Start 1.6 GDi v -6C

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od harvi »

ahojte,

mam otazku ohladne startovania, resp. stavu baterky. Je to normalne pretocenie motorom pri tejto teplote? Mne to pride dost biedne na -6 stupnov. Auto ma ani nie dva roky a dva dni pred tym absolvovalo aj dlhsiu trasu (asi 220km do tatier). Den predtym bolo este o nieco zimsie a startovanie este horsie, ale nestihol som to natocit. Normalne stavam v garazi, jazdim v podstate denne, takze som to doteraz velmi nepozoroval.

Podla mna je to na reklamaciu baterky... ako to vidite?

https://youtu.be/mo8w8u5VeSg
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od petzl62 »

Myslím,že je před smrtí...proč se dočteš tady:
http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291

Pokud to ještě stihneš reklamovat,tak co nejdřív.Myslím,že na baterii je záruka jen 2roky...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od harvi »

stihnut by som to mal, auto ma 2 roky az v maji. Start-stop system tam nemam, je to "eko"-hovadina.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od Hardcam »

Dvouleta baterka by asi mela startovat hned. Mam 2,5 roku/125tkm a i po deseti dnech stani OK, startstopova baterie.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od petr.gr »

Nejrychlejší způsob ověření stavu akumulátoru je připojení dalšího zdroje z jiného auta pomocí startovacích kabelů. Pokud bude točit rychleji, pak je akumulátor před koncem života.
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od harvi »

Citeľné je to najmä po chladnej noci. Počas dna to v podstate nepoznám. U nas teraz chladné noci veľmi niesu, prejavilo sa mi to na dovolenke v Tatrách a to tam neboli nejak extrémne teploty. Zajtra s tym idem do servisu, uvidíme ako to dopadne.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od harvi »

no podla merania v servise je baterka bohuzial schopna :shock: co ma na druhu stranu neprekvapuje, pretoze mi tam cesta trvala cca hodinu, a nebolo ani velmi zima. Pokial im to ten merak nevyhodi ako zla, tak ju reklamovat nemozu, pretoze by im to neuznal importer. Jedina rada znela nechat to vymrznut pri vacsej zime a merat s co najkratsou jazdou do servisu, ale to sa mi bude dost tazko realizovat. Alebo to nechat zmrnut na kost (buduci tyzden maju byt slusne minusove teploty) a volat asistencku pri nenastartovani ](*,) Tak neviem... Mne sa osobne nepozdava ani to napatie na prazdno (12.48), pokial viem, tak baterka by mala mat 12.6V min.
Přílohy
IMG_20180223_095032.jpg
IMG_20180223_095032.jpg (99.11 KiB) Zobrazeno 2355 x
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od Axel.Foley »

Chyba možná bude v technikovi a měřáku. Na lístku máš uvedeno typ baterie "běžná". Zeptám se blbě, nemělo by tam být něco jiného? Třeba AGM? :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od harvi »

asi nie, nemam tam start-stop (ISG) system. S tym merakom to moze byt pravda, myslim si, ze maju nariadeny schvalne taky, ktory ukaze zlu baterku az ked ju vlastne ani netreba merat...

Nema niekto podobny protokol z merania, pripadne vymeny baterky?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od Axel.Foley »

Snad ti to pomůže
DSC_1111.JPG
DSC_1111.JPG (87.72 KiB) Zobrazeno 2290 x
Jen upozorňuji, moje auto to není.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
tomasko007
**
Příspěvky: 289
Registrován: 25 úno 2017, 18:11
Bydliště: Bratislava (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od tomasko007 »

Na mojej Kii merane po 8 rokoch a 80k kilometroch
rps20180224_090742.jpg
rps20180224_090742.jpg (29.05 KiB) Zobrazeno 2277 x
Hyundai Tucson (2017) - 1.6 GDI 97kw/132k - STYLE - Phantom Black (PAE)
KIA Rio (2009) - 1.4 71kw/97k - SPORTY - Midnight Black
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od sagen »

Harvi, ak mas na beterke cez 12V, mal by si startovat bez problemov. Podla clanku od priemyslovaka Vaculika v SM blesku by som musel ist dnes do obchodu pesi. Baterka 10,9 V ( ten cinsky merak som kedysi kontroloval multimetrom a rozdiel 0,02 V co pri presnosti multimetra 1% bolo na rozsahu 20 V prekvapujuce ) a pri rannych -7 start po zhasnuti zhavenia bez problemu.
Minuly rok myslim zaciatkom januara rano -30 a nenapadlo ma nic lepsie, ako startovat s povodnou 11 bateriou, ktoru som dobil pred zimou, lebo je stale v polici. Vybral som 2 rocnu bateriu a dal som do auta batbabicku, mala pod 11,5 V a hyundai po dvoch zhaveniach nastartoval.
Motorku odstavim v koncom oktobra alebo v novembri do garaze a v marci startujem na prvy raz na jesenny benzin a bez starosti o baterku. Menil som Vartu po 4 rokoch pre pocit istoty, teraz je v motorke Exide a tiez nepotrebuje dobijat.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Georges
**
Příspěvky: 338
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Příspěvek od Georges »

I baterie před koncem životnosti má ( měřeno na pólech ) napětí kolem 12,5 - 13 V. Ale při startování klidně klesne na 9 až 9,5 V a to je už pro startér málo. Má pak nižší otáčky a každým opakovaným startováním se to zhoršuje. Pak už baterie ani startérem neotočí. A Start-stop systém baterii na životnosti taky nepřidá ...
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“