K tej 1,6TGDI a riedeniu oleja benzínom.. nedávno som debatoval s predajcom a mal na to riedenie oleja zaujímavé vysvetlenie. Problémom je chod motora na voľnobeh a zvýšený voľnobeh, takže mesto. Najviac problémových áut, ktoré riešili boli bohato vybavené spotrebičmi (typicky - vyhrievané čelné sklo). V týchto prípadoch to vraj masívne muselo zvyšovať voľnobeh aby dokázalo uživiť palubnú sieť.
Podľa mňa je to skôr konštrukčná a technologická chyba - pri kompletovaní motora - poskladajú nadmerne voľnú piestnu skupinu vzhľadom k valcu.
K tým naftovým motorom... SCR s adblue určite pomohlo rozumnejšej prevádzke DPF a aj EGR - poznať to na reálnej spotrebe. Má to však jednu tienistú stránku, stáva sa z toho motora neskutočne zložité monštrum, takže ideál tak do flotily v rámci záruky a potom ruky preč. Už vidím hromadu nešťastníkov na druhej STK/EK po 6 rokoch... kde to bude mať tak 250+ tkm... a z tej plejády snímačov okolo výfuku bude niektorý skresľovať hodnoty. V lepšom prípade to vyhodí nejakú chybovú hlášku, v horšom len nebude OK readiness kód... to potom len bude šarlatánstva v servisoch.
