Jazda auta v ZIME a v LETE

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
dodomodofuj
*
Příspěvky: 10
Registrován: 12 lis 2012, 14:40

Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od dodomodofuj »

zdravim

neviem ani ako by som nazval túto tému, a ani kde by som ju mal správne zaradiť. ale mám hyundai getz 2006 tak preto píšem tu.
mám jeden problém a neviem či sa sním už niekto stretol. Auto mi ide doprava pokiaľ mám zimné pneumatiky na plechových diskoch (165/65R14). čo mi spôsobuje nadmerné opotrebenie na krajoch pneumatiky (predna náprava). Viem že je každý múdry a povie že je to zlou geometriou. Geometriu som robil pri kúpe auta, teraz na jesen pri výmene pneu. Všetko je vporiadku ani len malú odchylku som nemal. Pritom pri letných pneumatikách (175/65R14) na Al Diskoch ide auto ukážkovo rovno. Auto mám 2 roky a pri prechode na zimné musím kupovať vždy nove lebo sú už na druhu zimu nepoužitelné.(keď porovnám nové zimné ako sú vydraté s letnými na ktorých sa jazdí už 4 leta je to až do plaču).V Hyundai servise mi nevedia povedať prečo sa tak auto chová keď je geometria vporiadku a ešte mi aj skontrolovali kompletný stav podvozoku. Co by to mohlo mať za príčinu?? zle plechové disky? užší profil zimných pneu?? Pritom pri každom prezutí auta dám všetky kolesa vyvážiť.

Som otvorený všetkým názorom :)
ďakujem
Hyundai Getz 1,4i DYNAMIC 2006
Reklama
 

milo58
*
Příspěvky: 84
Registrován: 08 čer 2012, 14:35
Bydliště: Praha

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od milo58 »

Zkus přední pneu vyměnit mezi sebou. Pokud potáhne na druhou stranu, je to v nich. Někdy pomůže otočit je na disku, ale nepíšeš, o jaké typy pneu jde.

milo58
ix20 Style, 1.6 CVVT (92 kW) blue, TWR-Cool Red, tempomat,
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
dodomodofuj
*
Příspěvky: 10
Registrován: 12 lis 2012, 14:40

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od dodomodofuj »

mam Kleber Krisalp HP 165/65 R14. Pritom letne mám tiež KLEBER a snimi nemám problém. Ale auto mi točilo doprav aj pri starých zimných aj pri funglačoch. Prehodiť pneu na diskoch sú ďalšie financie navyše ale pri najhoršom pouvažujem aj nad touto možnosťou.
Hyundai Getz 1,4i DYNAMIC 2006
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od mmv »

tak leda na zimu si pořídit druhý auto, doporučuji ale před koupí vyzkoušet, jestli jede rovně :-k
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od Farrael »

No já bych se zaměřil spíš na ten disk, jak na gumu samotnou. Podle mě ho máš koplej, nebo špatně vyváženej. V důsledku toho se ti pak děje tohle. Pokud vše ostatní je v pořádku, tak je to už asi poslední možnost.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od frawd »

Keďže kupuješ na každú zimu nové gumy, nebolo by lepšie kúpiť ich na tie AL disky a prezúvať?
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od Farrael »

A nebo rovnou koupit úplně nové disky a měl by pokoj. Přece jenom neustálé přezouvání (z disku dolu a zase zpátky) gumu postupem častu rychleji degraduje. Nicméně to taky záleží na finančních možnostech majitele, neboť disk stojí trochu víc jak guma.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od frawd »

Mne gumy degradujú hlavne jazdením. :D Pôvodne som chcel kúpiť sadu plechových diskov na zimu, ale to sa mi neoplatí.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od mmv »

nojo, ale když von nenapíše kolik najede za zimu kilometrů, ... jestli přehodil zadní dopředu...
taky to může být tím, že ty zimní sou nějaký shity
na getze si myslím půjde sehnat někde na aukru origo jinej plech, koupil bych 2 a bylo by
na berlingu se mi taky sjížděli venkovní okraje, ale tam to bylo geometrii a bylo potřeba vyměnit spodní ramena, ale nedělal jsem to, po dvou letech museli přední dozadu, ale i tak najezdily skoro 50000 a tak když se sjedou gumy za zimu ??? 10000 ??? je něco v nepořádku, geometrie, disk, guma

frawde, já koupil na zimu 4 hliníky na aukru za 850,- za první zimu se mi to už zaplatilo na přezouvání ;-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od 69pavel »

pises zimni 165/65R14 ;letni 175/65R14 nevim proc nemas zimni stejne rozmeru jako letni uz jen timto ti musi rozdilne ukazovat tachometr i kdyz mozna dle tabulek by to mohlo byt jeste v toleranci,nechce se mi to ted hledat

dale tu geometrii ti kontrolovali jak na letnich tak pote i na zimnich? nebo jen na letnakach?

ja bych tipl ze kdyz tam das ty zimaky tak se zmeni geometrie do rozbihavosti mozna ne o moc ale i 0,5 muze mit zasadni vliv na sjizdeni
potom dalsi faktor unosnost pneu, 1 pneu 175 je na 475kg kdezto jedna pneu 165 na 437kg ,potom by mohla pneu se chovat nekoretne pri zatizeni a mohla by se sjizdet jak popisujes



Edit:jesen mi doslo geo delana i na zimakach,skus od nekoho pujcit jine pneu s disky v rrozmeru 175/65R14 jak se to bude chovat


Edit2:jeste jsem koukal na vzorek tech pneu 165,to sjizdeni by mohl delat i ten vzorek,je trochu hrubej na predni pohon kombinaci s nizkou unosnosti,mozna bys mel si poridit pneu s oznacenim XL,RF
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od jaroslav5 »

Ked ma 175-ky letne a 165-ky zimne tak mu bude tachometer ukazovat rovnako. Ved je to rozmer len o sirke balona. A je lepsie mat zimne pneumatiky uzsie a letne sirsie tak ako to pise.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od mmv »

no tak to teda neni, jenom o šířce běhounu, ta 175 je o 7 mm vyšší a na jedno otočení ujede o 40 mm víc
vím, 40mm nic neni, ale na 100 otočení to už jsou 4 metry ;-)
ale samozřejmě ve Švédsku s hřebama je v pořádku mít ty gumy užší, aby se dříve prohrabali na únosný povrch ;-)

to 69pavel : neblbni s těma číslama :( , ta nákupní taška by jezdila i na mopedových kolech #-o
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od frawd »

mmv píše:frawde, já koupil na zimu 4 hliníky na aukru za 850,- za první zimu se mi to už zaplatilo na přezouvání ;-)
Netrúfam si kúpiť disky hocikde. Moja chyba. Ale aj keby som mal samostatné disky, aj tak ich treba raz za čas vyvážiť, nie?
jaroslav5 píše:A je lepsie mat zimne pneumatiky uzsie a letne sirsie tak ako to pise.
Nevidím dôvod mať v zime užšie pneu. Kontakt s vozovkou je horší a koľkokrát za zimu sa brodíš v hlbokom snehu?
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od mmv »

pán tam měl napsáno disky mazda blabla hyundai 5x114.3/15 na dotaz mi změřil středovou díru a už jsem pro ně pelášil 130 km :-)
ET to má skoro stejný, šířku i tloušťku stejnou a za 220 za kus, no nekupto :wink:
jinak co máte všichni s těma zákonama, ty sou tu proto, aby se když ne dodržovaly tak alespoň obcházeli
... jedu druhou zimu na již jednou vyvážených a nevidím v tom problém, až budu cítit že je čas udělat vyvážení, vyvážím, jo a gumy (pneumatiky) si nasazuju doma sám, to jsou zase cca 400,- ušetřený

jinak jezdili jsme na 155kách celý leta někteří s hromadou trsátek i na 145kách a žádný problém bych v tý šířce neviděl ;-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Jazda auta v ZIME a v LETE

Příspěvek od 69pavel »

mne je jedno na jake sirce jezdite,ja kdysi jezdil taky na OR34 165/80 celorocne,najel na nich 70.000km a vyjel jsem na horach vsude a bez retezu ale tady tazatel ma evidentni problem se sjizdenim prednich gum a potrebuje to vyresit

takze neco to zpusobuje,ono staci kdyz je guma mekci a staci trochu vice riznout zatacku a uz se to po venku hobluje,nevim kolik ma getz rozlozeni vahy na predek -zadek,podivejte se nekdo kdo ma getzika do velkeho TP jestli to tam je napsane-zatizeni na predni napravu a napiste to sem kolik to je. taky jestli tam jsou ruzne montaze disku a pneu, jestli ten rozmer 165/65 R14 tam vubec muze byt namontovan a pokud ano jaky disk je predepsan k pneu 165/165R14 (sirka disku 4.5J ; 5.0J ; 5.5J ; 6.0J )

jeste se tazatele zeptam,to ti sjizdi po krajich jenom z venku nebo i zevnitr stejnosmerne?

meli jsme pripad kdy na aute byly spravne osazene zimni pneu dle TP a rapidne se sjizdely pneu zevnitr obe strany stejne,pritom bylo vse spravne(sbihavost,odklony),nakonec se tam daly zimaky ktere mely zesilenou bocnici a najednou bylo po problemu,navic potom auto bylo lepe ovladatelne v zatackach a neplavalo tolik.

moznosti-treba ta vahova kategorie u 165/65/R14 je proste malo na Getze a v kombinaci s ostrejsim projetim zatacek- problem na svete-sjete pneu po krajich

dalsi moznost - ano,delali sbihavost-ta muze byt celkove v poradku ale??? jsou spojovaci tyce od hrebenu ke kulovym cepum stejne delkove serizene??? pokud by byly rozdilne serizene tak pri natoceni do rejdu by jedno kolo se natocilo vice oproti druhemu-nasledkem je enormni sjizdeni na krajich.

dalsi moznost - kdyz serizovali sbihavost, mereni je v poradku pri nezatizenem vozidle ale zkusili jste nasledne udelat mereni kdyz si tam sednes a zmeri to pri zatizeni- jake jsou rozdily,muzou byt unavene pruziny a kdyz tam sednes da se to do vetsi rozbivasti nez je stanovena mez vyrobcem a opet to pote sjizdi po krajich

podivej se do protokolu od sbihavosti na kolik to mas serizene(celkovou sbihavost) nebo dej sem nahled protokolu at muzu do nej kouknout na hodnoty jake tam mas(sbihavost,odklony)
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Odpovědět

Zpět na „GETZ“