úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 589
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Vysous »

Ok. Tak já se jdu radši teleportovat do jinýho vlákna, tady tuhle diskuzi nezvládnu :mrgreen:
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Reklama
 

sud
**
Příspěvky: 246
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od sud »

Durino píše: 14 říj 2025, 13:38 A uz idu dotknute ega po mne... Preco to automobilky nepouzivaju? Zeby preto, lebo "vyskoleni inzinieri" o tom nemaju ani tusenia, lebo ich to (obmedzena) skola nenaucila? Ja som si nieco nielen precital, ale aj vyskusal a v tom je rozdiel. Neteoretizoval som od klavesnice, ako nieco nemoze ist, ale som skusal to, co niekto vyskusal predomnou. Inak, ked uz hovorime o tej fyzike (vyucovanej na skolach), nevsimol som si, zeby sa na hodinach preberala napriklad volna energia (energia nuloveho bodu) a jej vyuzitie, "antigravitacia", telekineza, levitacia (bytosti). Vsetko z toho moze vyvolat pohyb a fyzika by to predsa mala vysvetlit. Tak preco sa to neriesi? Lebo o tom (oficialna) fyzika nema (oficialne) tusenia? Lebo by sa muselo zabrdnut do duchovnej podstaty sveta? A to predsa prevazne materialisticka veda/spolocnost nemoze pripustit. Clovek ani nevie, kto v skutocnosti je, iba si nieco o sebe mysli a pracuje z nizsej urovne vedomia (ego). Ako vedomie vo forme, si pozorovatel a tvorca zaroven (pozorovanim ovplyvnis vysledok). Pri tomto uz by to zrazu nebola primitivna fyzika. Vsetko je (energeticky/informacne) prepojene, neexistuje oddeleny system, "zijeme" v "simulacii" (sne) vedomia a clovek v ego separacii (vnimanie sa oddelene od vsetkeho). Takze este stale sa neda postavit stroj s "vecnym" pohybom, ked je vsetko a vsade energia? Este stale si myslis, ze vies vsetko a ze co ta oficialna fyzika nauci, je "svaty gral"? Ale o to ide, verit oficialnej fyzike... Hovori sa tomu kontrola nizsej mysle. A potom sa tu bude niekto vysmievat, alebo krutit hlavou len kvoli tomu, ze je obmedzeny (a ani o tom nevie) a nevidi viac cez svoje vlastne ego filtre. Posmievanie sa je len zviditelnenie vlastneho obmedzenia a ukazka urovne vedomia, z ktorej fungujes. Takze ano, su veci, ktore oficialna fyzika nevysvetli (alebo zatajuje) a aj tak funguju.
dnes si asi neoctoval co? tak sup sup lebo dnesna predpoved chemtrails je vysoka, uz prilietavaju z praveho okraja nasej plochej Zeme so Sorosom na palube
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9379
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od idam.i »

Telekinéza,levitácia... #-o
Načo vlastne máš auto od tých blbých inžinierov keď to všetko funguje ? [-o<
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
ToMa
*
Příspěvky: 65
Registrován: 09 dub 2022, 10:29

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od ToMa »

Durino píše: 14 říj 2025, 09:37 A podla coho "sudis", ze je to nezmysel? Co takto ucta a respekt k niecomu, comu nerozumies? Skusal si to? To je presne problem obmedzeneho cloveka, ze si mysli (zo svojho obmedzeneho ega), ze vsetko vie, alebo, co mu "nesedi" do "naucenej krabicky", tak to neexistuje, pripadne na to utoci, alebo to zosmiesnuje. Az ked to sam vyskusas, mozes sa vyjadrovat. A aj keby to nebolo velmi postrehnutelne na 5 autach a na 2 autach to postrehnutelne bude, nemozes vseobecne povedat, ze to nefunguje. A nezacni tu prosim pisat o nejakom placebu, ako je to zvycajne pri takychto nazoroch. Budem konkretny k motoru 1,4, kedze tato tema sa ho tyka.
Pri I30 1. generacie s motorom 1,4 80kW sa niekedy hovori, ze "Kde su tie kone?". Tak prave tam len s upravou UF5-2 a BAC coils sme tie kone "prebudili". Mozno to bol idealny adept na tieto upravy, lebo to auto to velmi zmenilo. A nehovoril to len majitel toho auta, ale aj ini ludia, co sa s nim viezli (pripadalo im to auto vykonnejsie, ako "oficialne" je). A najlepsie na celej veci je to, ze su to upravy za par Euro. Len treba "naucene krabicky" nechat tak a neriesit ich. V konecnom dosledku nejde o to, kolko koni to prida (alebo len "prebudi" tie "spiace kone"), ale o to, ze to majitelovi auta robi radost, ked vidi, ako mu auto "ozilo". Mimochodom, to auto malo v auguste najazdenych 256tis km a stale jazdi dalej.
Můžete mi vysvětlit, jak to UF5-2 nebo BAC coils vlastně funguje? Jako úplně omezený a indoktrinovaný člověk (mám z fyziky státnice, takže dle vás musím být zavřený do krabice, že z ní nevidím ven). Skutečně by mě to zajímalo, na jakém principu to funguje. Veškeré podklady na internetu jsou pouze ezoterické povídání a nepopisují mechanizmus, kterým to funguje.

Teď vážně, máte hodnoty z brzdy před a po změně nebo je to klasická úprava, kdy nikdo neví co se udělalo a jaké jsou změny a jenom protože víte, že úprava proběhla, tak máte pocit že to jede lépe? Pokud nemáte čísla, tak přestaňte laskavě ostatní osočovat z omezenosti.

Pokud budu akceptovat váš názor, že inženýři v automobilce jsou omezení, tak se zamyslete nad jednou věcí: tito inženýři jsou lidé jako my. Většinou chytřejší jak průměrný člověk, ale v průměru jsou to normální lidi. I oni čtou na internetu a třeba i toto fórům. Myslíte si, že někdo kdo vyvíjí motory by si to po přečtení vašich textů alespoň nezkusil? A z vlastní zkušenosti vím, že se na autech testuje úplně všechno. Co když je to tak, že už před mnoha a mnoha lety, když tyto "vylepšení" někdo vymyslel, to inženýři zkusili a výsledek byl nula? A na rozdíl od vás mají techniku a vybavení, že to jsou schopni změřit velmi exaktně.
I30N Fastback DCT 2023
Durino
**
Příspěvky: 235
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Durino »

idam.i píše: 14 říj 2025, 19:07 Telekinéza,levitácia... #-o
Načo vlastne máš auto od tých blbých inžinierov keď to všetko funguje ? [-o<
Nenapisal som "blbi inzinieri" (sam mam VS technickeho smeru). Len tiez nevedia vsetko. Tak, ako aj fyzika ako vedna disciplina nevysvetli vsetko (mozno postupne, co nevie dnes, o par rokov mozno bude vediet). Vid priklady, ktore som uviedol. (Ale, ak vysvetli, rad sa poucim...) Pretoze rozum/logika nedokaze vysvetlit vsetko, niekedy potrebujes na to iny pristup - duchovno (intuiciu, vyssi nahlad, nacitenie). Preto treba mat respekt aj pred vecami, ktorym nerozumieme a hned to neodsudzovat. Za dalsie, skolsky system je nastaveny tak, aby sa riesilo len to, co je "povolene" vediet. Z dovodov mocenskych, vojenskych a kontroly. Cela nizka uroven vedomia ludstva je totiz zalozena na strachu, kontrole, nedostatku, manipulacii a kompenzacii si niecoho navzajom.
Som rad, ze technici a inzinieri vyvinuli auta, ktore aj ja pouzivam na dopravu.
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 927
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od mozecek »

V 90tych letech se prodaval ECO-FLOW, byl to takovy valecek ze dvou pulek ve kterem byly magnety, dve pulky obejmuly prave palivovou hadici a zajistily se k sobe dratenym klipsem. Samozrejme to bylo popisovane jako ze to vymysleli v NASA apod .. ocividne se to nejak neujalo. Technicky vzato aspon ten magnet mohl nejaky zazrak delat, treba "usmernovat molekuly". Samotny BAC coil nemuze delat ani toto. Kdyz budu moc fantazirovat tak jedna civka muze zachytit energii, a druha by ji negovala, ale nejake kombinace 13 a 7 zavitu pro naftu a 2x 13 zavitu pro benzin zabiji i takovouto teorii. To uz by bylo efektivnejsi to udelat co nejdelsi pro lepsi vysledek. Proste pitomost .. a to rikam jako clovek co energeticka pole vnima (jsem ten blbec co obcas chodi s virgulema).
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Durino
**
Příspěvky: 235
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Durino »

ToMa píše: 14 říj 2025, 20:54
Durino píše: 14 říj 2025, 09:37 A podla coho "sudis", ze je to nezmysel? Co takto ucta a respekt k niecomu, comu nerozumies? Skusal si to? To je presne problem obmedzeneho cloveka, ze si mysli (zo svojho obmedzeneho ega), ze vsetko vie, alebo, co mu "nesedi" do "naucenej krabicky", tak to neexistuje, pripadne na to utoci, alebo to zosmiesnuje. Az ked to sam vyskusas, mozes sa vyjadrovat. A aj keby to nebolo velmi postrehnutelne na 5 autach a na 2 autach to postrehnutelne bude, nemozes vseobecne povedat, ze to nefunguje. A nezacni tu prosim pisat o nejakom placebu, ako je to zvycajne pri takychto nazoroch. Budem konkretny k motoru 1,4, kedze tato tema sa ho tyka.
Pri I30 1. generacie s motorom 1,4 80kW sa niekedy hovori, ze "Kde su tie kone?". Tak prave tam len s upravou UF5-2 a BAC coils sme tie kone "prebudili". Mozno to bol idealny adept na tieto upravy, lebo to auto to velmi zmenilo. A nehovoril to len majitel toho auta, ale aj ini ludia, co sa s nim viezli (pripadalo im to auto vykonnejsie, ako "oficialne" je). A najlepsie na celej veci je to, ze su to upravy za par Euro. Len treba "naucene krabicky" nechat tak a neriesit ich. V konecnom dosledku nejde o to, kolko koni to prida (alebo len "prebudi" tie "spiace kone"), ale o to, ze to majitelovi auta robi radost, ked vidi, ako mu auto "ozilo". Mimochodom, to auto malo v auguste najazdenych 256tis km a stale jazdi dalej.
Můžete mi vysvětlit, jak to UF5-2 nebo BAC coils vlastně funguje? Jako úplně omezený a indoktrinovaný člověk (mám z fyziky státnice, takže dle vás musím být zavřený do krabice, že z ní nevidím ven). Skutečně by mě to zajímalo, na jakém principu to funguje. Veškeré podklady na internetu jsou pouze ezoterické povídání a nepopisují mechanizmus, kterým to funguje.

Teď vážně, máte hodnoty z brzdy před a po změně nebo je to klasická úprava, kdy nikdo neví co se udělalo a jaké jsou změny a jenom protože víte, že úprava proběhla, tak máte pocit že to jede lépe? Pokud nemáte čísla, tak přestaňte laskavě ostatní osočovat z omezenosti.

Pokud budu akceptovat váš názor, že inženýři v automobilce jsou omezení, tak se zamyslete nad jednou věcí: tito inženýři jsou lidé jako my. Většinou chytřejší jak průměrný člověk, ale v průměru jsou to normální lidi. I oni čtou na internetu a třeba i toto fórům. Myslíte si, že někdo kdo vyvíjí motory by si to po přečtení vašich textů alespoň nezkusil? A z vlastní zkušenosti vím, že se na autech testuje úplně všechno. Co když je to tak, že už před mnoha a mnoha lety, když tyto "vylepšení" někdo vymyslel, to inženýři zkusili a výsledek byl nula? A na rozdíl od vás mají techniku a vybavení, že to jsou schopni změřit velmi exaktně.
Nemusite byt automaticky "zavreny v krabici", ale zvacsa to tak je, hlavne pri logickom/technickom mysleni. Jedna sa totiz o uroven vedomia jedinca, z ktorej funguje. A u cloveka je to vacsinou nizka uroven (ego - nizsie ja), pokial duchovne nevzostupi. A cez to ego vnima svet cez svoje vlastne filtre a obmedzenia. Vidi svet dualne a vnima sa oddeleny od vsetkeho, zivot je boj a konkurencia. Cize to "obmedzenie" nie je urazka, ani osocovanie, je to holy fakt. Je to jednoducho uroven, z ktorej jedinec vnima. Ale da sa dosiahnut stav nad uroven ega, ide to duchovnou cestou. Cize, kazdy s tym vie nieco urobit, stav nie je fixny. Je to ale o slobodnej volbe. Ak ste otvoreny novym a nevyskusanym veciam, automaticky z "krabice" vychadzate. Ak ale okamzite odmietate nieco, o com nic neviete, ostavate v "krabici".
Ako UF5-2 a BAC coils presne funguje, neviem, treba sa obratit na autorov tychto projektov. A v podstate ma to ani nezaujima, tomuto som sa venoval pred rokmi a teraz uz len vyuzivam ucinky. Ja som len uspesny replikator a uzivatel. Tak, ako ani vacsina zien do hlbky nevie, ako funguje napriklad auto, TV, susicka, ale ho len pouziva. Ze to "nieco robi" ale viem. Overenie? Pohlad ako na "ciernu skrinku" - mam ju tam - vidim nejaky vysledok, dam ju prec, vidim iny vysledok, vratim ju spat, vidim opat prvy vysledok. UF5-2 bude nejako upravovat vzduch, BAC coils budu nejako upravovat strukturu paliva (funguje to aj na vodu). Dobre je, ze sa jedna o plne pasivne zariadenia bez (viditelneho) vonkajsieho napajania v cene Eura. Vo vysledku je to potom lepsie horenie zmesi, nizsie emisie a zvyseny vykon (vyuzitie paliva na maximum) - to je to navysenie vykonu a u kazdeho motora to moze byt ine. Na tej I30 prvej generacie sa to prejavovalo vyrazne. Rovnako aj na inom benzine, aj na dizli. Mal som viac ludi v okoli, ktori mi potvrdili ucinky - niekde usporu paliva (napriklad zvyseny dojazd na dizli az o 150km), niekde zvyseny vykon. Ja nepotrebujem merania, brzdy, tabulky. Mne staci, ze vidim, ze to "nieco robi". A ze inzinieri sleduju fora a skusaju nove veci? No neviem, pri obmedzenosti niektorych som mal pocit, ze na mna utocili ako osy, ked som im v dobrej viere "predstavil" tieto veci. Vacsinou som sa stretol s okamzitym odsudenim - "ved to predsa nemoze fungovat" (ale obmedzena fyzika tiez nevie vsetko), ale ked som navrhol, aby si to za par Euro vyskusali sami, tak ochotny nebol v podstate nikto. Mozno jeden-dvaja ludia. "Kazdy" bol len mudry od klavesnice - typicky obmedzeny ego pristup - "co mi nesedi do naucenej krabicky, to neexistuje".
Durino
**
Příspěvky: 235
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Durino »

mozecek píše: 14 říj 2025, 21:50 V 90tych letech se prodaval ECO-FLOW, byl to takovy valecek ze dvou pulek ve kterem byly magnety, dve pulky obejmuly prave palivovou hadici a zajistily se k sobe dratenym klipsem. Samozrejme to bylo popisovane jako ze to vymysleli v NASA apod .. ocividne se to nejak neujalo. Technicky vzato aspon ten magnet mohl nejaky zazrak delat, treba "usmernovat molekuly". Samotny BAC coil nemuze delat ani toto. Kdyz budu moc fantazirovat tak jedna civka muze zachytit energii, a druha by ji negovala, ale nejake kombinace 13 a 7 zavitu pro naftu a 2x 13 zavitu pro benzin zabiji i takovouto teorii. To uz by bylo efektivnejsi to udelat co nejdelsi pro lepsi vysledek. Proste pitomost .. a to rikam jako clovek co energeticka pole vnima (jsem ten blbec co obcas chodi s virgulema).
Ked chodis s virgulami, nie si v ziadnom pripade "blbec". Ak vnimas energie, je to len dobre. Ale nie je vnimanie ako vnimanie. Pri UF5-2 som cital, ze jeden senzitivny jedinec (tusim zena) vraj citil energiu z UF5-2, ked ho drzal v ruke, hoci nevedel, co to v ruke ma za zariadenie. Pri BAC ide o tu pretekajucu kvapalinu, robi to nieco ako s palivom, tak aj s vodou, mam odskusane obe.
Uživatelský avatar
Minko
****
Příspěvky: 1076
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Minko »

Durino píše: 14 říj 2025, 22:11
ToMa píše: 14 říj 2025, 20:54
Durino píše: 14 říj 2025, 09:37 A podla coho "sudis", ze je to nezmysel? Co takto ucta a respekt k niecomu, comu nerozumies? Skusal si to? To je presne problem obmedzeneho cloveka, ze si mysli (zo svojho obmedzeneho ega), ze vsetko vie, alebo, co mu "nesedi" do "naucenej krabicky", tak to neexistuje, pripadne na to utoci, alebo to zosmiesnuje. Az ked to sam vyskusas, mozes sa vyjadrovat. A aj keby to nebolo velmi postrehnutelne na 5 autach a na 2 autach to postrehnutelne bude, nemozes vseobecne povedat, ze to nefunguje. A nezacni tu prosim pisat o nejakom placebu, ako je to zvycajne pri takychto nazoroch. Budem konkretny k motoru 1,4, kedze tato tema sa ho tyka.
Pri I30 1. generacie s motorom 1,4 80kW sa niekedy hovori, ze "Kde su tie kone?". Tak prave tam len s upravou UF5-2 a BAC coils sme tie kone "prebudili". Mozno to bol idealny adept na tieto upravy, lebo to auto to velmi zmenilo. A nehovoril to len majitel toho auta, ale aj ini ludia, co sa s nim viezli (pripadalo im to auto vykonnejsie, ako "oficialne" je). A najlepsie na celej veci je to, ze su to upravy za par Euro. Len treba "naucene krabicky" nechat tak a neriesit ich. V konecnom dosledku nejde o to, kolko koni to prida (alebo len "prebudi" tie "spiace kone"), ale o to, ze to majitelovi auta robi radost, ked vidi, ako mu auto "ozilo". Mimochodom, to auto malo v auguste najazdenych 256tis km a stale jazdi dalej.
Můžete mi vysvětlit, jak to UF5-2 nebo BAC coils vlastně funguje? Jako úplně omezený a indoktrinovaný člověk (mám z fyziky státnice, takže dle vás musím být zavřený do krabice, že z ní nevidím ven). Skutečně by mě to zajímalo, na jakém principu to funguje. Veškeré podklady na internetu jsou pouze ezoterické povídání a nepopisují mechanizmus, kterým to funguje.

Teď vážně, máte hodnoty z brzdy před a po změně nebo je to klasická úprava, kdy nikdo neví co se udělalo a jaké jsou změny a jenom protože víte, že úprava proběhla, tak máte pocit že to jede lépe? Pokud nemáte čísla, tak přestaňte laskavě ostatní osočovat z omezenosti.

Pokud budu akceptovat váš názor, že inženýři v automobilce jsou omezení, tak se zamyslete nad jednou věcí: tito inženýři jsou lidé jako my. Většinou chytřejší jak průměrný člověk, ale v průměru jsou to normální lidi. I oni čtou na internetu a třeba i toto fórům. Myslíte si, že někdo kdo vyvíjí motory by si to po přečtení vašich textů alespoň nezkusil? A z vlastní zkušenosti vím, že se na autech testuje úplně všechno. Co když je to tak, že už před mnoha a mnoha lety, když tyto "vylepšení" někdo vymyslel, to inženýři zkusili a výsledek byl nula? A na rozdíl od vás mají techniku a vybavení, že to jsou schopni změřit velmi exaktně.
Nemusite byt automaticky "zavreny v krabici", ale zvacsa to tak je, hlavne pri logickom/technickom mysleni. Jedna sa totiz o uroven vedomia jedinca, z ktorej funguje. A u cloveka je to vacsinou nizka uroven (ego - nizsie ja), pokial duchovne nevzostupi. A cez to ego vnima svet cez svoje vlastne filtre a obmedzenia. Vidi svet dualne a vnima sa oddeleny od vsetkeho, zivot je boj a konkurencia. Cize to "obmedzenie" nie je urazka, ani osocovanie, je to holy fakt. Je to jednoducho uroven, z ktorej jedinec vnima. Ale da sa dosiahnut stav nad uroven ega, ide to duchovnou cestou. Cize, kazdy s tym vie nieco urobit, stav nie je fixny. Je to ale o slobodnej volbe. Ak ste otvoreny novym a nevyskusanym veciam, automaticky z "krabice" vychadzate. Ak ale okamzite odmietate nieco, o com nic neviete, ostavate v "krabici".
Ako UF5-2 a BAC coils presne funguje, neviem, treba sa obratit na autorov tychto projektov. A v podstate ma to ani nezaujima, tomuto som sa venoval pred rokmi a teraz uz len vyuzivam ucinky. Ja som len uspesny replikator a uzivatel. Tak, ako ani vacsina zien do hlbky nevie, ako funguje napriklad auto, TV, susicka, ale ho len pouziva. Ze to "nieco robi" ale viem. Overenie? Pohlad ako na "ciernu skrinku" - mam ju tam - vidim nejaky vysledok, dam ju prec, vidim iny vysledok, vratim ju spat, vidim opat prvy vysledok. UF5-2 bude nejako upravovat vzduch, BAC coils budu nejako upravovat strukturu paliva (funguje to aj na vodu). Dobre je, ze sa jedna o plne pasivne zariadenia bez (viditelneho) vonkajsieho napajania v cene Eura. Vo vysledku je to potom lepsie horenie zmesi, nizsie emisie a zvyseny vykon (vyuzitie paliva na maximum) - to je to navysenie vykonu a u kazdeho motora to moze byt ine. Na tej I30 prvej generacie sa to prejavovalo vyrazne. Rovnako aj na inom benzine, aj na dizli. Mal som viac ludi v okoli, ktori mi potvrdili ucinky - niekde usporu paliva (napriklad zvyseny dojazd na dizli az o 150km), niekde zvyseny vykon. Ja nepotrebujem merania, brzdy, tabulky. Mne staci, ze vidim, ze to "nieco robi". A ze inzinieri sleduju fora a skusaju nove veci? No neviem, pri obmedzenosti niektorych som mal pocit, ze na mna utocili ako osy, ked som im v dobrej viere "predstavil" tieto veci. Vacsinou som sa stretol s okamzitym odsudenim - "ved to predsa nemoze fungovat" (ale obmedzena fyzika tiez nevie vsetko), ale ked som navrhol, aby si to za par Euro vyskusali sami, tak ochotny nebol v podstate nikto. Mozno jeden-dvaja ludia. "Kazdy" bol len mudry od klavesnice - typicky obmedzeny ego pristup - "co mi nesedi do naucenej krabicky, to neexistuje".
Keby som spravil slepy test s vodou a replikoval ho minimalne 5x stavil by som na to vsetky svoje uspory a investicie ze proste nikdy by si 5x netrafil ktora voda je nacapovana cez potrubie s bac coil. Prosim ta spamataj sa, popisujes veci ktore na konci dna maju mat meratelny vysledok. Ty ho nemas ale tvrdis ze ho citis. Aj male dieta je obcas citit ale lepsi flow tekutiny to neni.a ten pribeh kamarata s doojazdom +150 km. No tiez ti trepnem bars jaku chobotovinu ked budem v rovnakom psychockom mode ze napr na nadrz spravim 1000 km :mrgreen: ludia si radi vymyslaju a zvelicuju uz to pochop.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
dokidoki
**
Příspěvky: 125
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od dokidoki »

Ďuriňo si z nás evidentne robí dobrý deň — s takou gráciou, akoby mu druhé meno bolo „sarcasmus“ a tretie „ChatGPT“. Namiesto klasického podpichovania vytiahol ťažký kaliber: umelú inteligenciu. A tak, kým my ešte skladáme myšlienky, on už má pripravenú odpoveď, argument aj pointu... všetko štýlovo zabalené a servírované s AI podporou. Skrátka, majster manipulácie 21. storočia. 😄
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Durino
**
Příspěvky: 235
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Durino »

"Dobry den" si z nikoho nerobim, umelu inteligenciu nepouzivam. Prave ta umela inteligencia je problem - je naucena prevazne obmedzenymi informaciami, preto ta nikdy neposunie dalej. Pouzivam inu inteligenciu, ako vacsina ludi fungujucich z ega. Ale to asi nepochopis. Ked to nerozoznavas, si stale v "krabici svojho ega". Co vysielas, to prijimas (to sa ti vracia). Na co sa ladis, to zijes. Je to len volba zazitku. Ale ked zijes stale v "krabici" (obmedzenom egu), netusis, ze mozes zit aj inak. Az kym ti to niekto iny neukaze a "neprebudi ta". Ale na to musis byt "pripraveny". Kto sa nevzda kontroly (svojho ega), nikdy nebude slobodny a neposunie sa dalej. Malokoto to vsak urobi. Ale to sme uz uplne niekde inde, ako pri autach a motoroch...
Durino
**
Příspěvky: 235
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Durino »

Minko píše: 15 říj 2025, 00:28
Durino píše: 14 říj 2025, 22:11
ToMa píše: 14 říj 2025, 20:54

Můžete mi vysvětlit, jak to UF5-2 nebo BAC coils vlastně funguje? Jako úplně omezený a indoktrinovaný člověk (mám z fyziky státnice, takže dle vás musím být zavřený do krabice, že z ní nevidím ven). Skutečně by mě to zajímalo, na jakém principu to funguje. Veškeré podklady na internetu jsou pouze ezoterické povídání a nepopisují mechanizmus, kterým to funguje.

Teď vážně, máte hodnoty z brzdy před a po změně nebo je to klasická úprava, kdy nikdo neví co se udělalo a jaké jsou změny a jenom protože víte, že úprava proběhla, tak máte pocit že to jede lépe? Pokud nemáte čísla, tak přestaňte laskavě ostatní osočovat z omezenosti.

Pokud budu akceptovat váš názor, že inženýři v automobilce jsou omezení, tak se zamyslete nad jednou věcí: tito inženýři jsou lidé jako my. Většinou chytřejší jak průměrný člověk, ale v průměru jsou to normální lidi. I oni čtou na internetu a třeba i toto fórům. Myslíte si, že někdo kdo vyvíjí motory by si to po přečtení vašich textů alespoň nezkusil? A z vlastní zkušenosti vím, že se na autech testuje úplně všechno. Co když je to tak, že už před mnoha a mnoha lety, když tyto "vylepšení" někdo vymyslel, to inženýři zkusili a výsledek byl nula? A na rozdíl od vás mají techniku a vybavení, že to jsou schopni změřit velmi exaktně.
Nemusite byt automaticky "zavreny v krabici", ale zvacsa to tak je, hlavne pri logickom/technickom mysleni. Jedna sa totiz o uroven vedomia jedinca, z ktorej funguje. A u cloveka je to vacsinou nizka uroven (ego - nizsie ja), pokial duchovne nevzostupi. A cez to ego vnima svet cez svoje vlastne filtre a obmedzenia. Vidi svet dualne a vnima sa oddeleny od vsetkeho, zivot je boj a konkurencia. Cize to "obmedzenie" nie je urazka, ani osocovanie, je to holy fakt. Je to jednoducho uroven, z ktorej jedinec vnima. Ale da sa dosiahnut stav nad uroven ega, ide to duchovnou cestou. Cize, kazdy s tym vie nieco urobit, stav nie je fixny. Je to ale o slobodnej volbe. Ak ste otvoreny novym a nevyskusanym veciam, automaticky z "krabice" vychadzate. Ak ale okamzite odmietate nieco, o com nic neviete, ostavate v "krabici".
Ako UF5-2 a BAC coils presne funguje, neviem, treba sa obratit na autorov tychto projektov. A v podstate ma to ani nezaujima, tomuto som sa venoval pred rokmi a teraz uz len vyuzivam ucinky. Ja som len uspesny replikator a uzivatel. Tak, ako ani vacsina zien do hlbky nevie, ako funguje napriklad auto, TV, susicka, ale ho len pouziva. Ze to "nieco robi" ale viem. Overenie? Pohlad ako na "ciernu skrinku" - mam ju tam - vidim nejaky vysledok, dam ju prec, vidim iny vysledok, vratim ju spat, vidim opat prvy vysledok. UF5-2 bude nejako upravovat vzduch, BAC coils budu nejako upravovat strukturu paliva (funguje to aj na vodu). Dobre je, ze sa jedna o plne pasivne zariadenia bez (viditelneho) vonkajsieho napajania v cene Eura. Vo vysledku je to potom lepsie horenie zmesi, nizsie emisie a zvyseny vykon (vyuzitie paliva na maximum) - to je to navysenie vykonu a u kazdeho motora to moze byt ine. Na tej I30 prvej generacie sa to prejavovalo vyrazne. Rovnako aj na inom benzine, aj na dizli. Mal som viac ludi v okoli, ktori mi potvrdili ucinky - niekde usporu paliva (napriklad zvyseny dojazd na dizli az o 150km), niekde zvyseny vykon. Ja nepotrebujem merania, brzdy, tabulky. Mne staci, ze vidim, ze to "nieco robi". A ze inzinieri sleduju fora a skusaju nove veci? No neviem, pri obmedzenosti niektorych som mal pocit, ze na mna utocili ako osy, ked som im v dobrej viere "predstavil" tieto veci. Vacsinou som sa stretol s okamzitym odsudenim - "ved to predsa nemoze fungovat" (ale obmedzena fyzika tiez nevie vsetko), ale ked som navrhol, aby si to za par Euro vyskusali sami, tak ochotny nebol v podstate nikto. Mozno jeden-dvaja ludia. "Kazdy" bol len mudry od klavesnice - typicky obmedzeny ego pristup - "co mi nesedi do naucenej krabicky, to neexistuje".
Keby som spravil slepy test s vodou a replikoval ho minimalne 5x stavil by som na to vsetky svoje uspory a investicie ze proste nikdy by si 5x netrafil ktora voda je nacapovana cez potrubie s bac coil. Prosim ta spamataj sa, popisujes veci ktore na konci dna maju mat meratelny vysledok. Ty ho nemas ale tvrdis ze ho citis. Aj male dieta je obcas citit ale lepsi flow tekutiny to neni.a ten pribeh kamarata s doojazdom +150 km. No tiez ti trepnem bars jaku chobotovinu ked budem v rovnakom psychockom mode ze napr na nadrz spravim 1000 km :mrgreen: ludia si radi vymyslaju a zvelicuju uz to pochop.
A ty uz konecne tiez pochop, ze nefunguju len veci, co spadaju do tvojich predstav, co moze a co nemoze fungovat. To, ze ty vnimas obmedzene, neznamena, ze su taki vsetci. Vsak co ti brani urobit vlastny test na 5 autach a potom hodnotit? Lenivost? Strach, ze na tom nieco moze byt? Radsej sa tu budes stale hadat a urcovat, co moze a co nemoze fungovat. To je ta "krabica" obmedzeneho ega.
Uživatelský avatar
Minko
****
Příspěvky: 1076
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od Minko »

Fyzika nie je guma od gati. Este raz, vysvetli mi, keby to fungovalo, preco sa to dodnes v autach nepouziva? No lebo to nefunguje. A preco nevyskusam? Naco, uz zo zakladnych znalosto fyziky zakladnej skoly kazdemu musi byt jasne, ze to nefunguje. Naco by som s tym stracal cas. radsej ten cas vyuzijem napr na poctive vydrhnutie auta ako sermovat s drotikmi okolo palivovych hadiciek :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 183
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od cestovatelcasem »

chlapi klid, pamatujte, žádnej flame :)
Klidně nechte tohle vlákno vychladnout bez reakcí, dokud do něj nevložím test výkonu naší atmosféry na válcový zkušebně - jen tak pro srandu pro (mnohem) pozdější srovnání výkonu s AFE (nebo jinym ještě vhodnějším, bude-li) kitem.
103kw
*
Příspěvky: 74
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od 103kw »

Tak zkusím nadhodit jiné řešení : co zkusit dynamické sací potrubí.
Idea je že u motoru bez turba jak písty nasávají vzduch tak vytvářejí "rázové" vlny v sacím potrubí, které zvyšují plnící tlak. Sací ventily jsou otevřené jen chvíli a to způsobí chvilku větší podtlak. Jak se zavřou tak je podtlak zase menší. A jak se to opakuje tak vzniká rezonance v sání. Závisí to na otáčkách. To dynamické sání se běžně dělá různě dlouhými sacími trubkami a podle otáček motoru se přepíná mezi dlouhou (pro nízké otáčky) a krátkou cestou.
To si myslím by mohlo přinést znatelné zlepšení (krouťák)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Úpravy (tuning)“