Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od soban »

DRL světla se nedávají pro úsporu - to moc neuspoří, ale aby se šetřily hlavní světla ty nebyly počítány na trvalý provoz přes léto kdy je 30°C tak stejně často odchází dvouvláknové žárovky když jedno vlákno pořád svítí a při stání dost často svítí i brzdy...

Například u autobusů krásně se ty světla celodenním svícením ničí až tak že se musí dávat nové.... (pracuji jako řidič MHD tak vím jak to je)

Jinak samozřejmě ten kdo nějakou dobu jezdí tak nenabourá do toho před sebou i když mu nebudou svítit brzdové světla, ale mám strach aby když zabrzdím tak nějakej vůl naboural mě když někteří dokáží jet 30cm za tvým nárazníkem. Já to vždy ubrzdím ale ten za mnou.... ](*,)
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od caruser »

Veľmi sa mi nechce veriť, že svetlomety nevydržia nonstop svietenie. Po 2 rokoch neustáleho svietenia a 65.000 km je svetlomet ako nový, žiarovky som menil len raz, a pri cene 1,50 EURO za kus je návratnosť LED svetiel za životnosťou auta, ale samozrejme každý má iné priority :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Hardcam »

Ale jisteze vydrzi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Poka »

soban píše: Například u autobusů krásně se ty světla celodenním svícením ničí až tak že se musí dávat nové.... (pracuji jako řidič MHD tak vím jak to je)
Co se musí dávat nové?
Jo, Solaris je mrška. Obzvlášť ty horní žárovky docela hoří - a ta levá, jak na sviňu nejvíc!
Jde k ní teplo od motoru a ona, jako by věděla, že je problém ji na lince vyměnit, tak
hoří snad schválně! (Kolikrát vůbec neuhoří vlákna, ale roztaví se cín dole na kontaktech).
Soudruzi v Polsku už ale montují LED světla i dozadu a tak doufej, že se také dočkáš
nového busku! :mrgreen: Přitom by stačilo, udělat ty svítilny trošku otevřenější, aby
odvětrávaly to teplo...
S předními světlomety problém není. (Tedy na to, že svítí 20hod. denně)
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=285
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od soban »

Normálně ten plast na světlometu začne šednout, a už není tak jasný a ubírá to světlo až není vidět. - Měnili se na pár vozech světla - komplet!

U solarisu některé modely svítí brzdovými světly celou dobu co stojíš i když nestojíš na brzdě a hlavně levé horní světlo odcházelo tak že se teplem normálně začalo tavit a i při výměně žárovek je poznat jak je plast pěkně vyhřátej že tam kolikrát pořádně už žárovka nechce držet.

On je rozdíl jak s osobákem brzdovky svítí chvíli a když převážně jedeš tak se zase chladí přední světla, samozřejmě normální provoz jim nevadí a měly by vydržet - prostě nenajezdíš tolik jak autobus u nás za den najede v průměru 300km a to každý den (když jsem ještě dělal v Ostravě tak tam kloubáku - karosa nevyšla dokonce nafta na celou směnu - jezdil dotankovat během směny - pak se přidávala nádrž :-) )

A jinak k těm led světlům říkám to pořád DRL světla nejsou LED světla !!! můžeš si koupit normální žárovkové ! (i když dnes už je asi moc nenajdeš protože ty které byly žárovkové tak i tam dnes daly ledky.) Dělají se v rozměrech jako mlhovky a dávají se na auta co nemají mlhovky - a je na nich DRL a mají homologaci na DRL nebo jak to mám napsat.

Viz: http://www.allauto.cz/0,4056,Svetla-pro ... ogace.html

Jinak některé škodovky mají světla DRL se žárovkama všimni si že některé vozy v mlhovkách mají dvě žárovky že je rozdělená půlka mlhovky a půlka DRL.

A jinak když budeš mít ledky pro denní svícení šetříš akumulátor :-) obzvláště při popojíždění ve městě kdy alternátor nemá čas dobít baterku.
Si spočítej na felicii:

Normální svícení:

2x hlavní světla
H4 = 55W
obryska = 2W

2x zadni světla
Dvouvláknová žárovka = 5W
koncové světlo = 5W

Sečtem 134W žárovky led svícení 2x10W=20W (hodně záleží na typu led světel).

U i20
2x hlavní světla
H7 = 55W
obryska (nevím asi taky 2W) = 2W

2x Zadek
V každém světle dvě dvouvláknové žárovky 2x5W= 10W jedno světlo.

Sečtem 134W (hele stejně jako s feldou :-) )

A nové vozy jsou žrouty elektřiny a nejlépe tam nacpat co nejmenší akumulátor :-)

Pak si pustíš rádio vypneš motor a za chvíli nenastartuješ :-)

Bez prdele jsem to fakt na blbé felicii poznal že se akumulátor dobíjel dříve hlavně když člověk nejezdil po delších trasách, ale poskakoval po městě.
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Poka »

No nevím o tom, že by se u nás někomu musely měnit světla, kvůli opálení plastů. Patice
se někdy sice vypálí, ale plasty světlometu se viditelně nepoškodily.
U starších Solarisů (to byla druhá řada - starší cca 6-ti let) svítila brzdová světla i v případě zablokovaných kol, tj. v každé zastávce.
Nafta sice na kloubácích u nás v Ostravě občas nevystačí, ale že by někdo vůbec pomyslil
na montáž přídavné nádrže jsem nikdy nezaslechl. :lol:
To už by bylo jednodušší tahat za sebou cisternu, než projít homologačním procesem takového
zásahu do konstrukce vozidla!
Taky jsem nikdy o světlech pro denní svícení (DRL) nemluvil jako o LEDkách!
Napsal jsem, že Poláci montují LED světla i dozadu. Vzadu světla pro denní svícení asi nejsou.
(To "i" znamenalo, že jsou LEDky i vpředu a tam funkci DRL mají :) )
Ty máš v :hyu: H7? Já tam mám, tedy pokud si vzpomínám H4. (Nezaručuji, nevytahoval jsem je).
A s tou spotřebou elektřiny bych to také neviděl až tak černě. I pokud připočtu ventilátory,
el. zapalování, PP a vše ostatní, tak aku s kapacitou kolem 45Ah tohle všechno lehounce
zvládá a alternátor ho stačí dobíjet. Problém může být pokud auto špatně startuje a musí
se dlouho točit startérem. A žrout je i klimatizace.
Alternátory jsou výkonově koncipovány tak, že by (teoreticky měly "svůj" Aku dobít za jednu
hodinu (Dávají proud 50-100A).
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od rcc »

V předposlední řadě i20 je žárovka H4. Teď jsem na to koukal. Mám staré světlo z bořenice. Jinak jezdím denně kolem 10km a každý den mám 4 starty a svícení klasickou žárovkou (jsem odpůrce denního svícení diodami a podobnými nesmysly) a baterie je nabitá stále kolem 100% (tzn. v klidu má přes 12,5V). Zatím nikdy žádný problém ani v mrazech kolem -15C
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Richard555 »

no každopádně se LED DRL musí nějak projevit celé svícení má 2x6W tedy zhruba 1A . Když svítíš světly už tu někdo počítal přední zadní a osvětlení SPZ = 6x5W (30W) osvětlení přepínačů a přístrojové desky cca 15W no a hlavní světla 2x55W = 110W tedy suma sumárum 155W což je zhruba 12A ..... Těch 12A ev. musíš vyrobit alternátorem aby byla bilance vyrovnaná, tedy musíš mu trochu ovsa přidat..... takže vzhledem k účinnosti alternátoru cca 80% musíš prostě motoru dodat navíc palivo aby bilance dobíjení byla zachovaná (čím víc vyrábí alternátor el. tím větší silou se musí roztáčet. Není to moc ale tak 0,2 - 03 KW to být klidně může. Takže spotřeba při svícení lehce vzroste odhaduji to na cca 0,1 l na 100km. To je na hranici přesnosti měření, ale co pomůže je že se neustále nemusí měnit žárovky v SPZ a v obrysovkách, ev. u některých aut např. s kosočtvercem nemusíte tak často sundavat celej předek kvůli výměně žárovy v hlavních světlech....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Poka »

Slyšel jsem (třeba v rádiu) "fundované" odhady, že denní svícení může zdvihnout spotřebu
o 0,5-1 litr. ](*,) Tohle může říct jen dementní idiot.
Já bych ten výpočet viděl někde blízko Tvého. Pokud motor dává cca 40kW, tak spotřeba
0,2kW je někde kolem 0,5% a o tolik by se měla zvýšit i spotřeba. A to je max. do 0,05l...
Ta denní světla jsou spíše kvůli skleróze a pokutám, než-li úspoře.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od vlado1979 »

Denné svetlá sú hnus. Včera som išiel za kia rio. Auto bolo v daždi neviditeľné a na diaľnici je to zvlášť nebezpečné. Zpredu síce slabo svietil, ale dozadu nič. Klasická bolesť áut s denným svietením, ale vodič by mal vyhodnotiť situáciu a keď je znížená viditeľnosť (hmla, dážď, sneh ...), automaticky by mal zapnúť stretávačky kvôli vlastnej bezpečnosti a ostatných účastníkov cestnej premávky.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Méďa Béďa »

To nemá co dělat s denními světly, ale s blbem, který má IQ tykve a nedokáže poznat, že by měl místo denních rozsvítit normální osvětlení. Místo co by policajti pokutovali tohle, počkají, až se oteplí a pak budou dávat pokuty za světla nerozsvícená v půlce července v poledne za jasné oblohy.
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od bartiik18 »

No pred nedavnem jsem jel za octavkou a bylo docela hnusne... Bohuzel nebyl vubec zezadu videt. Denni svetla jsou treba hezky ve svetlometech, ale proc se nespousti i zadni svetla? Zezadu to auto neni videt a to platí i o lete kdyz se vjizdi do lesa... Ridic neni s autem videt tak dobre jako ten co sviti.. Nj jsou to strelci... Nechapu... Jinak co my si s tim budeme delat vrasky svetla nam preci sviti automaticky ;-) nvm jak je to u nove i20tky ale me sviti hned jak nastrtuji :-) a spotreba to je hovadina pul litru jo? To by ten zavolantem musel jezdit pomalu, aby se mu o vyplatilo a vubec neprojet motor ;-)
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Poka »

bartiik18 píše:No pred nedavnem jsem jel za octavkou a bylo docela hnusne...

Kdyby se při DRL s předními světlomety spouštěla i koncová světla, trošku by to ztrácelo smysl.
Světla denního svícení jsou od toho, aby bylo vozidlo vidět ze směru, do kterého jede a omezila
se možnost jeho přehlédnutí. Autu, které jede např. rychlostí 60km/hod a Ty 90km/hod. se blížíš
rychlostí 30km/hod. a máš dost času na reakci.
Pokud je vozidlo špatně vidět, nazývá se ta situace sníženou viditelností (od soumraku do
svítání, mlhy, sněžení a hustého deště) a podle silničního zákona vzniká povinnost použít
stanovené osvětlení!
Co jsi myslil větou: "a spotřeba to je hovadina pul litru jo?" trošku nechápu. Psal jsem, že při
použití cca 200W osvětlení spotřeba na 100Km vzroste asi do 0,05litru.
To je 0,5dcl. ...to je půl decilitru.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od caruser »

Aký máte názor na prínos DRL k bezpečnosti premávky. Napr. v Rakúsku celoročné svietenie zrušili, neviem či to bolo z dôvodu vyššej spotreby PHM alebo z iného dôvodu.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"

Příspěvek od Poka »

Něco do sebe to určitě má. Auto je vidět na mnohem větší vzdálenost, někde mezi stromy se
světlomety také blýsknou... Je prostě lépe vidět. A kdyby to zachránilo jen jeden život za
rok, tak to má něco do sebe. Ona je tam ještě jedna důležitá věc:
Když jedete třeba po sídlišti se spoustou aut, tak poznáte to, které je v provozu a může vás
ohrozit podle toho, že svítí. To, které nesvítí by se vůbec nemělo rozjet... Teoreticky... :lol:
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Odpovědět

Zpět na „i20 Pokec“