Pískověbílý Tuky

Založte si své téma a představte svůj nový Hyundai Tucson ostatním

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11777
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ne, nemyslím. Full-hybrid je HEV, tedy to, co proslavila TOYOTA. Má baterku kolem 1-2 kWh a celé se to o sebe stará samo. PHEV, tedy plug-in hybrid, který má baterku přes 10 kWh, dá se nabít externě a je mým favoritem, jsem na mysli neměl.
Ale netuším, proč považuješ HEV za nepoužitelnou technologii, to by mě zajímalo :-k .
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20611
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Axel.Foley »

Když už by to musel být hybrid, tož ať na tu elektřinu i pár desítek kilometrů v kuse ujede, nejen na ni "poskakuje".
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1873
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Maras »

No celkem Axela chápu. Zrovna jsem na Krétě a mám tu půjčené auto, teda měl jsem, malou mrdku Fiat 500 hybrid. Motor je litrový tříválec atmo bez přímého vstřikování a má pomocný starter-generator. Pod sedadlem je malá lithiová baterie. Za ty 4 dny a 520 km najetých po ostrově musím říct, že moc nechápu smysl tohoto spojení, krom teda klidu v duši úředníka EU. V podstatě se baterie pri prvním kopci dolů nabije a v polovině stoupání, kdy motoru pomáhá generator ji dojde šťáva. Takže za mne, buď pořádný full hybrid, nebo pro někoho, kdo může nabíjet plug-in, nebo teda MHEV, ale nejlepší by už asi bylo plně elektrické auto ,zase dle osobních možností každého. No anebo čistý benzín, bez jakekoliv elektrifikace.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11777
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jenže v tom FIATu není full-hybridní technologie, ale pouze mHEV - tedy totéž co :hyu: používá v i30 a Tucsonu. Je to jen 48V technologie s pidi baterkou a slabým elektromotorem. Má to jen pomáhat s rozjezdy a turbodírou. Ovšem Stellantis na tomhle systému tvrdě maká a v poslední evoluci se schopnostem HEV hodně přiblížili =D> .

Full-hybridy s dostatečně objemnou atmosférou jsou neuvěřitelně efektivní a přitom odolné - TOYOTA Corolla Cross s dvoulitrem nebo RAV4 či Kuga s 2,5 litrem.

Mě osobně se líbí řešení Nissanu, kde kola pohání výhradně elektromotor a spalovák je jen elektrocentrála :mrgreen: - škoda, že nedělají velkou baterku v PHEV.

Řešení Hondy je taky moc dobrý.

Nemít FVE, tak jsou pro mě HEV Fordu, Nissanu a Hondy jednoznačně na seznamu aut k vyzkoušení :wink: .
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
dibarbora
*****
Příspěvky: 2444
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od dibarbora »

Na efektívne využitie PHEV je potrebný dosť špecifický režim použitia inak je to len citeľne drahšie HEV.

Klasický HEV je podstatne univerzálnejšie riešenie... pokiaľ to jazdí viac ako "jednotky km" v rámci jednej jazdy, tak to v princípe dokáže:
- v meste zrekuperovať prakticky všetku energiu, ktorú by inak spálili brzdy
- na okreske to dokáže prevádzkovať spaľovací motor vo svojom ekonomickom optime (poháňa kolesá + dobíja baterku), pričom ho cyklicky vypína a auto ide na baterku.
- na diaľnici zase spaľovák v atkinsonovom cykle majiteľa určite nezožerie a na predbiehanie si to vždy dokáže odložiť čo to aj do baterky.. aby auto išlo za plynom

Vyššie popísané patrí ale pre iné značky - Toyota/Ford/Honda/Nissan...
Aktuálne hybridy :hyu: , takto dokonale spravené nie sú...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11777
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Myslíš můj režim? Denně 60 - 80 km a v noci zase nabít ze svého sluníčka? :mrgreen:
A o víkendech trasy nad 300 km, kdy se vyblbne spalovák :wink: .
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 730
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od patriknet »

@Axel.Foley laka nas to tam, jen s manzelkou mame radi teplo a slunicko, tak jsme zatim nenabrali dost odvahy na to abychom vyrazli na sever za zimou a tmou :-) (s nadsazkou). Mimochodem, kdyz uz jsme u toho, predpokladam ze v lete jsou i tam prijemne teploty, ale jak to je s destem pocas leta? Je to tak 50/50 ze mi polovinu dovolene proprsi? nebo je i tam v lete relativne stabilni (hezke) pocasi?
Jeste by mne zajimalo jak resis pripadne problemy s autem? Mas nejake "lepsi" pojisteni? (ja si platim Autocare premium, kde je i "odtah" domu, resp nahradni vozidlo atd...).

Nove auto - odpovidam i na prispevky ostatnich: ten hybdrid taky nema uplne malo soucastek... takze co do poruchovosti nevim nevim, mozna ukaze az cas (kdy budou soucasne hybdridy starsi), ale mozna nebude pravdepodobnost poruchy (a mozna i celkova nakladnost oprav) zas tak vzdalena dieselu. Kdyz navi nafta prinese urcity "bonus" ve forme uspory paliva (v pripade hlavniho pouziti - dalnice), takze bude z ceho platit :-) .
V mem pripade (cca 60-70% dalnic, cca 20-30% mimo mesto a max 5% mesto) mi stale dava vyznam i nafta. Na dalnici (muj nazor) mi hybrid pomuze skutecne minimalne. U mne to bude asi tak, ze podle toho KDY budu muset kupovat dalsi auto, se rozhodnu. Kdyz to bude az za par let, tak se mozna situace vykristalizuje i s tema hybridama, mozna PHEV, uvidim podle aktualni nabidky. Kdybych musel ted, asi bych sel znova do nejakeho dieselu. Par se jich stale vyrabi, snazim se sledovat jak na tom se spolehlivosti jsou.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Auta členů“