Klepanie od riadenia

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
robotron
**
Příspěvky: 178
Registrován: 13 lis 2009, 20:15
Bydliště: Prievidza

Klepanie od riadenia

Příspěvek od robotron »

Príspevky na starú i30 sem už síce takmer nikto nedáva, ale možno to niekomu pomôže.
Pri 168000 km začalo niečo búchať na náprave. Zistilo sa, že búchanie ide z riadenia. Takže sa vymenili čapy tyče riadenia. Nepomohlo.
Vymenili sa teda aj axiálne čapy. Nepomohlo.

Takže vraj treba vymeniť celé riadenie. To ma už ale nas..rdilo a začal som zisťovať, ako to vyriešiť bez výmeny riadenia, ktoré stojí minimálne 150 Eur.

Celý postup v servise bol naprd - stačilo iba odpojiť tyče riadenia a na zdviháku ručne zatriasť za axiálne čapy. Ak je vôľa na pravej strane, je v prdeli plastové púzdro za 13 eur. Výmena je jednoduchá, ale treba zdemontovať riadenie z auta.
Ak je vôľa na vodičovej strane (čo bol môj prípad), je vôľa v prevodovke riadenia, ktorá sa dá JEDNODUCHO nastaviť. Avšak toto nie je nikde uvedené, ani v stupídnom akože dielenskom manuáli, ktorý neskutočne dementným spôsobom zjednodušuje väčšinu pracovných postupov, takže sa podľa neho nedá normálne postupovať.

Dal som si teda zdemontovať riadenie, otáčaním nastavovacej skrutky (yoke plug) sa dá vôľa zmenšiť (prípadne aj zväčšiť). Ak by bola vôľa aj pri úplnom dotiahnutí príliš veľká, treba skrutku vyskrutkovať, vybrať pružinu a nejakou pásovinou otočiť excentrom doprava alebo doľava (v obidvoch krajných polohách bude minimálna, resp. nulová vôľa). Neodporúčam nastaviť nulovú vôľu, lebo pri následnom zaskrutkovaní nastavovacej skrutky nepôjde riadením otáčať, resp. by musela byť skrutka príliš povolená a závitové púzdro bude trčať zo skrine riadenia. Puzdro odporúčam zalepiť Loctitom (od výroby bola v závite nejaká šedá hmota). Pôvodná poloha nastavovacej skrutky je od výroby označená žltou farbou.

Skontrolovanie vôle prevodovky riadenia je jednoduché (riadenie musí byť uchytené vo zveráku). Tyč riadenia treba vysunúť cca 8 cm doľava a rukou ňou zatriasť. Nesmie tam byť žiadna vôla - nebude to klepať. Zároveň sa musí dať tyč bez väčšej námahy posúvať doprava/doľava, resp. posun tyče musí byť možný aj pri otáčaní pastorka riadenia prstami.

Po tomto skutočne "masívnom" zásahu riadenie funguje bez búchania a ušetril som peniaze za úplne zbytočné nové riadenie. Je tiež možné, že vôľa v prevodovke riadenia sa dá nastaviť aj priamo na aute. Zavadzia ale stabilizátor, ktorý by možno stačilo na jednej strane uvoľniť (3 skrutky) a potom by sa ku skrutke riadenia dalo asi dostať.
11/2009 Hyundai i30 1.4 COMFORT ESP Sport, vivid blue
04/2009 Hyundai i20 1.4. Comfort
05/1996 Hyundai Accent 1.5, dark green
Reklama
 

Uživatelský avatar
robotron
**
Příspěvky: 178
Registrován: 13 lis 2009, 20:15
Bydliště: Prievidza

Fotky k nastaveniu riadenia

Příspěvek od robotron »

skrutka.jpg
skrutka.jpg (230.99 KiB) Zobrazeno 80 x
excenter.jpg
excenter.jpg (90.58 KiB) Zobrazeno 80 x
11/2009 Hyundai i30 1.4 COMFORT ESP Sport, vivid blue
04/2009 Hyundai i20 1.4. Comfort
05/1996 Hyundai Accent 1.5, dark green
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1634
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Klepanie od riadenia

Příspěvek od oltcitak »

Veľmi hodnotný prispevok =D>
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20625
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Klepanie od riadenia

Příspěvek od Axel.Foley »

robotron: Skvěle popsáno =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Odpovědět

Zpět na „i30 Podvozek a řízení“