BENZÍN vs. DIESEL

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: rozdiel v spotrebe medzi 1.4 benzin a 1.5 diesel + nakla

Příspěvek od EB trupo »

xyz123 píše:
diosko píše:
digit píše:Takže si zober calculator a počítaj. Rozdiel medzi benzín vs nafta je 25000SKK. Najazdíš povedzme teda 20000/rok. Na palive ušetríš povedzme 1,5litra/100km za cenu povedzme 38SKK. To predstavuje úsporu cca. 200×1,5×38=11400SK/rok. Takže nafta sa ti začne rentovať po cca. 25000/11400= 2,2 roku. Samozrejme ak skracuješ max.km za rok, zväčšuje sa doba od ktorej je nafta rentabilná. Tak si to premysli sám :wink:
Plus sa doba navratnosti este predlzi o drahsie servisne prehliadky pre diesel.
Vdaka DIGIT. Pocitam ze nabeham cca 15tis km/rok a isto to bude tak 50 % mesto ale aj tak ma ten diesel taha viac.... neviem preco ked som mal vzdy benzin....
Inak myslim ze realna uspora oproti benzinu je 2 litre a nie 1,5 alebo je to prehnane????? Jedna sa o to ze vo stvrtok idem zajednavat auto a chcem mat istotu ze vyberem dobre...

a o kolko sa cca predrazia prehliadky oproti benzinu?

mozete prosim napisat realnu spotrebu nafty oproti benzinu pri rovnakom style jazdy?????

DAKUJEM
len porovnanie:
mal som puňťo 1,2i 44kW a v meste mi papal 7,5 - 8 litra. mimo mesto sa mu to podarilo stiahnuť na cca 5,5 - 6 litrov. samozrejme, že s tak slabým motorom som musel zabudnúť na predbiehacie manévre, nehovoriac o tom, že do kopca ani 5 rýchlosť nemožno použiť - toť malý točitý moment (benzín). teraz mám 1,5 CDRi VGT, spotreba v meste do 5,3 litra, mimo mesta 4,3 - 5litrov. a tých 235 Nm robí na päťke hore kopcom divy, hold diesel. a zahrabať na križovatke? aj na dvojke hrabe ako hladný pes - pri benzíne by auto muselo mať pomaly biturbo a spotrebu pri obsahu 1,5 l aspoň 10 litrov aby bolo schopné konkurovať - i tak hore kopcom a naložené, no neviem, neviem - kruťák je kruťák - toť vsio ku benzín versus diesel :lol:
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Reklama
 

hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od hlobilp »

EB trupo: kdyz autem hybe kroutak, tak jak mi vysvetlis, ze ackoliv mam kroutak jako Ty, auto o 250kilo tezsi, tak zrychleni mam asi o 3 vteriny lepsi, maximalku o skoro 40km/hod??? Nebude v tom mit prsty vykon?
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22822
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Hardcam »

hlobilp: zapomnels napsat, ze mas o litr vetsi obsah...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od EB trupo »

hlobilp píše:EB trupo: kdyz autem hybe kroutak, tak jak mi vysvetlis, ze ackoliv mam kroutak jako Ty, auto o 250kilo tezsi, tak zrychleni mam asi o 3 vteriny lepsi, maximalku o skoro 40km/hod??? Nebude v tom mit prsty vykon?
ak máš ten istý výkon, ale menší kruťák, tak výkon ti do kopca nepômože... 110 koňový benzín do kopca a naložený pri 1500 cm3 nikdy nebude mať 235 Nm - iba ak ho čipneš a potom si to skúsime tiahlym kopcom a zošliapnutí pedála na 5 rýchlosti, kto asi tak vystrelí do predu?
ide o to, že keď postavíš vedľa seba dva 1500cm3 benzín a turbodiesel VGT, tak pri menšej spotrebe mám väčší krútiaci moment ako aj výkonnejší benzín a tento rozdiel je dosť rozhodujúci. ak postavím 2,0 VVTi ku 1,5 CRDi určite sa to teraz porovnať nedá... a záleží od prevodovky a aj od spojky ako sa sila motora prenesie na cestu. Ak budeš mať aj 150 koní pod kapotou pri tom istom objeme motora ale kruťák iba 160Nm na rovinke ti uvidím chrbát, ale len trošku kopčeka, prípadne naložený kufor a ajhľa, pred vrcholom kopca sa maj :D
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od EB trupo »

ono stačí, že krivky výkonu a krútiaceho momentu sú odlišné, viď octavia 1,9TDI 110 koní a accent 1,5CRDi 110 koní. Povedal by si, že nemám šancu. A predsa octavka nevládze na piatom stupni. Darmo sa snažia na diaľnici, majú blbú krikvy ako krútiaceho momentu, tak i výkonu a nejakých 130 - 200 kg naviac. Poviem ti, že tie smutné pohľady, keď ich bez ťažkostí obehnem napriek ich snahe, hmmmm a rozdiel v cene cca 200 tis.
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Viktor1983
*
Příspěvky: 25
Registrován: 17 kvě 2009, 15:46

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Viktor1983 »

hmm a nielen Octavku das, ale aj Leon 1,9TDI a Stillo 1,9JTD a 1,4 benzin väčšinou sledujem ako sa zmensuju v spätnom zrkadle :D . napr.: V rodine mame aj novu Ibizu 1,4 "sport", ale jedine co by som bral je asi ta sportova naprava bo to auto sa na CRDI nechyta. Na 1ke utecie, ale ked tam supnem 2ku a 3ku tak mu zdrhnem a jemu ten sprint zozere cca 8L a mne ani 5L.....
02/2008 1,5CRDI Elegance/Ebony black , BFGoodrich 185/65/R14
a uz je tam viac ako 93000km a ešte stále frčí.....
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22822
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Hardcam »

Viktor: promin, ale pri zrychlovani ma jak bezin, tak diesel momentalni spotrebu asi 25 litru/100km, zatim nevim o aute, ktere by sprint dokazalo pod 10 litru:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Viktor1983
*
Příspěvky: 25
Registrován: 17 kvě 2009, 15:46

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Viktor1983 »

no, pravda ale na tych par metroch... :D , fakt je že mu ta 1,4 žere viac a aj tak nestiha 8) ....až kým sa neobjavi zakruta :( ...vtedy ma navrch, bo ak nespomalim tak môžem isť darovať organy :roll: ....viem ze accent nenavrhli ako sportove auto, ale mohli aspon skusit verziu so "sport" podvozkom.
Nevadi, mam to auto rad je super :D
02/2008 1,5CRDI Elegance/Ebony black , BFGoodrich 185/65/R14
a uz je tam viac ako 93000km a ešte stále frčí.....
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od hlobilp »

Hardcam píše:hlobilp: zapomnels napsat, ze mas o litr vetsi obsah...
Co ma OBJEM motoru spolecneho s s tim, co jsem napsal? Nic... jen ze mam stejny kroutak a podam si ho kdykoliv budu chtit.
Jinac diskuze nema cenu, o vykonu a krouticim momentu se napsalo uz tolik, ze to nebudu dal komentovat.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od EB trupo »

Viktor1983 píše:no, pravda ale na tych par metroch... :D , fakt je že mu ta 1,4 žere viac a aj tak nestiha 8) ....až kým sa neobjavi zakruta :( ...vtedy ma navrch, bo ak nespomalim tak môžem isť darovať organy :roll: ....viem ze accent nenavrhli ako sportove auto, ale mohli aspon skusit verziu so "sport" podvozkom.
Nevadi, mam to auto rad je super :D
ach ten podvozok... je fakt, že keby dali tento motor (1,5CRDi) do fordu focus, tak by asi vzniklo ideálne športové auto v segmente malých a možno i strednej nižšej triedy :-)
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od EB trupo »

hlobilp píše:
Hardcam píše:hlobilp: zapomnels napsat, ze mas o litr vetsi obsah...
Co ma OBJEM motoru spolecneho s s tim, co jsem napsal? Nic... jen ze mam stejny kroutak a podam si ho kdykoliv budu chtit.
Jinac diskuze nema cenu, o vykonu a krouticim momentu se napsalo uz tolik, ze to nebudu dal komentovat.
pri tvojom objeme má bmw 320d (2,2l) 330 Nm a výkon 150 koní, max. 223 km/hod a spotreba cca 7l/100 km - tak asi toľko má tvoj objem spoločné s tým, čo si písal... :wink:
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22822
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Hardcam »

EB trupo: =D> =D>
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od hlobilp »

EB trupo: mam obavu, ze BMW naftovy motor 2,2 nikdy nedelalo.....
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od EB trupo »

hlobilp píše:EB trupo: mam obavu, ze BMW naftovy motor 2,2 nikdy nedelalo.....
máš pravdu, moja chybička - 2,2l bol 320i benzín, nafťák má samozrejme 2,5l obsah a pre ospravedlnenie mojej chybičky, jeden malý citát z nových vozidiel (nie 15 ročných :lol: ): "Systém xDrive však veľmi významne zväčšil rozsah bezpečného pohybu automobilov BMW. Vznetový štvorvalcový motor s výkonom 130 kW a najväčším krútiacim momentom 350 Nm v širokej škále otáčok 1750 až 3000 za minútu nemá problém pri plnom stlačení plynového pedála uviesť ručičku rýchlomeru do rezkého pohybu. Ľahko „ide do otáčok“, pri väčších ho už počuje aj posádka. Hranicu 3000 otáčok za minútu však pri bežnom spôsobe jazdy motor málokedy prekračuje, riadiaca jednotka automatickej šesťstupňovej prevodovky dbá o hospodárnosť prevádzky. Na cestách bez snehu asi nebude prílišný problém dostať sa pomerne blízko k hodnote 5,9 l/100 km v spotrebe nafty v kombinovanej prevádzke, keďže nám sa „v zimných podmienkach“ darilo neprejsť cez 6,5 l/100 km."
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od hlobilp »

EB trupo: 320d ma ctyrvalec 2.0, dalsi naftove motorizace jsou R6 3.0 .... 325d ma snizeny vykon... :lol:
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“