Rachot od turba
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Rachot od turba
Ahojte. Kukam nejaka mrtva tema, problem bol vyrieseny? Ten isty zvuk mam na 1.0tgdi i20 2024 3000km na tacho a uz ma to zacina srat.
i20 1.0t-gdi (2024) family
- Reklama
Re: Rachot od turba
Vlastnosť, riešenie neexistuje.. viac, či menej to bude šramotiť vždy a ak Ti to vadí predaj auto....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
A nikto nevymyslel ani home made riesenie? Natlacit tam vazelinu alebo vymysliet puzdro z plastu silonu teflonu atd....
i20 1.0t-gdi (2024) family
-
thaischumi
- **
- Příspěvky: 229
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Rachot od turba
Vazelína by nevydržela vysokou teplotou od turba, a navíc kvůli nečistotám by časem stala brusnou pastou a vůle možná bude ještě větší.
Mně kromě toho zvuku nic jiného nedělá a myslím že vydrží až do výměny turba. Případy kde mechanismus zasekne a motor padá do nouzáku jsou hodně raritní.
Mně kromě toho zvuku nic jiného nedělá a myslím že vydrží až do výměny turba. Případy kde mechanismus zasekne a motor padá do nouzáku jsou hodně raritní.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Rachot od turba
ŘEŠENÍ PROBLÉMU, ČTĚTE !!!
Musel jsem se registrovat, když vidím kolik lidí tento problém trápí a automobilka to neřeší, protože se jedná "jen" o zvukový projev.
Na chrastění od táhla turbodmychadla při prudším sešlápnutí je od výrobce originální opravná sada. (že to dělá táhlo ověříte, přitlačením táhla rukou/předmětem - rachocení zmizí)
číslo opravné sady: 2823103015FFF
Cena: 1900 díl + 1500 práce
Vyměněno a zvuk je pryč.
Věřím, že to spoustě z vás pomůže a ušetří vám čas hledáním.
Připravte se na otázky v servise (autorizovaném) typu: "jak jste na to přišel/a?" apod...... tak jim to pěkně omlaťte o hlavu
. Když je sada, musí o tom vědět. Já to v záruce taky nestihnul..... i když jsem to v záruce hlásil.
PS: A pokud vás trápí občasné dlouhé starty (jízda- cca. 30 min pauza/vypnutý motor - start) viz. videa zde: https://photos.google.com/share/AF1QipP ... F4M0lPbk1R Napište mi SZ - asi jsem našel viníka, ale opravu jsem zatím nerealizoval.
Musel jsem se registrovat, když vidím kolik lidí tento problém trápí a automobilka to neřeší, protože se jedná "jen" o zvukový projev.
Na chrastění od táhla turbodmychadla při prudším sešlápnutí je od výrobce originální opravná sada. (že to dělá táhlo ověříte, přitlačením táhla rukou/předmětem - rachocení zmizí)
číslo opravné sady: 2823103015FFF
Cena: 1900 díl + 1500 práce
Vyměněno a zvuk je pryč.
Věřím, že to spoustě z vás pomůže a ušetří vám čas hledáním.
Připravte se na otázky v servise (autorizovaném) typu: "jak jste na to přišel/a?" apod...... tak jim to pěkně omlaťte o hlavu
PS: A pokud vás trápí občasné dlouhé starty (jízda- cca. 30 min pauza/vypnutý motor - start) viz. videa zde: https://photos.google.com/share/AF1QipP ... F4M0lPbk1R Napište mi SZ - asi jsem našel viníka, ale opravu jsem zatím nerealizoval.
- Přílohy
-
- Snímek obrazovky 2025-01-27 152515.png (17.52 KiB) Zobrazeno 816 x
Re: Rachot od turba
Obohraná pesnička... na dnes už bývalom aute som mal aplikovanú vyššie uvedenú "opravnú sadu" alebo "technickú info"... nepomohlo... po pár km bol hluk nazad. Takže ešte by som sa netešil..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
Já už na po výměně jezdím třetí měsíc a je to za mě ok. Otázka je co od toho člověk očekává, nějaký zvuk asi zůstal, ale zmizelo to hlasité plechové/kovové drnčení, které mě trápilo především.dibarbora píše: 27 led 2025, 15:45 Obohraná pesnička... na dnes už bývalom aute som mal aplikovanú vyššie uvedenú "opravnú sadu" alebo "technickú info"... nepomohlo... po pár km bol hluk nazad. Takže ešte by som sa netešil..
Re: Rachot od turba
Zdravím, jak pročítám celé tohle vlákno vyšlo mi z toho toto:
Turbo ok , ovládání obtokové klapky - problém z výroby. Rachtá. Nemá vliv na funkčnost, estetická záležitost - hluk, nelze řešit krom opravné sady jinak než výměnou turba, které je ale jinak ok.
Co by mě zajímalo je ale to jestli to můžu potvrdit u svého auta: 1.0 TGDI 88kw.
Projev - při prudké akceleraci (ne vždy) hlavne když sešlápnu pedál úplně k podlaze se při tlaku kolem 2100-2200t. Otáček ozve zarachtani (plechové) cca na 1,2 sec. Jakoby z levé strany. Přijde mi ze kdyz jedu do prava (např. na křižovatce se neozývá) do leva či rovně pak ano. Alespon tak jsem vypozoroval. Je to jak kdyby byl někde plech který se rozvibruje. Na volnoběh, při přidání plynu na místě, sešlápnutí pedálu na max apod. Se nic neděje ( nevim jestli se Vám tak klapka projevuje i takto) pro jistotu jsem přidal na YouTube video kde je to slyšet.
Auto půjde na servis kde se mrkneme jestli někde není uvolněny plech nebo kryt výfuku. Kryt turba ma nezvyklou vůli v podstatě se hýbe na tech šroubech / matkách nebo co tam je ale asi je to tak z výroby. Každopádně po shlédnutí videa je to projev který mate právě vy s tímto problémem Turba nebo Vám ro děla něco jiného ? Dekuji za reakce.
https://youtube.com/shorts/bfaWTC2lzkM? ... qFZceFO_0S
Turbo ok , ovládání obtokové klapky - problém z výroby. Rachtá. Nemá vliv na funkčnost, estetická záležitost - hluk, nelze řešit krom opravné sady jinak než výměnou turba, které je ale jinak ok.
Co by mě zajímalo je ale to jestli to můžu potvrdit u svého auta: 1.0 TGDI 88kw.
Projev - při prudké akceleraci (ne vždy) hlavne když sešlápnu pedál úplně k podlaze se při tlaku kolem 2100-2200t. Otáček ozve zarachtani (plechové) cca na 1,2 sec. Jakoby z levé strany. Přijde mi ze kdyz jedu do prava (např. na křižovatce se neozývá) do leva či rovně pak ano. Alespon tak jsem vypozoroval. Je to jak kdyby byl někde plech který se rozvibruje. Na volnoběh, při přidání plynu na místě, sešlápnutí pedálu na max apod. Se nic neděje ( nevim jestli se Vám tak klapka projevuje i takto) pro jistotu jsem přidal na YouTube video kde je to slyšet.
Auto půjde na servis kde se mrkneme jestli někde není uvolněny plech nebo kryt výfuku. Kryt turba ma nezvyklou vůli v podstatě se hýbe na tech šroubech / matkách nebo co tam je ale asi je to tak z výroby. Každopádně po shlédnutí videa je to projev který mate právě vy s tímto problémem Turba nebo Vám ro děla něco jiného ? Dekuji za reakce.
https://youtube.com/shorts/bfaWTC2lzkM? ... qFZceFO_0S
Re: Rachot od turba
To je úplně jiný zvuk. Pokud se to projevuje i na místě, tak na zvedáku by to měli hned najít.
Re: Rachot od turba
Ahoj, díky za odpověď, dělá to jen za jízdy a při plynu. Na místě ne
a jen v určitém spektru otáček. Alespon tak jsem vypozoroval. Navíc ne vždy.
Zkusit jedině na zvedák a tam to prubnout, roztočit a zkusit pod plynem. Pokud to dělat nebude při zatížení naprav tak pak jediné něco s nápravou no … ale říkal jsem si jestli to nemůže být pravé to turbo nikde neni natočené jaký zvuk to dělá a za jakých podmínek.
Zkusit jedině na zvedák a tam to prubnout, roztočit a zkusit pod plynem. Pokud to dělat nebude při zatížení naprav tak pak jediné něco s nápravou no … ale říkal jsem si jestli to nemůže být pravé to turbo nikde neni natočené jaký zvuk to dělá a za jakých podmínek.
Re: Rachot od turba
automobilky robia z klientov testovacích jazdcov - to je škandálne !!!

i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen