Spotřeba NX4e
Moderátor: Moderátoři
Re: Spotřeba NX4e
Mě by teda zajímal styl jízdy dotyčného, protože fyziku neoklameš a tu váhu auta musíš nějak rozpohybovat. Takže, pokud nám nepíše z Holandska, tak potom bych rád viděl ten motor po pár desítkách tisíc km, protože ho musí trápit v extrémně nízkých otáčkách.
PS - my máme dlouhodobou na 110 kW 7,8 l.
PS - my máme dlouhodobou na 110 kW 7,8 l.
- Reklama
Re: Spotřeba NX4e
dik chalani za poznatky. Je samozrejme, že nie každý bude jazdiť za pár litrov ale v jednom teste uviedli, že nový tučko na dialnici pri 130km/h žerie 10l čo sa mi zdá extrém. Takže keď tomu benziňáku vypálim 150 tak ma to zožerie spoza volantu ? To takto žrala Fabia 1,2HTP. Ja mám na crdi 1,7dlhodobu spotrebu v lete 6,8 a teraz cez zimu 7,3. Keď som jazdil denne LM-RK tak cca 7,1 nafty.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8534
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba NX4e
ak chces Tuscona na "lietanie po dialnici" tak pocitaj aj u 2WD HEV s 8,5 az 9,5 /100 pri 130-135km/h. Ja jazdim 120km/h a je to 7,3-7,6l
holt to nie je diesel a oproti Fabii to ma o 600kg nadvahu
a toto je prave moment, ked zaujemca o auto nerozumie pohonu vs svojim potrebam - neber to nijak zle. Proste pozeras zlym smerom. Zbytocne tahas mnoho techniky a kilogramov v rezime, ked to nevyuzijes.
holt to nie je diesel a oproti Fabii to ma o 600kg nadvahu
a toto je prave moment, ked zaujemca o auto nerozumie pohonu vs svojim potrebam - neber to nijak zle. Proste pozeras zlym smerom. Zbytocne tahas mnoho techniky a kilogramov v rezime, ked to nevyuzijes.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba NX4e
Výhoda HEV (bez ohľadu na značku) sa končí na konci pripájacieho pruhu na diaľnici. Potom je to už len na "pleciach" spaľovacieho motora, ktorý ešte ťahá so sebou "menší" elektromobil. V takomto stave nasleduje to čo píše mexican... benzínový motor v plnej záťaži, ktorý ťahá "pár kilo" navyše a tlačí tehlu vo vzduchu si svoje vypýta. Ak chceš lietať po diaľnici 150 tak SUV nie je to pravé ekonomické orechové - bez ohľadu na značku. Taký liftback/sedan (ideálne diesel) urobí podstatne lacnejšiu službu...herkulo28 píše: 17 úno 2025, 20:24 dik chalani za poznatky. Je samozrejme, že nie každý bude jazdiť za pár litrov ale v jednom teste uviedli, že nový tučko na dialnici pri 130km/h žerie 10l čo sa mi zdá extrém. Takže keď tomu benziňáku vypálim 150 tak ma to zožerie spoza volantu ? To takto žrala Fabia 1,2HTP. Ja mám na crdi 1,7dlhodobu spotrebu v lete 6,8 a teraz cez zimu 7,3. Keď som jazdil denne LM-RK tak cca 7,1 nafty.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Spotřeba NX4e
A presne o tom som hovoril.Dnes nájsť auto do mesta aj na dialnicu je celkom problém.Hybrid je kráľ v meste,no vyjdeš na dialnicu a kúzlo je preč.Pokiaľ človek jazdí mix pól na pól,tak dáva zmysel čistý spalovák s primeraným výkonom.
Je to presne o tom vybrať si auto podľa spôsobu použitia.
Je to presne o tom vybrať si auto podľa spôsobu použitia.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8534
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba NX4e
v 2023 som testoval Stonica pri 130. Dialnica D1 Vyskov k zjazdu Brest, cca 35km. PP nulovany pri 130km/h. Svietilo mi tam 6,8l. Takze by som sa ked uz u Hyundaiupozeral po Kone 

2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 19 čer 2023, 20:44
Re: Spotřeba NX4e
Mám najeto 60000km s 1,6 MHEV 4x4 benzin. Jezdím na horní hranici povolene rychlosti a to mix mezi krátkou cestou do práce a 4x týdně 100km po okreskách + 2x ročně 2000km. Spotřeba podle palubního počítače ukazuje kolem 8,6l/100km. Ale podle dotankováni a počitadla v autě dle posledního tankování jezdím mezi 6,3 - 7,3. Je to snad první auto na světě, které na palubním počítači ukazuje větší spotřebu o 1,3 l na 100km než je realita. Taky jste to někdo vypozorovali?
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8534
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba NX4e
u mna PP vs dotankovanie - rozdiel max 0,1l/100. Tankujem do druheho cvaknutia (cca 15s pauza)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba NX4e
Neporovnávaj posledné tankovanie. Priemer treba počítať z 10-15 nádrží... nevynulovať si dlhodobé počítadlo a potom porovnať. Na jednej nádrži spravíš v pohode chybu merania aj 10-15%. Čo sa týka otázky na presnosť.. áno palubák aj u mňa meria o niečo viac, ale rozhodne nie bludy o 1,3l a podobne. Rozdiel je do 0,2-0,3l /100km do plusu.psuk@odetka.cz píše: 10 kvě 2025, 15:39 Mám najeto 60000km s 1,6 MHEV 4x4 benzin. Jezdím na horní hranici povolene rychlosti a to mix mezi krátkou cestou do práce a 4x týdně 100km po okreskách + 2x ročně 2000km. Spotřeba podle palubního počítače ukazuje kolem 8,6l/100km. Ale podle dotankováni a počitadla v autě dle posledního tankování jezdím mezi 6,3 - 7,3. Je to snad první auto na světě, které na palubním počítači ukazuje větší spotřebu o 1,3 l na 100km než je realita. Taky jste to někdo vypozorovali?
Čo som ale odsledoval, tak poskakovanie so studeným motorom túto odchýlku zvyšuje. Počas dlhých ciest, typicky leto k moru, kde ťahám na jedno zohriatie motora prakticky plnú nádrž, tak rozdiel ide prakticky k nule..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Spotřeba NX4e
Bol som pred dvoma týždňami štyri dni v Dolomitoch (Alta Badia) - v auto 4 dospelí a plný kufor... Tankoval som v Rakúsku pred hranicami s Talianskom mimo dialnice (cca 1,6 €/l, Taliani mali cez 1,8 €) a pri nájazde cca 1250 km som mal priemerku 5,8 l/100 km. Po návrate domov dom dal plnú nádrž na Slovnafte a išiel som cez víkend k sestre na stredné Slovensko. Len ja a v kufri cestný bajk (pár kg). Nemenil som štýl jazdy a priemerku som mal o vyše liter vyššiu... Nie je to prvýkrát, čom som si uvedomil, že v Rakúsku, Nemecku, Taliansku po natankovaní mám o niečo nižšiu spotrebu...
Auto malo pred pár dňami druhé výročie a najazdených mám takmer 39 000 km (prvý rok dalo vyše 20 000 km, teraz o trochu menej)...
Naozaj mám podozrenie, že to čo hovoria ženy, že prace prášky rovnakej značky sú v Rakúsku a Nemecku kvalitnejšie, bude platiť aj o PHM...
Auto malo pred pár dňami druhé výročie a najazdených mám takmer 39 000 km (prvý rok dalo vyše 20 000 km, teraz o trochu menej)...
Naozaj mám podozrenie, že to čo hovoria ženy, že prace prášky rovnakej značky sú v Rakúsku a Nemecku kvalitnejšie, bude platiť aj o PHM...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Spotřeba NX4e
V palive zázrak nehľadaj... Slovnaft zásobuje takým palivom ako doma trhy v CZ aj v AT... ten litrový rozdiel Ti v pohode spraví:
- premávka
- počasie
- aktuálny stav emisného systému... (stačí, že z nejakých dôvodov odstavíš auto s nevypáleným GPF - v prípade HEV je to úplne v réžii SW ako si to manažuje. Keď po štarte auto vytiahneš na diaľnicu, RJ sa spamätá a začne vyžadovať regeneráciu. Na diaľnici to ale trvá dlho a je to neefektívne, vo výsledku môžeš mať potom aj viac ako liter na 100km rozdiel).
- premávka
- počasie
- aktuálny stav emisného systému... (stačí, že z nejakých dôvodov odstavíš auto s nevypáleným GPF - v prípade HEV je to úplne v réžii SW ako si to manažuje. Keď po štarte auto vytiahneš na diaľnicu, RJ sa spamätá a začne vyžadovať regeneráciu. Na diaľnici to ale trvá dlho a je to neefektívne, vo výsledku môžeš mať potom aj viac ako liter na 100km rozdiel).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8534
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba NX4e
tak ako pise Dibarbora.. mne paradoxne najnizsia spotreba vychadza ked tankujem na Avii, co je vlastne zaflusany Silmet
takze budget. Proste zalezi od tolkych okolnosti, nemyslim si ze lokalny benzin je nejaky horsi. Talosi vsak maju este casto E5. Celkovo je vsak benal v IT znacne drahsi ako v nasich krajoch, takze vlastne KC (alebo) euro na km vychadza vyrazne horsie. A to mna osobne zaujima viac nez samotna spotreba. Po cca 38 000km som na 1,99kc/km
v prilohe posledne tankovania. 2x Tank Ono a zvysok rozne Avie po Juznej Morave. Vzdy k tomu deci VIF z vlastnych zasob. Dialnic pomenej (vzdy cca 1/3 nadrze)

v prilohe posledne tankovania. 2x Tank Ono a zvysok rozne Avie po Juznej Morave. Vzdy k tomu deci VIF z vlastnych zasob. Dialnic pomenej (vzdy cca 1/3 nadrze)
- Přílohy
-
- Screenshot 2025-08-06 101810.jpg (44 KiB) Zobrazeno 142 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba NX4e
Taky bych to viděl na GPF. Mám vysledováno, že čas od času mi vzroste o litr spotřeba na dálnici, docela na dlouhou dobu, třeba i 40 minut to být může. Mám sice úplně jiný auto, ale v principu bych čekal stejné chování a stejný důvod pro náhle vysokou spotřebu (v 5 ráno v neděli to není provozem
).
Jinak něco s Tucsonem najeto mám (1.6 110 kW) a musím konstatovat, že spotřeba je opravdu vysoká obecně, ty motory prostě žerou. Což tu i ostatní zmiňují. To je něco, s čím se musí člověk smířit (respektive s tím počítat při koupi). Tiguan při ustálené rychlosti 135 km/h žere 6,1-6,2 litru. Měřeno na D1 z Průhonic (Praha) do Troubska (Brno). 180 km, nejdřív 100 km stoupání (to byl průměr 6,4 l/100 km), pak klesání do shodné nadmořské výšky (tím to kleslo na 6,2, rovnější dálnice zvládá za těch 6,1 l). Mimo dálnici a mimo velká města (například díra v D35 mezi VM a Mohelnicí) to žere cca 4,5 litru. Takže to není problém s velikostí auta, ale primárně v motoru, který nízké spotřeby neumí.

Jinak něco s Tucsonem najeto mám (1.6 110 kW) a musím konstatovat, že spotřeba je opravdu vysoká obecně, ty motory prostě žerou. Což tu i ostatní zmiňují. To je něco, s čím se musí člověk smířit (respektive s tím počítat při koupi). Tiguan při ustálené rychlosti 135 km/h žere 6,1-6,2 litru. Měřeno na D1 z Průhonic (Praha) do Troubska (Brno). 180 km, nejdřív 100 km stoupání (to byl průměr 6,4 l/100 km), pak klesání do shodné nadmořské výšky (tím to kleslo na 6,2, rovnější dálnice zvládá za těch 6,1 l). Mimo dálnici a mimo velká města (například díra v D35 mezi VM a Mohelnicí) to žere cca 4,5 litru. Takže to není problém s velikostí auta, ale primárně v motoru, který nízké spotřeby neumí.
Volkswagen Tiguan 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Re: Spotřeba NX4e
Uz som tu dlho nebol tak napisem ako nas hybrid rav4 ma na pocitaci 5.6 - jazdi hlavne medzimesto. 2000 km do Chorvatska 130+- to zdvihlo na 5.8.
Problem vasich aut vidim v koncepcii pohonu. Toyota ma 2.5l motor bez turba, baterka sa zapaja aj pocas dialnicnej jazdy.pretoze aj tam zrychlujete, aj tam spomalujete a teda rekuperujete.
Takze nas hybrid je vzdy uspornejsi ako nehybrid. V meste viac, na dialnici menej ale 10l to neberie nikdy pri ustalenej jazde v limitoch.
Problem vasich aut vidim v koncepcii pohonu. Toyota ma 2.5l motor bez turba, baterka sa zapaja aj pocas dialnicnej jazdy.pretoze aj tam zrychlujete, aj tam spomalujete a teda rekuperujete.
Takze nas hybrid je vzdy uspornejsi ako nehybrid. V meste viac, na dialnici menej ale 10l to neberie nikdy pri ustalenej jazde v limitoch.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Re: Spotřeba NX4e
O úspornosti, ne-úspornosti motora 1,6TGDi 110Kw by som trochu polemizoval. Úspornosť 1,5TSI možno nedosahuje ale žeby bol užraný sa povedať nedá. Ak si motor vypýta, tak je to hlavne šoférom... Relatívne nedávno som prekročil 100tkm. Priemerná spotreba je aktuálne 6,61l /100km.
Za ostatné dva týždne sme otočili dovolenku v GR na západnom pobreží Peloponézu.
Cesta tam bola na trase orientačne ZA-KE-Oradea-Brašov-Bukurešť- Ruse-Sofia-Solún-Ioanina-Patra-Zacharo cca 2600km. Možno 500-600km bolo po okreskách.. zvyšok diaľnica. Z pohľadu topografie.. pestrá zmeska kde som sa dostal od hladiny mora až do nadmorskej výšky 1000+m v RO Karpatoch, rovnako aj v GR. Na diaľniciach som mimo obmedzení udržoval 120 GPS (123 Tacho). Inak podľa obmedzenia. Priemerná spotreba mi vyšla 6,56l /100km.
Cesta domov bola klasika Zacharo-Patra-Ioanina-Solún-Skopje-Niš-Belehrad-Budapešť-BA-ZA... takmer 2000km. Topografia po Srbsko kopcovitá, v GR až extrémnejšie tých 1000+m nad morom. Na trase som viac tlačil na pílu + bolo aj veternejšie, neobmedzené úseky som išiel 130tacho.. 127GPS. Obmedzenia som išiel rýchlejšie ako sa malo + dá sa povedať, tak 97% trasy bola diaľnica. Plus je to trochu hore kopcom... z hladiny mora sme skončili na cca. 320m nad morom v ZA. Spotreba vyšla 7,47l/100km.
Kto počíta s tým, že do tých 120km/h GPS systém CVVD udržuje motor skôr v úspornom móde, tak jazdí za relatívne málo... stačí sa priblížiť k 130km/h, tak to už žerie poznateľne viac. Samozrejme, že potom už úradujú aj jazdné odpory, takže spotreba rastie raketovo.
Len pre ilustráciu, cez dovolenku som najazdil po pobreží.. "motanie" sa po okreskách na 570km spotrebu 6,07l/100km.
Celkovo to činilo za dovolenku takmer 5100km s priemernou spotrebou 6,86l/100km. Takže žiadne šialenosti typu 8-9l a pod.. ako tu niektorý strašia...
Za ostatné dva týždne sme otočili dovolenku v GR na západnom pobreží Peloponézu.
Cesta tam bola na trase orientačne ZA-KE-Oradea-Brašov-Bukurešť- Ruse-Sofia-Solún-Ioanina-Patra-Zacharo cca 2600km. Možno 500-600km bolo po okreskách.. zvyšok diaľnica. Z pohľadu topografie.. pestrá zmeska kde som sa dostal od hladiny mora až do nadmorskej výšky 1000+m v RO Karpatoch, rovnako aj v GR. Na diaľniciach som mimo obmedzení udržoval 120 GPS (123 Tacho). Inak podľa obmedzenia. Priemerná spotreba mi vyšla 6,56l /100km.
Cesta domov bola klasika Zacharo-Patra-Ioanina-Solún-Skopje-Niš-Belehrad-Budapešť-BA-ZA... takmer 2000km. Topografia po Srbsko kopcovitá, v GR až extrémnejšie tých 1000+m nad morom. Na trase som viac tlačil na pílu + bolo aj veternejšie, neobmedzené úseky som išiel 130tacho.. 127GPS. Obmedzenia som išiel rýchlejšie ako sa malo + dá sa povedať, tak 97% trasy bola diaľnica. Plus je to trochu hore kopcom... z hladiny mora sme skončili na cca. 320m nad morom v ZA. Spotreba vyšla 7,47l/100km.
Kto počíta s tým, že do tých 120km/h GPS systém CVVD udržuje motor skôr v úspornom móde, tak jazdí za relatívne málo... stačí sa priblížiť k 130km/h, tak to už žerie poznateľne viac. Samozrejme, že potom už úradujú aj jazdné odpory, takže spotreba rastie raketovo.
Len pre ilustráciu, cez dovolenku som najazdil po pobreží.. "motanie" sa po okreskách na 570km spotrebu 6,07l/100km.
Celkovo to činilo za dovolenku takmer 5100km s priemernou spotrebou 6,86l/100km. Takže žiadne šialenosti typu 8-9l a pod.. ako tu niektorý strašia...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.