal sem se na to u policie neřeší to pak sem se ptal na pojišťovně pov rucení i havarijní pojištění taky to neřeší pouze sjetý dezén
já taky nejezdím na H ale na T jak psal kolega nademnou rychlostní index je dostacující na nase auto i T-éčkovej dokonce sem si to zjistoval uz pred 4 rokama a zjistil ze index rychlosti se liší u aut třeba v nemecku a u nas Něm T tady H teda aspon u matrixu
já taky nejezdím na H ale na T jak psal kolega nademnou rychlostní index je dostacující na nase auto i T-éčkovej dokonce sem si to zjistoval uz pred 4 rokama a zjistil ze index rychlosti se liší u aut třeba v nemecku a u nas Něm T tady H teda aspon u matrixu
Matrix 1,5 CRDi R.V. 2008
Re: Ryclostní index.
Díky za odpovědi, hlavně, že tedy nebudu muset příští rok měnit nové letní Brilantisky s T.
Abych se přiznal, nevím teda už co bylo za letní gumy na Matrixovi od koupi v roce 2008 než jsem je letos na jaře vyměnil (myslím jaký index),
ale neměl jsem nikdy žádný problém s jízdou.
Nejezdím jak "prase", občas na dálnici to vytáhnu na 150 (v létě), ale to je asi tak maximum, takže ty Téčka bych mohl mít i nadále, alespoň teď
než je obojí sjedu.
Abych se přiznal, nevím teda už co bylo za letní gumy na Matrixovi od koupi v roce 2008 než jsem je letos na jaře vyměnil (myslím jaký index),
ale neměl jsem nikdy žádný problém s jízdou.
Nejezdím jak "prase", občas na dálnici to vytáhnu na 150 (v létě), ale to je asi tak maximum, takže ty Téčka bych mohl mít i nadále, alespoň teď
než je obojí sjedu.
MATRIX 1,6I ACTIVE 2008
Re: Ryclostní index.
z toho nemusís mít vubec strach pocinaje rychlostí a nebo kontrolou. origo kola ja mel pirelky index H ale jde o to ze oni ti to nesmi prodat s kolama ktery nejsou uvedeny v technicakuja. Jak sem psal ja jezdim na T uz co sem to koupil zimní byly první T a jak se sjel H letní tak sem dal taky T
Matrix 1,5 CRDi R.V. 2008
Re: Ryclostní index.
Také jsem to řešil, koupil jsem ojetého Matrixe, a protože na předchozím přibližovadle jsem žádné indexy neřešil, nenapadlo mě to ani teď. Až před technickou jsem zjistil, že ve velkém TP je předepsán rychlostní index "H", a na autě mám letní gumy s "T". Striktně podle zákona je to špatně, a kdokoliv včetně policie, STK nebo pojišťovny to může řešit, pokud mu to za to stojí (záleží, na koho padneš). Údajně by to mělo jít změnit, ale musel by to v TP přepsat výrobce, Psal jsem na Hyundai Motor cz, ale tam evidentně buď maily nečtou, nebo jsou jim zákazníci s takovými problémy ukradení, nikdo se mi ani po 3/4 roce neobtěžoval napsat ani že to nejde. To "H" tam podle mě dává výrobce z čistého alibismu, protože můj Matrix má maximálku podle TP 170 km/hod, jede o něco málo víc, ale ty "T" by podle mého, pravda, laického, názoru měly stačit (aspoň na nich už téměř rok bez problémů jezdím, a protože na autě už byly, evidentně s nimi neměl problém ani předchozí majitel). Takže na léto by měly mít "H". Na zimu platí výjimka, můžeš mít o jeden stupeň nižší rychlostní index, tedy "T", ale pozor, aby to bylo "tip ťop", je potřeba mít v zorném poli řidiče nálepku, která nemá předepsaný vzor, ale informuje, že máš na autě gumy s omezením maximální rychlosti, na té nálepce by rychlost měla být napsaná. V zimácích se ty "H" jednak špatně shánějí, je tam hodně omezená nabídka, a navíc, samozřejmě, na jednu gumu je to o pár stovek víc...... nemluvě o tom, že alespoň já na sněhu a ledu s Matrixem opravdu ani těch 190 nejezdím .
Matrix 1,5 CRDi VGT
Re: Ryclostní index.
To je Dobrý..a je to přesně ten důvod,proč na technickou příští rok pojedu na zimákách.. na letních mám index ZR,to by asi dost čuměli ,ale bohužel ten 17" ráfek by mi neprošel určitě
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Ryclostní index.
Kolegové,
když jsme u těch indexů, já samozřejmě taky nepojedu nikdy 210km/hod (H) a ani to tolik nevytáhnu, takže (T) nechám a nebudu to asi řešit, holt mě za dva roky na technické třeba zase řeknou, že
bych měl mít (H) a já zahraju nevědomého.
Ale my se tady bavíme dost o rychlosti a já se ptám : nejsou ty předepsané indexy taky kvůli něčemu jinému ? Já nevím, např. kvůli bezpečnějším jízdním vlastnostem, hlučnosti, není pneumatika "H" třeba dělaná v jiné technologii a tudíž vhodnější z nějakého důvodu pro vůz Hyundai atd ..?
Díky.
když jsme u těch indexů, já samozřejmě taky nepojedu nikdy 210km/hod (H) a ani to tolik nevytáhnu, takže (T) nechám a nebudu to asi řešit, holt mě za dva roky na technické třeba zase řeknou, že
bych měl mít (H) a já zahraju nevědomého.
Ale my se tady bavíme dost o rychlosti a já se ptám : nejsou ty předepsané indexy taky kvůli něčemu jinému ? Já nevím, např. kvůli bezpečnějším jízdním vlastnostem, hlučnosti, není pneumatika "H" třeba dělaná v jiné technologii a tudíž vhodnější z nějakého důvodu pro vůz Hyundai atd ..?
Díky.
MATRIX 1,6I ACTIVE 2008
Re: Ryclostní index.
Hard kdysi psal, že "háčka" jsou tišší proti "téčkům". Je možné, že když jsou méně hlučné, že mají i menší valivý odpor a tím pádem se podílí na nepatrném snížení spotřeby. Ale to je jenom dohad, nevím, jestli tohle někdo exatně zkoušel a přišel s měřitelným výsledkem...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)