Dve otázky ohľadom I30

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
maarosko
Příspěvky: 1
Registrován: 23 črc 2013, 15:01

Dve otázky ohľadom I30

Příspěvek od maarosko »

Mám I30 1,6 GDI Style, najazdených cca 13 000 km od februára. V podstate som s autom spokojný až na dve veci:

1) pri vyššom zaťažení auta (dve osoby vzadu + minimum vecí v kufri) sa mi zdá, že I30 na zadnej náprave riadne "sadne". Je to OK? Obuté mám 17ky ktoré boli súčasťou auta pri kúpe.

2) palubný počítač pri kontrole spotreby sa zjavne z času na čas zblázni. Posledne mi vyskočil zo 7,1 na 16,9 (!!!!) a to bez toho aby som vôbec to auto šoféroval. Večer som ho zaparkoval so 7,1, ráno malo 16,9. Postupne pri jazde to začalo klesať avšak diala sa divná vec. Pri zastavenom a naštartovanom aute s vypnutou klímou mi ukazovatele samovoľne stúpali, počas cca 15 minút sledovania mi ukazovateľ spotreby stúpol o 0,9 l. Teraz je to relatívne ok, uvidíme kedy sa to udeje opäť.

Má niekto s týmito vecami skúsenosť?

Dík
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Dve otázky ohľadom I30

Příspěvek od Axel.Foley »

1. Zadek při zatížení "sedá" i u první generace

2. Jestli se nemejlim, auto má DPF. Je možné, že hned po nastartování začala probíhat jeho regenerace a ta, jak bylo někde již uvedeno, se pozná právě podle náhlého zvýšení spotřeby. Tipoval bych to na to. Nebo Ti v noci někdo přehodil motor za benzín a zapnul se sytič, páč bylo chladné ráno :lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Dve otázky ohľadom I30

Příspěvek od suah »

Pri zastavenom a nastartovanom aute ti bude priemerna spotreba vzdy stupat. Je to vcelku logicke - ked napriklad prejdes 100km a spalis 6 litrov, tak budes mat spotrebu 6l/100km. Ked na hodinku zastavis, ale motor nechas zapnuty, tak spalis napriklad dalsi liter - ziadnu dalsiu vzdialenost si vsak nepresiel, takze priemerna spotreba sa takto zvysila na 7l/100km.
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Dve otázky ohľadom I30

Příspěvek od Limitz »

Axel.Foley píše:1. Zadek při zatížení "sedá" i u první generace

2. Jestli se nemejlim, auto má DPF. Je možné, že hned po nastartování začala probíhat jeho regenerace a ta, jak bylo někde již uvedeno, se pozná právě podle náhlého zvýšení spotřeby. Tipoval bych to na to. Nebo Ti v noci někdo přehodil motor za benzín a zapnul se sytič, páč bylo chladné ráno :lol:
píše že má GDI což je benzínový motor :)
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Dve otázky ohľadom I30

Příspěvek od Axel.Foley »

Pardon, beru zpět, nějak se mi to popletlo :-k fakt potřebuji dovolenou :-#
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Pokec“