i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Libor Tóth
Příspěvky: 4
Registrován: 22 lis 2018, 06:52

i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od Libor Tóth »

Dobrý den,chtěl bych se optat na problém dlouhého startu,čím je venkovní teplota nižší tím jsou starty delší,teď při teplotě 0 až -3 jsem startoval cca5-10 vteřin nejdříve jsem si myslel,že žhavení a svíčky,ale vždy když auto chytne běží na všecky 4 válce a pravidelně.Připadá mi to spíš jako by tu dobu tlačilo naftu a pak najednou naskočil,ještě je možné že je chyba v palivovém filtru,který je 2 roky starý a najeto cca 40000km,potřeboval bych poradit čím začít a co dřív odzkoušet případně vyměnit,s tím filtrem počítám tak jako tak.Minulé zimy to také chytalo po několika otočeních,ale letos se mi to zdá delší.Děkuji moc
Reklama
 

Libor Tóth
Příspěvky: 4
Registrován: 22 lis 2018, 06:52

Re: i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od Libor Tóth »

Ještě zkusím aditiva do nafty.
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od mikodim »

Najskor treba premerat žhaviče. Stači že je jeden chybný a už sa to v zime prejavuje dlhšim startovaním. VIF je samozrejme dobre dávať , ale nemyslim si ze by nieco bolo s naftou . Filter je uz tiez nacase vymeniť. Ak budu dobre zhavice,a vymenený filter, odporucam ist na diagnostiku .
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Libor Tóth
Příspěvky: 4
Registrován: 22 lis 2018, 06:52

Re: i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od Libor Tóth »

mikodim píše:Najskor treba premerat žhaviče. Stači že je jeden chybný a už sa to v zime prejavuje dlhšim startovaním. VIF je samozrejme dobre dávať , ale nemyslim si ze by nieco bolo s naftou . Filter je uz tiez nacase vymeniť. Ak budu dobre zhavice,a vymenený filter, odporucam ist na diagnostiku .
To jo,ale mate mně jak je možné,že naskočí a hned jde krásně na čtyři válce bez problémů.vždycky,když jsem u nafty startoval s vadným žhavením,šlo to na dva-tři válce,podle toho kolik jich bylo špatnejch nebo když byly všecky svíčky pryč,tak nestartoval vůbec.nechám to proměřit.
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od mikodim »

Motor teoreticky aj bez zhavicov pojde pekne na 4 valce.. Novsie motory maju tzv. dožhavovanie, teda ked je zima tak sa zhavice aj po nastartovani este nejaku dobu zohrievaju aby motor isiel hladsie atd.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Libor Tóth
Příspěvky: 4
Registrován: 22 lis 2018, 06:52

Re: i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od Libor Tóth »

mikodim píše:Motor teoreticky aj bez zhavicov pojde pekne na 4 valce.. Novsie motory maju tzv. dožhavovanie, teda ked je zima tak sa zhavice aj po nastartovani este nejaku dobu zohrievaju aby motor isiel hladsie atd.
Ano to souhlasím,ale pokud žhaviče nejdou,tak nežhavý ani před startem a ani nedožhavují po nastartování,ale tohle točí cca 5 spíš 10 vteřin a motor naskočí jako by nic bez jakýh koliv známek výpadku jedné nebo více svíček,na 4 válce a vše ok,právě to je matoucí,u jinejch dieselů s předžhavením to nešlo natočit vůbec,nebo bylo znát,že motor jde na válce které byli ohřáte žhavením a ostatní vynechávali,tady ne.
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od mikodim »

Preto by mozno pomohla aj diagnostika, ci niektore cidlo uz nieje chybné.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
tempest
**
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: i30 1,6 crdi 2013 dlouhé starty

Příspěvek od tempest »

Mně stará i30 (2008) startovala, i když nefungovala ani jedna žhavička. Začalo se to projevovat až při teplotách pod 10C. Proměř žhavičky a taky překontroluj samotné žhavení. Alespoň u 2008 byla zrada, že tam byla ukrytá snad 60A pojistka, která nešla samostatně vyměnit. V :hyu: mně nabízeli celý kabel, snad za 15000Kč. Nakonec to autoelektrikář přepájel a byl klid. Jenom pro jistotu, když se rozsvítí kontrolka žhavení, tak to nic neznamená, ale to asi víš.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“