Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves »

Sprite píše: 08 pro 2022, 08:45
Maras píše: 28 lis 2022, 20:45 Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Můžu se prosím zeptat, co přesně je to "inteligentní nabíjení"? Viděl jsem v ceníku příslušenství k i30 nějaký modul na vypnutí Start stop. Tak mě napadlo, jestli jej tam nenechat do nového auta hned jak přijde namontovat. Ale pokud by to mělo být jen nějaké polovičaté řešení, že se jen vyřadí funkce start / stop, ale naopak to pak bude nějak horší pro baterku / dobíjení, tak bych se na to vykašlal. Díky moc
V lednu byl objednanej do servisu na montáž toho modulu, ale nepovedlo se to rozchodit, tak proběhla jen rozborka a sborka auta. Prý jsem byl první odvážlivec po FL. Už jsem jsem si skoro zvyk na ruční vypínání, sice občas zapomenu, ale už bych se do toho modulu nehrnul, občas jedu i jiným vozem tak holt vypínám ručně všude.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

daves píše: 08 pro 2022, 18:19
Maras píše: 28 lis 2022, 20:45 Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Máš to vyzkoušené že to funguje i u výbavy Smart? Už se to tu řešilo, že zapnutá světla vyřadí inteligentní dobíjení jen u nižších výbav s halogeny.
Jistě že ano. Mám trvale měřák napětí v zapalovači.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves »

=D> tak to je dobrá zpráva. Přejdu tedy též na stálé svícení, jen je škoda že ten světelný podpis vpředu už nebude tak zřetelný. Dá se to i nějak poznat podle otáček motoru na volnoběh, že je inteligent deaktivovaný?
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Akorát přes zimu kdy je dlouho tma a šero je to fajn. Jinak přes sezónu se chystám odpojit kablik na mínus pólu baterie 🔋
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 117
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jondre »

Já vám chlapi nevím.. sice je životnost ledek vysoká, nicméně si myslím, že bude levnější po 4 letech koupit novou baterku, než kupovat ca 20-30 tisíc novou vysvícenou nebo nesvíticí lampu :-k
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

Maras píše: 08 pro 2022, 18:25
daves píše: 08 pro 2022, 18:19
Maras píše: 28 lis 2022, 20:45 Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Máš to vyzkoušené že to funguje i u výbavy Smart? Už se to tu řešilo, že zapnutá světla vyřadí inteligentní dobíjení jen u nižších výbav s halogeny.
Jistě že ano. Mám trvale měřák napětí v zapalovači.
Máš prosím typ na nějaký přesný měřák, co se teď dá koupit. Také jsem o tom uvažoval. Díky.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Nemám, ale vsechny obyč do zapalovače s Digi měřením a vstupem usb stojí kolem 100Kc
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Sprite
**
Příspěvky: 250
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite »

Jondre píše: 08 pro 2022, 20:16 Já vám chlapi nevím.. sice je životnost ledek vysoká, nicméně si myslím, že bude levnější po 4 letech koupit novou baterku, než kupovat ca 20-30 tisíc novou vysvícenou nebo nesvíticí lampu :-k
Toto přesně napadlo i mě. Proto jsem se ptal, jestli když to budu ručně vypínat, tak "kromě" baterky, která tedy vydrží méně se tím nic jiného neničí. protože jezdit trvale se zapnutými LED světly se mi moc nechce. To raději jednou za 4 roky vyměnit baterku, byť o třeba 2tis dražší, než řešit výměnu světel po 30tis Kč. Ale možná uvažuju špatně #-o
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 117
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jondre »

Sprite: uvažuji úplně stejně a budu si dle toho i počínat. Výměně lampy se chci v každém případě vyhnout, proto ji budu šetřit. Byť tedy V denní svícení svítí nonstop.. :roll:
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Měřák tu myslím někdo doporučoval třeba tenhle: https://www.alza.cz/baseus-digital-disp ... 724962.htm ale je jich spousta.
pekres
*
Příspěvky: 60
Registrován: 03 úno 2021, 09:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekres »

Já mám odpojený konektor na mínus polu baterky a jezdím tak pořád. Nějaká blikajicí kontrolka na panelu mi nevadí když vím, že je to kvůli odpojenému konektoru. A autozásuvce mám stalé připojený tento voltmetr https://www.zbozi.cz/vyrobek/apt-ag361-voltmetr/ který ukazuje jen volty a nic jiného. Za pár minut jízdy mi vystoupá na 14.3 V a pak už se nehne. Ty jiné voltmetry které mají kupříkladu i nabíjení mobilu atd., tak mají menší číslice a na displeji se postupně mění volty, ampéry atd. To mi nevyhovovalo a tak mám jen ten z odkazu.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Sice to tu asi nikoho zajimat nebude , ale dam to sem pro uplnost😁😁. Mam 1.5 dpi start plus a staci kdyz.dam.vetrak na rychlost 3 a uz mam stale napětí na zapalovaci 14.3 a muzu mit jen denni sviceni. Zajimave je, ze pri rychlosti 2 se zapnutou klimatizaci mam porad inteligentni nabijeni a napeti v zapalovači to ukazuje 12.5 , pootoceni na rychlost 3 uz naskoci 14.3. Tak to jen pro ty co maji tu nejnizsi vybavu s rucni klimou , predpokladam ze to s tou dvouzonovou asi nepujde.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Thomas13
*
Příspěvky: 16
Registrován: 28 kvě 2016, 15:16

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Thomas13 »

pekres píše: 10 pro 2022, 13:26 Já mám odpojený konektor na mínus polu baterky a jezdím tak pořád. Nějaká blikajicí kontrolka na panelu mi nevadí když vím, že je to kvůli odpojenému konektoru. A autozásuvce mám stalé připojený tento voltmetr https://www.zbozi.cz/vyrobek/apt-ag361-voltmetr/ který ukazuje jen volty a nic jiného. Za pár minut jízdy mi vystoupá na 14.3 V a pak už se nehne. Ty jiné voltmetry které mají kupříkladu i nabíjení mobilu atd., tak mají menší číslice a na displeji se postupně mění volty, ampéry atd. To mi nevyhovovalo a tak mám jen ten z odkazu.
Trvalo odpojeny konektor nevadi alternatoru alebo tej agm baterii,pripadne niecomu inemu?
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves »

Včera jsem auto trošku protáh a zkusil jsem pozorovat volnoběžné otáčky při stáních na semaforech. Ráno cesta se zapnutejma potkávacíma světlama "natvrdo" a odpoledne domů přepnuto do režimu Auto a celou dobu na denní svícení. Ostatní komfortní nastavení stejné, klima (AC) vypnutá, topení na 23,5°C, ventilátor na stupeň 2. A jak ráno tak odpoledne jsou volnobežné otáčky při stání pokaždé jinak v rozsahu cca 700-1050 dle otáčkoměru. Klidně i na po sobě jdoucích křižovatkách ve vzdálenosti pár set metrů jednou 700 podruhé 1050 otáček. Netušíte tedy někdo proč to tak je?
to Maras: nevšimnul sis jestli ti volnoběžné otáčky taky kolísají když máš potkávací světla zapnutá natvrdo? A pokud ano, tak jestli auto i při těch nižších otáčkách dobíjí? Mimochodem máš MY2022 nebo už MY2023?
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Ahoj, mám MY 23. Kolísání otáček je zcela normální. Vše je dnes podřízeno emisím a systém řízení motoru si otáčky neustále koriguje. Samozřejmě alternátor dobíjí i při nízkých otáčkách a to stálým napětím cca 14,3V pod podmínkou, že je je vypnuto inteligentní dobíjení např. díky zapnutým světlometům.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“