Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI ?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Quixote.sk
*
Příspěvky: 21
Registrován: 18 úno 2013, 09:57

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Quixote.sk »

Ahojte. Tak ja uz 4 dni jazdim na novom 1.6 GDI. Je to vyborny motor, rozhodne odporucam. Jazdi s autom nielen dopredu, ale pri zaradeni rychlostneho stupna "R" dokonca aj dozadu!
Hyundai i30cw 1.6 GDI 2013
Priemerna potreba: velka 1-2x, mala 3-4x
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od idam.i »

Gratulujem ! O tejto vychytávke som netušil ! Bomba ! Skúsim pozrieť,či ju tam mám aj ja. :D/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Axel.Foley »

"R" jezdí dozadu? :o A já si ho pořád držím v záloze pro případ potřeby, že prý je to "rakět!" :!:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Haer »

Mel jsem ted pujcenou dlouhou i30 s 1.6 CVVT. Zpocatku se mi zdalo, ze to jede skoro stejne jako GDI, ale jen do doby, nez jsem se dostal ven z husteho provozu a mohl se konecne trosku rozjet. GDI reaguje na plyn pri zhruba stejnych otackach ostreji (motal jsem se mezi 2-4 tisici, pri loudani obcema az k 1500). I kdyz pro normalni jezdeni CVVT staci, tak menim nazor a tech 15 tisic navic za GDI bych zase dal :)
Spotreba nebyla spatna, po okrskach to jelo podle PP za 5.6l/100km, real vcetne kusu dalnice pak 6.6. Rekl bych, ze s GDI bych to zajel tak zhruba stejne, nebo max o 0.2 l lip. Proti kratke verzi to vice vlacelo zadek do zatacek, asi jine rozlozeni vahy, celkova hmotnost mohla byt cca to samo (sice kombi ale hodne orezane na vybave).
EDIT: Jeste me tam prekvapilo vnitrni zpetne zrcatko. Bylo klasicke, bez automatickeho stmivani, obraz v nem asi jako kdyz koukate pres spinave bryle, takovy mazly, i kdyz ostry, nevim, jak to popsat :) Jestli za to muze ta preklapeci nocni clona nebo co... Hlavne zpocatku me to dost stvalo, u sebe v nem vidim krasne jako kdybych koukal primo. Mate nekdo podobnou zkusenost?
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od kentanjack »

Mám pocit, že moje 1.6 CVVT má za studena dost velkou výkonovou díru. Četl jsem o tom něco u staré i30, nečekal jsem, že mě to potká i tady.

Scénář je například takový:
1. sednu do auta, otočím klíčkem, dycky to nechávám chvíli nenastartované (nastavím rádio, větrák, zkouknu kontrolky atd.)
2. nastartuju
3. zařadím 1, rozjedu se
4. zařadím 2
5. šlápnu na plyn a ono třeba 2 sekundy vůbec nic, pak to najednou zabere...
Tohle "nic" se postupně, do ujetí třeba 1 km, ztrácí, až je mizivé nebo žádné.

Máte někdo podobnou zkušenost? Jsem z toho dost rozmrzelej.
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Deegr »

kentanjack: S tím jsem se setkal také, ale časem to zmizelo. Ze začátku mi to dost vadilo, ale po překročení 2000 km to začne mizet.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od enjoy »

Mě zase Mondeo dělá to, že za studena ho musím při rozjezdu jakoby dostat do vyšších otáček, aby mi nemělo tendence zdechnout a navíc se mu do těch otáček moc nechce, jakoby na sešlápnutí plynu reagovalo spíš poklesem otáček.
Ale jelikož už jsem jedoho Forda předtím měl, tak vím, že to není závada, nýbrž vlastnost.
A i tady u i30 bych řekl, že to bude podobné.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Tudy »

Mě takto zlobil starý Swift. Po natankování lepšího benzínu se to chovalo o mnoho lépe (V-power). Možná byl jenom zanesený motor...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od kentanjack »

Deegr píše:kentanjack: S tím jsem se setkal také, ale časem to zmizelo. Ze začátku mi to dost vadilo, ale po překročení 2000 km to začne mizet.
V dnešním vedru jsem projezdil Prahu sem a tam a dělalo mi to nonstop, při každým rozjezdu, přeřazení, na všech křižovatkách. Nejdřív jsem to přičítal zapnuté klimatizaci. Tak jsem ji vypl, zlepšilo se to tak o 10 %, ale pořád hrůza. Přišel jsem si jak blb co se neumí rozjíždět, jenže ono to téměř nereagovalo na plyn.

Musím se zeptat dealera, co on na to.

Jinej benzín klidně naberu, jenže k lepší kvalitě PHM v ČR jsem dost skeptickej, navíc jsem zrovna někdy předevčírem nabral plnou. Zkušenost s původním autem je taková, že když jsem nabral na dálnici u benzínky, kde se toho hodně protočí a kde je ten benzín nesmyslně předraženej, tak to jelo znatelně líp a míň žralo, než když jsem nabral v nějaký prdeli o pět korun na litr levněji. Naposledy jsem teda bral u AGIPu klasicky N95, no...
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Deegr »

Lepší benzín ti nepomůže, já ho tankuju od začátku. Je to jen nezajetým motorem. A s tou klimou mi to dělalo to samé. Po vypnutí klimatizace to bylo podstatně lepší. Jak jsem psal, prostě budeš muset počkat, než si motor sedne.

Edit: Zkus si přečíst tohle téma od začátku. Na začátku popisuji ten samý problém.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=152&t=24572
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od kentanjack »

Tak to mě trochu uklidnilo.
Je fakt, že často jezdím s tempomatem, ono co bych taky vyváděl na rovné 4-6pruhové rychlostní silnici nebo magistrále, která je meřená. Snad mi to nezleniví, v jiných situacích se tomu snažím šlapat na krk.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Axel.Foley »

kentanjack: jízdy na tempomat se neboj, dálnice ani jinak nejezdím a auto je krásně svižné, pro krocení sebe sama dokonce v městech a na Slovensku používám omezovač (bodové konto není neomezené, že? )

Jen pro info - v této chvíli nalítáno 36.744 km
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od kentanjack »

Tak jsem dnes přecejen neodolal, zastavil na OMV na jižní spojce a nabral plnou toho MaxxMotion 100. Jsem zvědav, jak se bude tvářit, protože ta lenost za studena se oproti očekávání posunula do stavu "brutální".
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Nový člen

Příspěvek od Vilda »

bobik 123 píše:Tak najeto 1 010 km a spotřeba dle počítače je 6,7. Na nové auto fakt supr. =D> A to bydlím v Orlických horách, samý kopec.
Motor CVVT je super =D> a gratuluji Ti k Tvému výběru ..... spotřeba určitě ještě půjde dolu, to mi můžeš věřit .... jezdím s ním 4.5 roku a lepší motor jsem ještě v autě neměl [-X
idam.i píše: Inak,čo sa týka GDI.Tak oproti CVVT menej žerie,lepšie ide odspodu a navyše cca.12% nárast výkonu.To sa ozaj nevyplatí ! :mrgreen:
Jen tak na okraj ... kolik aut, s motorem 1.6 CVVT, jsi měl pod zadkem, že tady vypouštíš tyhle zaručený moudra :?: na rozdíl od Tebe, jsem s i30kou GDI něco najel a ne jen pár metrů okolo bloku :!: s kamarádem jezdíme po rybařině ...stejný trasy a stejný vzdálenosti. Jednou on, se svojí i30 GDI a jednou já, se svojí 1.6kou CVVT .... a budeš se divit, ale spotřebu máme úplně stejnou a nikdy jsem neměl pocit, že by GDI měla nějak ve výkonu navrch ..... spíš naopak [-X v úrovni zpracování interieru a podvozku, to je i30ka úplně někde jinde, to je jasný, ale v ve výkonu motoru, ani náhodou !!!!!

Docela bych chtěl vidět, jak s korábem, jako je i40, tenhle motor 1.6 GDI cvičí ](*,) možná z kopce a s větrem v zádech ....
ale chtěl bych ho vidět v kopcích !!! To, už bude slušná slabota .....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový člen

Příspěvek od JoKo »

ja som mal moznost relativne kratko po sebe vyskusat si cvvt a gdi. subjektivne je prijemnejsi na jazdu prave gdi motor. zdal sa mi v celom rozsahu otacok pruznejsi a o trosku aj tichsi...
skusal som to v i30tkach cvvt comfort a gdi v style... zopakujem, ze sa jednalo o subjektivny pocit, ziadne exaktne meranie.
neboli to ziadne dlhe trasy, skor take kratke jazdenie po meste, ale presedlaval som z jedneho do druheho hned po sebe. k spotrebe sa nebudem vyjadrovat, nakolko na tych par kilometroch sa to nedalo odsledovat. ale na spritmonitor.de vychadza priemerna spotreba cca rovnaka spotreba {pravda, gdi motorov je tam 3x tolko co cvvt}


vlado1979, v cechach je rozdiel cca 12 500czk medzi cvvt a gdi. a na slovensku pri zlavach ake poskytuje hyundai {mimo cennika} sa moc neoplati ist do inej vybavy ako style. za minimalny priplatok mas vacsiu vybavu a silnejsi motor...
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“