1.6 CRDi 81kW - řazení

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od only_one »

Hele mám za sebou mnoho set km se vším možným včetně pár docela krutých rozborek motorů po fatálních defektech a za tu dobu člověk prostě získá cit pro to co funguje a co už ne. Popravdě, ano já se za to nestydím a 1500otáček je opravdu pro mě hranice snesitelnosti (spíš nesnesitelnosti na zcela defenzivní jízdu) a snažím se tomu zcela vyhnout a za 1700ot považuju za daleko vhodnější otáčky, pocitově má motor daleko pružnější možnosti, rychlost nástupu a je to na tom projevu znát. POcitově se prostě tolik nenadře.

Takže principiálně bych to shrnul takto, ano nizké otáčky jsou úsporné, možné a lákavé :-) , ale je nutné správně a včas podřazovat. Kdo pro to nemá cit, je lepší si posunout pásmo o pár set otáček výše, aby se zbytečně nedopouštěl chyb, které motoru nesvědčí, nedocházelo k nedokonalému spalování nafty, zasírání filtrů a namáhání mechaniky motoru. BTW - zkuste si na klouboka někdo s naftou jezdit pár tisíc km podle displeje a filtr DPF se bude čistit 2x tolik. Vyzkoušeno vlastní několikaměsíční analýzou. A pak se totiž ukáže, že při spuštění čištění častějším je spotřeba dlouhodobá klidně o 0,5-0,7litru vyšší a to je sakra znát u motoru, kde by uživatel chtěl úsporu. Zkuste si se starým dýzlem jet v nízkých otáčkách a šlápnout na plyn co se z něj vyvalí .. u moderní jednotky to samozřejmě není tak extrémní díky přímému vstřiku a ultra přesné snaze dávkování paliva, ale rozhodně je kouřivost daleko větší oproti ideálním otáčkám než to zastaví filtr částic. Dále ekojezdci, kteří to dusí neumožňují ani správnou funkci filtru, respektive je daleko vhodnější a efektivnější pro správné a rychlé vyčištění mít otáčky okolo 2 tisíc, kde motor má parametry nejlepšího spalování. Takže mé vlastní laborování mě dovedlo k tomu, že okamžitě by porovnání moje spektrum otáček vs nízkootáčkovej runner bylo na spotřebu méně efektivní, jenže při dlouhodobém dodržování našeptávače se to díky častějšímu čištění v podstatě srovná. Jenže já si užívám daleko pohodovější jízdu s rychlejší odezvou a pružností a pocit spokojeného motoru ;-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od Neo-Mike »

Super chlapi, diskuze se pěkně rozjela a dozvěděl jsem se nové informace. Škoda, že výrobce k tomu tak přistupuje a tlačí na co nejnižší otáčky za každou cenu. Na jednu stranu si člověk říká, poslechem motor netrpí, díky většímu točivému momentu to jede lépe než byl zvyknutý u benzínu, takže je vlastně všechno v pořádku. Co se vlastně děje v motoru a ve výfukovém potrubí netuší.

Takže jsem si odnesl, nejezdit na otáčky kolem 1500 a snažit se nedostat pod těch cca 1700 otáček. :)
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od vorlajz »

pro příklad... dnes jsem jel se svojí služební Oktávii 1.6 TDI 77 kW do práce... a na určitém úseku, kde jezdím s GDI na 5. st. musím jet na 3. st., v ten moment točí motor cca 2.000 ot., když bych dal 4. st. tak se dostanu někam na 1.400 ot. a v ten moment už vím, že to je špatně... tomu motoru se to zjevně nelíbí... osobně si myslím, že si to vychytáš... ;)

já osobně bych měl radši do města benzínové auto...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od only_one »

To si sedne ;) nebál bych se toho.
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od jjenda »

Jé teď to tu bude pořád „ Když jsem jel se svojí služební Oktávii 1.6 TDI 77 kW“. Promiň Vorlajz ale musel jsem se smát, protože to vyprovokovalo u mne asociaci z Postřižin „ Na svém motocyklu Laurin a Klement rozvezu plakáty po všech hospodách“. Nic ve zlém, nenech se odradit, alespoň tu bude sranda. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od vorlajz »

však to je dobře... že se zasměješ... ;)

ono, když napíšeš všechny podstatné informace do příspěvku, tak pak nemusí odpovídat na další otázky... :D
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“