klepaní při brždění

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

klepaní při brždění

Příspěvek od copper5252 »

Ahoj tak zase řeším jeden rozkošný problem , když auto trochu proženu , tak při brždění se začné ozývát klepani od zadních kol a to dost silně ! čím více brzdím tím je rytmus klepaní rychlejší , po chvily když to při brždění klepe, tak pak to klepe aji když přestanu brzdit, cca 2 minut pak to odezní postupně , když se pak mrknu na zadní kotouče jsou do "běla" prostě jsou rožhavené, až tak že když na ně sahnete tak máte okamžitě ožehlou/spalenou kuži na prstě , odhadovaná teplota 300 c a více koupim teplomněr pak to zmněřím

ABS to není !!! (aby tu zase někdo nepsal že klepe abs )

rady návrhy jsou vítany :) :mrgreen:
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od Tudy »

Zablokované brzy, asi ti to brzdí pořád (proto se přehřívají) a to klepání můžou dělat nerovné kotouče nebo bordel/kamínek mezi destičkami a kotoučem, navštiv servis.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od copper5252 »

tedka jsem byl v servisu když to semnou projely tak mi řekl že je to rez na kotoučích :) dlouho jsem dobry vtip neslyšel , aby kotouč diky rzi dřel o brzdič je kravina jelikož by se jaká koliv rez odřela a dost rychle ! navíc všechny kotouče mám "číste" neni na nich nikde rez !

to tudy: kaminek by nedělal takový rachot a brzy by se rozdrtil , skřivené kotouče by kopaly do řízení (což nedělaji) , zablokované brzdiče by to asi mohly být ale na všech kolech ?

když jsem to dneska projížděl z machanikem z autorizaku tak to začaly dělat aji pření brzdy podotýkám že zadní kotouče a obložení mám nové najeto 1200 km !

ještě dodám pokud jedu slušně tedy moc nebrzdím tak to nedělá ! ale když jedu brzda plyn (když spěchám ) tak to malcení (nebo jak to nazvat ) začne dělat až se brzdy zahřejí ! takže typují špatná brzdová kapailna nebo vadné ABS nebo už nevím ](*,)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
guide19
*
Příspěvky: 43
Registrován: 21 kvě 2015, 09:32

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od guide19 »

Mne asi tie iste zvuky zacalo vydavat auto po zahriati brzd ked som siel cez nejaky priesmyk. Bolo to take kovove suchanie az ako keby buchot.
Nie trvalo ale prerusovane. Bol som s tym v servise, tak mi zbrusili hrany na kotucoch a tiez vymenili nejake gumove tesnenie na brzdovych piestoch
ze vraj to bolo zaseknute. Takze zbytocne budes zistovat, potrebujes to dat pozriet, rozobrat a skontrolovat. Nieco tam budes mat seknute a pri intenzivnom brzdeni sa to nestiha chladit a zacne to vydavat ten zvuk.
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od copper5252 »

skoušel jsem nahrát zvuk ale nepodařílo se ,, čekám až mi kamoš doveze diktafon

zvokově jě to jako když bys buchal do železa které je "tlumené" prostě neni to čístě kovový zvuk

jak už jsem psal když mám zahřáte brzdy , tak bouchání je slyšet podle toho čím více brzdím tím více to bouchá, ale co je zajimavé čím více auto při brždění spomaluje tím více se rytmus bouchání zvyšuje a sila zvuku je větší , a pokud brzdím déle tak i když už přestanu brzdit tak stale se ozývá bouchaní ! postupně slábne někdy to trvá déle asi zaleží na teplotě brzd nebo čeho ](*,) ](*,) ](*,)

ono neřešit to nejde , pokud jsou zasekle pisty brzd tak se musí co nejdříve spravit , jinak hrozí poškození celých brzdiču tedy vnitřku pistnice a pístu , prostě dojde k podření vnitřní stěny pístu brzdy a muže se celý brzdič vyhodit , pokud ovšem se už tak nestalo ](*,) ](*,) ](*,)

ale je mi divné že to dělá jen až jsou brzdy zahřáte , pokud by byly seknute písty brzd tak by to dělalo pořát ne ?

nevím kolik stojí celé brzdiče na I30II 2015/4 facelift ?
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 18 dub 2018, 20:48, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
guide19
*
Příspěvky: 43
Registrován: 21 kvě 2015, 09:32

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od guide19 »

>ale je mi divné že to dělá jen až jsou brzdy zahřáte , pokud by byly seknute písty brzd tak by to dělalo pořát ne ?

Co je ti na tom divne? Ved praveze ze castym intenzivnym brzdenim sa ti to zohreje a tipujem trochu sa nieco niekde roztiahne mozno nejaky material takto reaguje na vyssiu teplotu a preto ti to vydava ten kovovy zvuk. Ked sa to ochladi tak pocas jazdy pri nepouzivani brzd ten zvuk pomaly prestava... mne to este robilo to ze ked mi zacalo to buchanie a pustil som nohu z brzd. pedala, tak to robilo, ked som jemne brzdovy pedal pritlacil, tak ten zvuk prestal. Cize po zahriati brzd, ale nie pri brzdeni mi to vydavalo asi najvacsi buchot. Po stlaceni pedala ten zvuk trochu ustal. Po pusteni znova zacal az dokym sa brzdy neochladili.
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od copper5252 »

zitra sundám kola a brzdy a mrknu co z tím je ,,, jelikož v servise se už nechaly sylšet že to na zaruku nebude ](*,) :evil: a silně začínám uvažovat že třtí garančku už dělat nebudu ! a ani 4tou jsou to vyhozené prachy !


co se týká mojich předních kotouču tak nemaji žadné hrany a ani nejsou orezle ! snad to budou ty přidřené brzdiče :( ](*,)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od shawt »

Jak neni na zaruku? Kolik mas najeto?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od sagen »

Skus, ci sa ti v drziaku strmena volne hybu vodiace capy, na ktore je uchyteny brzdovy strmen. Predne zvyknu zatuhnut, aj cez tie gumove manzety sa tam dostane bordel. Potom to moze vibrovat. Piesty v strmeni by pri tak mladom aute mali byt v poriadku.
Teraz menim predne kotuce kvoli zatuhnutym capom, za rok z nich zmizol skoro 1mm a som na 26,5 mm hrubky, takze esta desatina a som na minime. 159.400 km , povodne z vyroby MANDO, brzdim casto na hulvata, dupnem na brzdu. Kedysi mi vzadu platnicky zodralo za zimu do klinu, zatuhle spodne vodiace capy. Brzdove strmene povodne bez zasahu.
Servis robi kontrolu brzd sposobom, jooo, brzdy sme na aute videli :roll: ale mali by skontrolovat stav platniciek a ci su vodiace capy pohyblive, dalej hlbkovu koroziu...
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
guide19
*
Příspěvky: 43
Registrován: 21 kvě 2015, 09:32

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od guide19 »

Neviem ako tebe, ale ked som sa stazoval na buchot pri brzdeni, tak mi to pozreli a vymenili nejake gumicky na zaruku
Ale tak ako pise kolega nado mnou. Brzdy v servise sa nekontroluju, pricom podla mna by sa pri kazdej garancke mala
skontrolovat ich spravna funkcnost, tym myslim rozobrat a pozriet ci nie je zaseknuty piest, ci vodiace capy chodia
lahko atd. Lebo po 5-6 rokoch si viem predstavit co za bordel tam bude a potom zacinaju problemy.
bianco.sabbioso
*
Příspěvky: 57
Registrován: 24 říj 2017, 06:19

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od bianco.sabbioso »

Přeně tak guide19. Jenže je to časově docela náročné a nikdo by to nezaplatil. Tak se střikne trochu vedečka na konce destiček jak se opírají o ty pružinky, aby zákazník viděl že byla akce :D , stříkne přes ráfky bez sundání kol z auta a prohlídka je hotová.
Včera jsem koukal u mé i30 s najetejma 12 tisícama na zadní brzdy. Rozborka s problémy. To lanko ručky brání lehce sundat třmen z destiček. Musel jsem povolit jeden šroubek a demontovat držák bovdenu lanka ručky abych oko lanka vyvlíkl. Co mě překvapilo, tak oba šrouby do pohyblivých čepů byly skoro volné. Je to takto origo z výroby. Zkontroloval jsem namazání čepů, namazání konce lanka, doplnil vazelinu vše ok. I stav destiček super, takže nějaké problémy a možná výměna po 40.000 km jak bohužel někdo musel řešit na tomto autě nehrozí. Zajímavé pro mě je, že celý třmen brzdy je ze slitiny hliníku. Kotouč samozřejmě i po tak málo km už po obvodu rezavý, (sousedi maj obvod kotouče lakovaný štříbřenkou, stejně tak nefunkční střed kotouče co je vidět přes liťáky), posílám do Hyundaie výtku!!! Stejně tak značná oxidace slaboučké vrstvičky zinku na držáku destiček. Tak jsem vše očistil a stříkl stříbřenkou na kola aby to pěkně vypadalo. Celá zadní náprava to je teda dílo, podle mě mazat, konzervovat před zimou, spousta šroubů.....
i30 WG 1,6CRDI 81kW White
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od copper5252 »

to shawt : pokud se nepletu tak kotouče brzdové desky třeba olej brzdovka "frýdex" filtry oleje vzdochuvy a kabinový , jsou spotřební zboží NE ? takže chapu že to nechtěji dělat na zaruku , auto je kupované 2015/4 najeto 51000 km
dneska jsem mnel přední brzdy rozebrané , a chodí normálně v čepech tak jsem je komplet vičístil/očistil namazal atd , kotouče jsem ojel dratěným kartáčem na fryčce do čista , co šlo namazat jsem namazal :) brzdy jsem komplet umyl vodou a arvou pak jsem je prostříkal čističem brzd padly dva spreje , a hadej co bylo když jsme to je projet ? jak mile jsem brzdy pořádně zahřál tak zase mlacení ! to samé jako před číštěním
jediné co mně ještě napadá že by se po pořádném zhřáti křivily kotouče nic jiného už mně nenapadá

tak jsem obědnal nové kotouče zimmermann sport děrované jelikož mám dobrou nakupku tak jsem nešel do originalu které stojí kus 2400 bez dph ! zimmermann sport moje cena je kus 1740kč z dph
brzdové desky nechávám puvodní jelikož jsou jako nové :)

tak uvidím zitra až dam nové kotouče jestli už to nebude mlatit ](*,)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
guide19
*
Příspěvky: 43
Registrován: 21 kvě 2015, 09:32

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od guide19 »

a co brzdove piesty v strmeni? tie si tiez skontroloval ako chodi a ci sa vracaju lahko?
A co zadne brzdy nemoze to byt tam? Viem ze pises ze maju 1200 km ale aj tak pre istotu.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od Chasnik »

copper5252 píše: když jsem to dneska projížděl z machanikem z autorizaku tak to začaly dělat aji pření brzdy podotýkám že zadní kotouče a obložení mám nové najeto 1200 km !
A sedly si dobře ty nové desky? Zkoušel jsi je vyndat a podívat se, jestli se dotýkají celou plochou kotouče?
Měnil jsi s deskama i kotouče? Pokud ne, za zkoušku by stálo dát tam jiné destičky a zkontrolovat, jestli se závada opakuje.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: klepaní při brždění

Příspěvek od copper5252 »

obložení je ok kdyby nebylo jako nové ! , tak na nové kotouče dám taky nové obložení
brzdové desky sedí a seděly dobře jsou "ojete" rovnomněrně

co se týká brzdových pístu tak z těma je to težší nemužu sněma moc "verglovat" hýbat jelikož ABS , spravně by se mněly pokud zašroubováváte pisty brzdy tak přez diagnostiku povolit najkou funkci (nevám jak se přesně jmenuje ) aby ABS pustilo kapalinu spět a nepřetlačovalo se ABS , má to jako škoda ta hyundai a další , sice asi se to moc nedělá ale spávný postup je jak jsem psal ,
mně už se jednou podařílo dojebat ABS jednotku na škoda fabia RS tim že jsme ztlačil/zašrouboval pisty brzd dělal jsem opakovaně , pak začalo ABS kravit nakonec umřelo ,,,

zadní kotouče a obložení mám nové najeto něco kolem 650km když se dělaly tak jsem nachal namazat čepy a další "kraviny kolem" navíc sendaní těsnicí gumy kolem pistu a vyčištění a namazaní

dneska nebo zitra přehodím nové kotouče tak uvidím jestli to bude kravit i potom

ještě bych se zeptal když davám děrované kotouče schodne rozmněrově z originálem , nemusí se zapisovat do TP ? raději se ptám jelikož pražtí kryply na ministerstvu chtěji aby každá kraviny zapsaná v TP !
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“