Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

harvi píše: 13 srp 2023, 09:49 asi preto, ze aj s pracou sa vysplha povedzme na 1000 euro. Menit kruzky po radovo 120-180tkm sa mi zda trochu navrat do doby Skody 1xx, kde boli aspon realne opotrebovane.

Okrem toho, tu este nikto nedal fotky, z robobraneho motoru so stavom tych (stieracich) kruzkov, tak to asi nikto nechce pitvat ako prvy.
- tak 1000E to v normálnej garáži stáť nebude a ja by som zase rád videl motor po "vodíkovej" dekarbonizácii kde sa teplom krúžky uvolnili....
návrat do doby Škody 1xx to v podstate je - ale údržbou lebo sa ukazuje čím "lepší" motor tým poctivejšia údržba musí byť. 15 000km je proste veľa či sa to niekomu páči alebo nie.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1699
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od XMira »

K tomu zázračnému čištění vodíkem bych si dovolil pár dotazů:
- U přímovstřikových motorů jsou největší průšvih saze na sacích ventilech, které se neoplachují palivem jako u MPI. Jak tohle vyřeší vodík?
- Saze se spalují při necelých 800°C. Teplota na výfuku z motoru je mezi 700-1000°. Lambda krátkodobě zvládne přes 1000°. Pak se poškodí. Kolik stupňů je ve svodech při spalování vodíku?
- V zásadě stejný dotaz k teplotě a chlazení turba.
- ECU očekává a měří poměr obsah kyslíku a paliva. Co nastane, když seberu v sání kyslík a pošlu do motoru vodík?
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
HarvyM
Příspěvky: 9
Registrován: 01 srp 2023, 20:21

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od HarvyM »

Přidávám pár fotek, které jsem dostal od servisu. Bohužel kroužky vidět nejsou.
Přílohy
8.jpg
8.jpg (158.42 KiB) Zobrazeno 600 x
7.jpg
7.jpg (209.28 KiB) Zobrazeno 600 x
6.jpg
6.jpg (139.6 KiB) Zobrazeno 600 x
5.jpg
5.jpg (103.88 KiB) Zobrazeno 600 x
4.jpg
4.jpg (153.2 KiB) Zobrazeno 600 x
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
HarvyM
Příspěvky: 9
Registrován: 01 srp 2023, 20:21

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od HarvyM »

.
Přílohy
11.jpg
11.jpg (191.41 KiB) Zobrazeno 598 x
10.jpg
10.jpg (134.58 KiB) Zobrazeno 598 x
9.jpg
9.jpg (176.78 KiB) Zobrazeno 598 x
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

Rozumiem tým fotkám správne, že karbón bol iba na jednom valci, ostatné boli ok?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
HarvyM
Příspěvky: 9
Registrován: 01 srp 2023, 20:21

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od HarvyM »

Nee byl na všech čtyřech pístech. Jsou to fotky před a po vyčištění.
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

A krúžky sa musia meniť? A ešte ako ventily?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od oltcitak »

Ved na valcoch je vidieť ešte "honovanie" z výroby...skoro ziadne opotrebenie, dať nové krúžky, zabrusit ventile, trosku zabehnúť a vybavene.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Maras »

Nevypadá to moc zanesené karbonem. Už jsem viděl mnohem horší stav. Takže jak říká oltcitak.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

Ako to vyzeralo na strane sacích ventilov?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
HarvyM
Příspěvky: 9
Registrován: 01 srp 2023, 20:21

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od HarvyM »

To jsou fotky z roku 2018. Celý příběh je o pár stránek zpět: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 89#p638389
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Uživatelský avatar
kolecko
**
Příspěvky: 177
Registrován: 16 led 2014, 22:57
Bydliště: Hodonín

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od kolecko »

tempest píše: 12 srp 2023, 22:56
kolecko píše: 12 srp 2023, 18:16
Tommy123az píše: 09 srp 2023, 18:46 Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Já dělal dekarbonizaci vodíkem 2 roky po sobě a výsledek nula. Olej žere, žere a žere...
Jediné co asi pomůže bude rozebrat motor.
Nějaká změna spotřeby benzínu po dekarbonizaci?
Spotřeba benzínu? Podle PP tak rozdíl 0,1 - 0,2 L/100km. Takže prakticky nic.
Hyundai ix35 1,6 GDI Style r.v.2014
Renault Megane Scenic 1,6 16V r.v.1999
Renault 19 1,7i r.v.1989
Škoda 120L
Uživatelský avatar
kolecko
**
Příspěvky: 177
Registrován: 16 led 2014, 22:57
Bydliště: Hodonín

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od kolecko »

slabostka píše: 13 srp 2023, 09:41 Vyhodene peniaze..... Rozmyslam preco ludia stale hladaju nieco Ine ked vymenit kruzky je tak bezna oprava.
Běžná věc ano, ale mě mechanik vypočítal cenu 39000,- Kč a to za kompletní výměnu všech těsnění, originál rozvodů a pístní kroužky a také práce.
Na to, že je auto ročník 2014 s nájezdem 98000 km celkem pěkný vopruz...
Hyundai ix35 1,6 GDI Style r.v.2014
Renault Megane Scenic 1,6 16V r.v.1999
Renault 19 1,7i r.v.1989
Škoda 120L
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

.... Tak to je viac ako len prekruzkovanie.... Predpokladam tam bude velka suma za diely ako to zvykne byt u aziatov. Poznam to a je jedno ci hyundai toyota ci subaru.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“