Ale netuším, proč považuješ HEV za nepoužitelnou technologii, to by mě zajímalo
Pískověbílý Tuky
Moderátor: Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11791
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Pískověbílý Tuky
Ne, nemyslím. Full-hybrid je HEV, tedy to, co proslavila TOYOTA. Má baterku kolem 1-2 kWh a celé se to o sebe stará samo. PHEV, tedy plug-in hybrid, který má baterku přes 10 kWh, dá se nabít externě a je mým favoritem, jsem na mysli neměl.
Ale netuším, proč považuješ HEV za nepoužitelnou technologii, to by mě zajímalo
.
Ale netuším, proč považuješ HEV za nepoužitelnou technologii, to by mě zajímalo
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20668
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pískověbílý Tuky
Když už by to musel být hybrid, tož ať na tu elektřinu i pár desítek kilometrů v kuse ujede, nejen na ni "poskakuje".
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Pískověbílý Tuky
No celkem Axela chápu. Zrovna jsem na Krétě a mám tu půjčené auto, teda měl jsem, malou mrdku Fiat 500 hybrid. Motor je litrový tříválec atmo bez přímého vstřikování a má pomocný starter-generator. Pod sedadlem je malá lithiová baterie. Za ty 4 dny a 520 km najetých po ostrově musím říct, že moc nechápu smysl tohoto spojení, krom teda klidu v duši úředníka EU. V podstatě se baterie pri prvním kopci dolů nabije a v polovině stoupání, kdy motoru pomáhá generator ji dojde šťáva. Takže za mne, buď pořádný full hybrid, nebo pro někoho, kdo může nabíjet plug-in, nebo teda MHEV, ale nejlepší by už asi bylo plně elektrické auto ,zase dle osobních možností každého. No anebo čistý benzín, bez jakekoliv elektrifikace.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11791
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Pískověbílý Tuky
Jenže v tom FIATu není full-hybridní technologie, ale pouze mHEV - tedy totéž co
používá v i30 a Tucsonu. Je to jen 48V technologie s pidi baterkou a slabým elektromotorem. Má to jen pomáhat s rozjezdy a turbodírou. Ovšem Stellantis na tomhle systému tvrdě maká a v poslední evoluci se schopnostem HEV hodně přiblížili
.
Full-hybridy s dostatečně objemnou atmosférou jsou neuvěřitelně efektivní a přitom odolné - TOYOTA Corolla Cross s dvoulitrem nebo RAV4 či Kuga s 2,5 litrem.
Mě osobně se líbí řešení Nissanu, kde kola pohání výhradně elektromotor a spalovák je jen elektrocentrála
- škoda, že nedělají velkou baterku v PHEV.
Řešení Hondy je taky moc dobrý.
Nemít FVE, tak jsou pro mě HEV Fordu, Nissanu a Hondy jednoznačně na seznamu aut k vyzkoušení
.
Full-hybridy s dostatečně objemnou atmosférou jsou neuvěřitelně efektivní a přitom odolné - TOYOTA Corolla Cross s dvoulitrem nebo RAV4 či Kuga s 2,5 litrem.
Mě osobně se líbí řešení Nissanu, kde kola pohání výhradně elektromotor a spalovák je jen elektrocentrála
Řešení Hondy je taky moc dobrý.
Nemít FVE, tak jsou pro mě HEV Fordu, Nissanu a Hondy jednoznačně na seznamu aut k vyzkoušení
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
Re: Pískověbílý Tuky
Na efektívne využitie PHEV je potrebný dosť špecifický režim použitia inak je to len citeľne drahšie HEV.
Klasický HEV je podstatne univerzálnejšie riešenie... pokiaľ to jazdí viac ako "jednotky km" v rámci jednej jazdy, tak to v princípe dokáže:
- v meste zrekuperovať prakticky všetku energiu, ktorú by inak spálili brzdy
- na okreske to dokáže prevádzkovať spaľovací motor vo svojom ekonomickom optime (poháňa kolesá + dobíja baterku), pričom ho cyklicky vypína a auto ide na baterku.
- na diaľnici zase spaľovák v atkinsonovom cykle majiteľa určite nezožerie a na predbiehanie si to vždy dokáže odložiť čo to aj do baterky.. aby auto išlo za plynom
Vyššie popísané patrí ale pre iné značky - Toyota/Ford/Honda/Nissan...
Aktuálne hybridy
, takto dokonale spravené nie sú...
Klasický HEV je podstatne univerzálnejšie riešenie... pokiaľ to jazdí viac ako "jednotky km" v rámci jednej jazdy, tak to v princípe dokáže:
- v meste zrekuperovať prakticky všetku energiu, ktorú by inak spálili brzdy
- na okreske to dokáže prevádzkovať spaľovací motor vo svojom ekonomickom optime (poháňa kolesá + dobíja baterku), pričom ho cyklicky vypína a auto ide na baterku.
- na diaľnici zase spaľovák v atkinsonovom cykle majiteľa určite nezožerie a na predbiehanie si to vždy dokáže odložiť čo to aj do baterky.. aby auto išlo za plynom
Vyššie popísané patrí ale pre iné značky - Toyota/Ford/Honda/Nissan...
Aktuálne hybridy
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11791
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Pískověbílý Tuky
Myslíš můj režim? Denně 60 - 80 km a v noci zase nabít ze svého sluníčka?
A o víkendech trasy nad 300 km, kdy se vyblbne spalovák
.
A o víkendech trasy nad 300 km, kdy se vyblbne spalovák
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
Re: Pískověbílý Tuky
@Axel.Foley laka nas to tam, jen s manzelkou mame radi teplo a slunicko, tak jsme zatim nenabrali dost odvahy na to abychom vyrazli na sever za zimou a tmou
(s nadsazkou). Mimochodem, kdyz uz jsme u toho, predpokladam ze v lete jsou i tam prijemne teploty, ale jak to je s destem pocas leta? Je to tak 50/50 ze mi polovinu dovolene proprsi? nebo je i tam v lete relativne stabilni (hezke) pocasi?
Jeste by mne zajimalo jak resis pripadne problemy s autem? Mas nejake "lepsi" pojisteni? (ja si platim Autocare premium, kde je i "odtah" domu, resp nahradni vozidlo atd...).
Nove auto - odpovidam i na prispevky ostatnich: ten hybdrid taky nema uplne malo soucastek... takze co do poruchovosti nevim nevim, mozna ukaze az cas (kdy budou soucasne hybdridy starsi), ale mozna nebude pravdepodobnost poruchy (a mozna i celkova nakladnost oprav) zas tak vzdalena dieselu. Kdyz navi nafta prinese urcity "bonus" ve forme uspory paliva (v pripade hlavniho pouziti - dalnice), takze bude z ceho platit
.
V mem pripade (cca 60-70% dalnic, cca 20-30% mimo mesto a max 5% mesto) mi stale dava vyznam i nafta. Na dalnici (muj nazor) mi hybrid pomuze skutecne minimalne. U mne to bude asi tak, ze podle toho KDY budu muset kupovat dalsi auto, se rozhodnu. Kdyz to bude az za par let, tak se mozna situace vykristalizuje i s tema hybridama, mozna PHEV, uvidim podle aktualni nabidky. Kdybych musel ted, asi bych sel znova do nejakeho dieselu. Par se jich stale vyrabi, snazim se sledovat jak na tom se spolehlivosti jsou.
Jeste by mne zajimalo jak resis pripadne problemy s autem? Mas nejake "lepsi" pojisteni? (ja si platim Autocare premium, kde je i "odtah" domu, resp nahradni vozidlo atd...).
Nove auto - odpovidam i na prispevky ostatnich: ten hybdrid taky nema uplne malo soucastek... takze co do poruchovosti nevim nevim, mozna ukaze az cas (kdy budou soucasne hybdridy starsi), ale mozna nebude pravdepodobnost poruchy (a mozna i celkova nakladnost oprav) zas tak vzdalena dieselu. Kdyz navi nafta prinese urcity "bonus" ve forme uspory paliva (v pripade hlavniho pouziti - dalnice), takze bude z ceho platit
V mem pripade (cca 60-70% dalnic, cca 20-30% mimo mesto a max 5% mesto) mi stale dava vyznam i nafta. Na dalnici (muj nazor) mi hybrid pomuze skutecne minimalne. U mne to bude asi tak, ze podle toho KDY budu muset kupovat dalsi auto, se rozhodnu. Kdyz to bude az za par let, tak se mozna situace vykristalizuje i s tema hybridama, mozna PHEV, uvidim podle aktualni nabidky. Kdybych musel ted, asi bych sel znova do nejakeho dieselu. Par se jich stale vyrabi, snazim se sledovat jak na tom se spolehlivosti jsou.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20668
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pískověbílý Tuky
V létě si na severu moc tmy neužiješ, zato je "poctivá, která se dá i krájet"
Ráno kolem půl čtvrté už začíná svítat a ještě o půl jedenácté v noci bývá světlo. Když nejsou mraky. A čím víc na sever, tím jsou noci kratší. Za Polárním kruhem máš v určitém období šero i o půlnoci. Co se teplot a celkově počasí týče, záleží, jak se vydaří rok. Letos nám propršelo jeden celý den z jedenácti, pak třeba sprchlo v noci nebo část dne. Minulý rok mi pršelo nebo mžilo 3 dny ze 14. Teploty přes den, dle počasí, 15°C - 25°C. Musíš počítat s oblečením jak na teplé dny, tak na ty chladnější, a pamatovat i na déšť. Na druhou stranu, když dobře zaprší, vodopády a řeky mají víc vody a víc uchvátí.
Pojištění si příplácím, a to jak zdravotní, tak i pro auto. Autocare Premium, jak píšeš.
Zda se rozhodneš jet do Skandinávie trajektem nebo přes mosty (Middlefart, Storebaelt, Oresund), obě cesty mají pozitiva i negativa. Každopádně stojí za vyzkoušení.
Jo, a specifikum je tankování
24/7 kdekoliv. Mnohdy uprostřed ničeho stojí stojan nebo dva
každý s platebním terminálem. Limitem je pouze stav financí na účtu. Natankuješ i přesto, že všechny benzínky jsou v noci zamčené a zavřené.
Rovněž často uprostřed lesa (a nejen tam) natrefíš na radary
Ve Švédsku značené
v Norsku pouze někdy.
Pojištění si příplácím, a to jak zdravotní, tak i pro auto. Autocare Premium, jak píšeš.
Zda se rozhodneš jet do Skandinávie trajektem nebo přes mosty (Middlefart, Storebaelt, Oresund), obě cesty mají pozitiva i negativa. Každopádně stojí za vyzkoušení.
Jo, a specifikum je tankování
Rovněž často uprostřed lesa (a nejen tam) natrefíš na radary
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Pískověbílý Tuky
Jak je to tam s hotovosti? Je to pokrokova zeme, predpokladam ze 90 procent se plati kartou 
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20668
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pískověbílý Tuky
Každý nákup Ti automaticky datlují do platebního terminálu a hodně se diví, když platíš hotově. Jsou už i místa (i kavárny), kde hotově nezaplatíš. Na samoobslužných benzínkách a v noci na všech bez karty také nenatankuješ, viz výše. A na těch obslužných (přes den) musíš jít dovnitř, říct že platíš hotově a až pak ti pustí palivo. Navíc u nich funguje tzv. Swish, což je okamžitá platba přes QR-kód. Musíš mít ale švédskou platební kartu. Takhle jsme letos kupovali chléb v jedenáct v noci
To samé cesta trajektem - na některých lze platit za jídlo a pití hotově i kartou, na některých již jen kartou. Liší se to i u stejné společnosti.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8598
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískověbílý Tuky
ja som svojho casu narazil na stret svetov na prievoze pre pesich v Bergene/Bryggene - borec proste nebral hotovost. Povedal, ze s tym mal tolko starosti ze presiel uplne na platbu bud kartou alebo QR kodom. A to bola lodka dlha asi 6m. A ouha, ono to ide. Bez revu a vyhovoriek ako v nasich koncinach (vid stankari a pod). Som zvedavy ako sa podari Albancom prechod na bezhotovost
tam to bude vyzva
inak odbocka (snad Axel prepaci) - sme v nejakej ritke pri Cartagene (spanielsko) na pobrezi (Porto Mazarron) a jednak, ze tu kafe stoji euro druhak obsluha vobec nema problem s platbou kartou aj u takychto sum.
inak odbocka (snad Axel prepaci) - sme v nejakej ritke pri Cartagene (spanielsko) na pobrezi (Porto Mazarron) a jednak, ze tu kafe stoji euro druhak obsluha vobec nema problem s platbou kartou aj u takychto sum.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20668
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pískověbílý Tuky
V zahraničí (a nemyslím tím SR) s platbou kartou obvykle problém není ani u položek za pár drobných, ačkoliv jsou místa, kde raději zaplatím hotově (třeba minulý rok v Itálii v malé rodinné restauraci, kde jsem za dvě výborné kávy, colu a čerstvě ušlehanou šlehačku nechal s eurovým spropitným 7!!! éček
). A když už jsme u toho kafe a cen - smutné je také zjištění, že kafe v Itálii 3000 metrů nad mořem je levnější než kdekoliv v ČR / SR. O našich (vel)horách nemluvě 
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Pískověbílý Tuky
Asi vsichni vime, proc se ty karty tady neberou. Seversky model se mi libi. Moje deti uz ani platebni kartu nenosi, natoz hotovost, staci mobil a resi tim vse.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20668
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pískověbílý Tuky
Ještě k té Itálii výše - myšleno bylo opravdu skvělá cena
Připletl se mi tam nesprávný smajlík.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Pískověbílý Tuky
Káva ja Taliansku všade dobrá a ceny úplne inde ako u nás či nebodaj v Rakúsku.
Rakúsko dialničné odpočívadlo,dvojité espresso do 5euro,Taliansku cca.2,5 euro.O chuti pomlčím.
Rakúsko dialničné odpočívadlo,dvojité espresso do 5euro,Taliansku cca.2,5 euro.O chuti pomlčím.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....