Hybrid a zväčšenie baterie

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátor: Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

musel by sa prerobiť celý systém - to je ako tuniť auto z 50kW na 100kW pričom auto so 100kW sa dá kúpiť za zlomok prestavby 50kW auta.
Celé riadenie - soft je postavený na danú batériu čiže by sa muselo vymeniť a prispôsobiť všetko aby sme dostali viac energie do baterky a potom späť z baterky. Už len taká predstava že rekuperovať budeš "postaru" čo z toho že obrovská baterka keď tam pôjde málo šťavy?
Takže to uzavrime že je to nezmysel. Treba si vybrať model a nie špekulovať potom ako to čo kúpil zmeniť.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5100
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od petzl62 »

Uff... Dokonalá odpověď =D> =D> =D>
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2105
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od dibarbora »

Tom90 píše: 10 úno 2022, 20:44 Zdravím. Pred nedávnom som si kúpil Tucson hybrid s tym ze teda som ockakaval väčší prínos elektromotora na spotrebu. Mam pocit ze ta bateria ktorá tam je je stale vybita a tak mi napadlo ci je teoretická možnosť zväčšiť kapacitu tej baterie.

Predpokladám ze elektromotoru je to jedno kolko kW batériu tam ma.
Riešil to uz niekt?

Pripadne da sa ta bateria nejako dobíjať? Okrem rekuperácie?
Myslím, že si absolútne nepochopil filozofiu HEV. HEV je od podstaty postavený na rekuperáciu prebytočnej kinetickej energie a tomu je prispôsobená aj kapacita akumulátora - väčšia baterka by Ti bola k ničomu, pretože by si jednoducho nemal šancu efektívne využiť jej kapacitu, pri bežnej prevádzke toľko prebytočnej energie systém nedokáže vygenerovať (úmerné hmotnosti auta napr.). Hlavnou úlohou elektriky je pomáhať spaľovaciemu motoru. Pocit neustále vybitej baterky ukazuje na to, že systém neustále využíva uloženú energiu. Takéto auto dokáže svoje danosti ukázať len v správnom režime prevádzky... tj. časté zmeny tempa, takže napr. pri 200km prelete po diaľnici Ti je celý hybridný systém na dve veci.. v prvom rade na nič a v druhom rade ako balast zvyšujúci hmotnosť auta. Samozrejme aj jazdenie po meste treba systému prispôsobiť... defenzívny šofér je jednoznačne bonus v tomto smere. Ak chceš vidieť plnšiu baterku a jazdiť viac na elektriku, tak musíš nabíjať externe... tj. potrebuješ PHEV.... z HEV PHEV neurobiš....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
kiviss
*
Příspěvky: 53
Registrován: 09 dub 2021, 02:04

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od kiviss »

Zajímala by mě reálná spotřeba. u HEV....Já mám čistý benzín a jezdím cca 70% město (Praha). Moje dlouhodobá spotřeba po 15000 km je 8.6..... A vzhledem k tomu že HEV je o cca 150k - 200k dražší, tak se to asi moc nevyplatí
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Smart manual Barva Shimmering Silver, 6/2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Axel.Foley »

slabostka: =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Mexican »

kiviss: ak jazdis 70% mesto, hybrid sa ti vyplati. Usetris vsak viac, ak po tom meste nebudes jazdit celkom velkym SUV. Tam by som v ramci uspor myslienkami zacal
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
dibarbora
*****
Příspěvky: 2105
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od dibarbora »

kiviss píše: 11 úno 2022, 23:34 Zajímala by mě reálná spotřeba. u HEV....Já mám čistý benzín a jezdím cca 70% město (Praha). Moje dlouhodobá spotřeba po 15000 km je 8.6..... A vzhledem k tomu že HEV je o cca 150k - 200k dražší, tak se to asi moc nevyplatí

https://youtu.be/vRkMgJR_kl8

primerane relevantnú odpoveď nájdeš vo videu vyššie…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Tom90
Příspěvky: 8
Registrován: 19 led 2022, 13:08

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Tom90 »

slabostka píše: 10 úno 2022, 21:44 problém spotreby vidím v tom že hyundai ten hybrid prilepil na turbobenzín.... ale napíšte koľko vám to berie nech si porovnám s RAVkou.
Zase pochválim toyotu - aj keď mi jazdíme len klasické hybridy tak plug in RAV4 je chválená práve preto že to funguje ako elektro kým je baterka v pluse. Ako topí aj pri vypnutom motore neviem ale asi topí dostatočne. Plus dojazd je skoro na chlp rovnaký ako v papieroch.
Začal som v meste používať integrovanú navigáciu a spotreba sa vylepšila. Najskôr to bolo okolo 9l. Teraz mi to ukazuje vraj okolo 7. Ale zatial mam najazdených malo kedze som ho len pred 2 týždňami kúpil. Mam externú apku kde si kontrolujem spotrebu ale kedze som najviac zatial km dal diaľnicu tak to neviem porovnat.
Hyundai Tucson 2021 HEV 1.6 T-GDI
Tom90
Příspěvky: 8
Registrován: 19 led 2022, 13:08

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Tom90 »

dibarbora píše: 11 úno 2022, 19:45
Tom90 píše: 10 úno 2022, 20:44 Zdravím. Pred nedávnom som si kúpil Tucson hybrid s tym ze teda som ockakaval väčší prínos elektromotora na spotrebu. Mam pocit ze ta bateria ktorá tam je je stale vybita a tak mi napadlo ci je teoretická možnosť zväčšiť kapacitu tej baterie.

Predpokladám ze elektromotoru je to jedno kolko kW batériu tam ma.
Riešil to uz niekt?

Pripadne da sa ta bateria nejako dobíjať? Okrem rekuperácie?
Myslím, že si absolútne nepochopil filozofiu HEV. HEV je od podstaty postavený na rekuperáciu prebytočnej kinetickej energie a tomu je prispôsobená aj kapacita akumulátora - väčšia baterka by Ti bola k ničomu, pretože by si jednoducho nemal šancu efektívne využiť jej kapacitu, pri bežnej prevádzke toľko prebytočnej energie systém nedokáže vygenerovať (úmerné hmotnosti auta napr.). Hlavnou úlohou elektriky je pomáhať spaľovaciemu motoru. Pocit neustále vybitej baterky ukazuje na to, že systém neustále využíva uloženú energiu. Takéto auto dokáže svoje danosti ukázať len v správnom režime prevádzky... tj. časté zmeny tempa, takže napr. pri 200km prelete po diaľnici Ti je celý hybridný systém na dve veci.. v prvom rade na nič a v druhom rade ako balast zvyšujúci hmotnosť auta. Samozrejme aj jazdenie po meste treba systému prispôsobiť... defenzívny šofér je jednoznačne bonus v tomto smere. Ak chceš vidieť plnšiu baterku a jazdiť viac na elektriku, tak musíš nabíjať externe... tj. potrebuješ PHEV.... z HEV PHEV neurobiš....
Riesim prave inštaláciu nabíjačky do garáže a určite potom pojdem do PHEV nakoľko jazdím bud mesto alebo diaľnica. Žiadne okresky.
Hyundai Tucson 2021 HEV 1.6 T-GDI
Tom90
Příspěvky: 8
Registrován: 19 led 2022, 13:08

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Tom90 »

dibarbora píše: 11 úno 2022, 19:45
Tom90 píše: 10 úno 2022, 20:44 Zdravím. Pred nedávnom som si kúpil Tucson hybrid s tym ze teda som ockakaval väčší prínos elektromotora na spotrebu. Mam pocit ze ta bateria ktorá tam je je stale vybita a tak mi napadlo ci je teoretická možnosť zväčšiť kapacitu tej baterie.

Predpokladám ze elektromotoru je to jedno kolko kW batériu tam ma.
Riešil to uz niekt?

Pripadne da sa ta bateria nejako dobíjať? Okrem rekuperácie?
Myslím, že si absolútne nepochopil filozofiu HEV. HEV je od podstaty postavený na rekuperáciu prebytočnej kinetickej energie a tomu je prispôsobená aj kapacita akumulátora - väčšia baterka by Ti bola k ničomu….
Technológiu som pochopil. Len som čakal ze sa dokáže nabiť natoľko ze napríklad prejdem kludne aj 2km čisto na elektro. Avšak vacsinou to je tak ze 500m potom benzín potom zase nieco dobije. Ale nikdy mi to nenabilo nejako viac. Je pravda ze som začal meniť štýl jazdy po meste a pred semaforom uz len plachtiť na EV
Hyundai Tucson 2021 HEV 1.6 T-GDI
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

mozne to je ale vynimocne... v lete rovinka bez klimy lahka noha...ale hybrid je o tom ze elektriku co si naskrabal vyuzijes na rozbehy ktore su na spotrebu najhorsie. Hybrid nie je o co najdlhsej jazde na elektriku.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Tom90
Příspěvky: 8
Registrován: 19 led 2022, 13:08

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Tom90 »

druidcz píše: 11 úno 2022, 11:20 Taky uz me napadlo, klidne bych obetoval mensi palivovou nadrz na ukor vetsi baterky. Ticha a plynula jizda na elektrinu je super. Teoreticky by to slo, na netu jsou videa kde treba prestaveli Mini na elektromobil, ale bylo by to hodne prace (navic je potreba dodrzet bezpecnost ohledne vysokeho napeti, chlazeni baterie, cemuz maloktery automechanik rozumi ), takze v dusledku by se to nevyplatilo. Asi by bylo treba u upravit software, mam pocit, ze ridici jednotka je hodne konzervativni a snazi se udrzet baterii trvale ve stavu okolo 50% (asi kvuli zivotnosti). Navic ztrata zaruky muze prijit taky draho. Je treba to nejak pretrpet a jako dalsi auto uz si koupit rovnou elektromobil :)
Jj presne to mi vadí ze vzdy ked sa dostane pod tych 40% tak uz vypína EV a nad 70% som sa este nikdy nedostal.. uvidime ked pôjdeme lyžovať a pôjdeme z kopca. Avšak vsimol som si ze pri zjazde strmého kopca je rekuperácia 0 a len brzdy brzdia takze nie motorom.
Hyundai Tucson 2021 HEV 1.6 T-GDI
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

stále riešiš a porovnávaš neporovnateľné - postav vedľa seba aspoň dve rovnaké autá s rôznym pohonom čite benzín v automate vs tvoj hybrid a aspoň orientačne porovnaj spotreby - v meste by tam mal byť zásadný rozdiel, menší medzimesto, najmenší dialnica.
Naša RAV4 berie v meste cca 5.0l a viem že 135kW benzín s automatom by bral v meste 10l len vo sne.
Predpokladám u vás bude rozdiel v priemerke minimálne 1.5-2.0l.
A " či sa to oplatí" to si musíte odpovedať sami. Hyundai robí full hybridy krátko takže sa ukáže ako na tom budú hlavne čo sa týka spoľahlivosti a dlhodobých nákladov na servis. Ak ale meníte auto čo 5 rokov tak vás to trápiť nemusí.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Vegan
*
Příspěvky: 61
Registrován: 05 pro 2020, 15:09

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Vegan »

kiviss píše: 11 úno 2022, 23:34 Zajímala by mě reálná spotřeba. u HEV....Já mám čistý benzín a jezdím cca 70% město (Praha). Moje dlouhodobá spotřeba po 15000 km je 8.6..... A vzhledem k tomu že HEV je o cca 150k - 200k dražší, tak se to asi moc nevyplatí
Po 20k km
Od začátku 6,9 L/100km
Teď na zimácích tedy posledních 7k km 7,4L/100km
Na letňácích to bylo tuším cca 6,5, ale to jsem přesně neměřil
Když jsem párkrát Autem jel na otočku do Hamburgu cca 150 - 160 km/h tak si to vzalo 9,5L/100km
Když jedu s autem se třema, nebo dvěma kayakama na střeše po dálnici, ale cca 110km/h tak to bere cca 8L/100km na zimácích

Výbava Style+Premium+střešní okno HEV.... jako zimáky mám R17/215 Michelin Alpin 5

PS: jinak po městě v Praze, mimo špičku bez nějakého specifického chování to jede i 5,5 na zimácích a 5,0 za letňácích.... dokonce parkrát o výkendu i loděma na střeše do Troji dokud tekla jsem byl pod 5... ve špičce je to cca o +1L v létě a +1,5L v zimě...
druidcz
*
Příspěvky: 24
Registrován: 24 kvě 2021, 11:05

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od druidcz »

Ja mam s hybridem dlouhodoby prumer zatim 7.6, hlavne mesto. Na ciste benzinovem i30 1.6 GDI, ktere jezdi stejne trasy mam 7.9 a to je o 400 kg lehci. Uz jsem jel i delsi trasu v lete za 4, cesta z hor dolu a po rovine :) Na dalnici pri rychlosti 160 to jde k 10 l. Kdyz jsem si pred koupi delal propocet, tak by se mi mel hybrid vyplatit, a to bylo jeste s levnym benzinem.
Tucson NX4e Hybrid 4x4 Style Premium
i30 1.6 GDI
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Úpravy (tuning)“